Vorige week heb ik mijn Rearwin ingevlogen en vanaf de eerste meters lag de kist mij als ware ze op maat gemaakt.
Een lekkere simpele kist om mee te raggen en acro te vliegen, dat is ook waar ik op gehoopt had en waarvoor ik ze gekocht heb.
Sleepkoppeling is ook voorzien om bij gelegenheid eens ee, sleep te doen, maar met een Roto 35Vpi is ze natuurlijk niet zo krachtig als diegene die er een 58cc of zelfs 62cc op zitten hebben. De motor is een juweeltje, loopt als een uurwerk en heeft niet de minste moeite om de kist van 9,5kg door de figuren te trekken wel moet er een beetje vloeiend gevlogen worden natuurlijk.
Wat me echter wel opvalt en stoort is dat de rolroeren redelijk wat naar recht moeten getrimt worden ik spreek hier over 4 à 5mm hetzelfde heb ik ook al gezien bij een andere Rearwin die bij ons op de club vliegt. Als ik met m'n arendsogen :wink: over de achterlijst kijk dan ziet de vleugel er toch wel recht uit, al moet ik zeggen dat het door het symetrische profiel en de glanzende bespanning niet makkelijk is. Als ik de vleugelhelften op een vlakke plaat leg lijken ze ook wel recht. Ik ga nu proberen om de hele zwik wat te torsen met mijn strijkijzertje maar door de dikke en toch wel stijve vleugel lijkt het succes me niet echt verzekerd.
Zijn er nog die dit vastgesteld hebben en hebben jullie er wat aan gedaan of nemen jullie het er maar bij.
Dirk
Een lekkere simpele kist om mee te raggen en acro te vliegen, dat is ook waar ik op gehoopt had en waarvoor ik ze gekocht heb.
Sleepkoppeling is ook voorzien om bij gelegenheid eens ee, sleep te doen, maar met een Roto 35Vpi is ze natuurlijk niet zo krachtig als diegene die er een 58cc of zelfs 62cc op zitten hebben. De motor is een juweeltje, loopt als een uurwerk en heeft niet de minste moeite om de kist van 9,5kg door de figuren te trekken wel moet er een beetje vloeiend gevlogen worden natuurlijk.
Wat me echter wel opvalt en stoort is dat de rolroeren redelijk wat naar recht moeten getrimt worden ik spreek hier over 4 à 5mm hetzelfde heb ik ook al gezien bij een andere Rearwin die bij ons op de club vliegt. Als ik met m'n arendsogen :wink: over de achterlijst kijk dan ziet de vleugel er toch wel recht uit, al moet ik zeggen dat het door het symetrische profiel en de glanzende bespanning niet makkelijk is. Als ik de vleugelhelften op een vlakke plaat leg lijken ze ook wel recht. Ik ga nu proberen om de hele zwik wat te torsen met mijn strijkijzertje maar door de dikke en toch wel stijve vleugel lijkt het succes me niet echt verzekerd.
Zijn er nog die dit vastgesteld hebben en hebben jullie er wat aan gedaan of nemen jullie het er maar bij.
Dirk