Vraagje over ontvanger AR6110

Hallo Allemaal

De stekkertjes die in de ontvanger gaan, maak het nog verschil uit hoe je de stekkers plaatst.

bv als ik deze draai gaat de servo dan anders om, of heb ik dan sluiting??

vleugel

Dan riskeer je sluiting, hoewel het best kan dat deze ontvanger daartegen beschermd is.
De stekkertjes moeten allemaal met de witte draad aan de kant van het opschrift van het kanaal (zoals ele, rud etc.)
Als je de servo andersom wil laten gaan, moet je dat in je zender kiezen. (Setup list / Reverse, als je een DX6i hebt)

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn DX7 omgebouwd van mode1 naar mode2, alles werkt nu goed, alleen de Elev werkt nog verkeerd om.
is dit in de zender nog om te zetten? zo ja waar!! anders moet ik de potmeter nog
omdraaien en dat word dan solderen, wat ik liever niet doe.

vleugel.

Ik ken de DX7 niet van dichtbij, maar ik durf er een lief ding onder te verwedden dat die, zoals alle redelijk recente zenders, de optie heeft de servo's om te polen.

Even geGoogled: pagina 28 van de Manual, Servo Reversing

Laatst bewerkt:
Hee, moet je horen... RTFM (=je zou eventueel ook even de gebruiksaanwijzing kunnen lezen...)
Als je die niet hebt, dan kan je hem op het Web vinden:
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/DX7_Manual.pdf (wel in het Engels)
Er is vast wel een club in omgeving Delft waar ze je kunnen helpen als het ingewikkeld wordt, of als je Engels ontoereikend is.
Elevon mode is een mix instelling voor vliegende vleugels etc., waarbij in iedere vleugel één servo met roervlak zit die zowel als hoogte- als rolroef dienst doet (elevon is een samentrekking van elevator en aileron). Bij deze mix is het vrij logisch dat, als je één servo reversed, andere ook ompolen.
Kijk, we willen je op dit forum best wat uitleggen, maar er mag toch van je verwacht worden dat je begint met zelf de gebruiksaanwijzing te lezen??!!

Zoek in de handleiding op swash mix, rev en swashplate
Kijk ook even naar modus, hij kan nl invliegtuigmodus en helimodus staan

Voor de rest, je vraagt eigenlijk hoe je de zender instelt...
Dat is een verhaal van een stevig aantal a4tjes, niet zo prettig om op te gaan zitten kalken

Vandaar dat er eerst gevraagd wordt om eerst even zelf onderzoek te doen met de middelen die je zelf hebt
Er is nl geen simpele manier om dat te leren

Hallo Student,

Ik heb uiteraard de handleiding doorgenomen maar zocht het euvel meer in de prog
mix zonder resultaat.
toen kwam jij met het idee zoek eens in de swash mix, en inderdaad even de elevator
van + 45 naar - 45 brengen en het werkte.
Dom van mij wand ik had net daar voor de aileron op de zelfde manier goed gezet.

Maar alles werk naar behoren en is de ombouw van mijn DX7 zender van mode 1 naar mode 2 geslaagd, en zonder de soldeerbout te gebruiken.

groet en dank,

vleugel

Ik heb al diverse DX7's omgebouwd van Mode 1 naar Mode 2. De DX7 wordt geleverd als Mode 1 of Mode 2 en kan niet softwarematig van mode gewisseld worden. Er rest dus niet veel meer dat potmeters om solderen. Doe behalve voor de potmeters dit ook voor de trimschakelaars want anders lopen die tegenovergesteld van de potmeters en kan ook voor verrassingen zorgen.

Let er op dat bij de gashevelconstructie ook nog twee plaatjes voor een begrenzing zorgen. Zet deze dus ook over naar de andere kant.

Na alles correct te hebben omgesoldeerd, kun je alles bewegingen controleren en testen op de monitorfunctie van de zender en uiteraard via een ontvanger. Daarna zou je voor het mooie de omgezette potmeters nog calibreren. LET OP!!! Je kunt hiermee je zender aardig in de war sturen als je het verkeerd doet!!!

Eventueel kun je ook nog de schakelaars verplaatsen zodat de Elev D/R ook goed zit. Daarna heb je een zender in de juiste mode. Alleen zullen de twee trim indicatoren voor gas en elevator verkeerd op het scherm staan. Daar kun je niets aan veranderen tenzij je de software er opnieuw in zou kunnen zetten (ik heb nog nooit iemand gevonden die dat zelf heeft gedaan).

Oh ja, en het gas-kanaal in reverse zetten is echt gevaarlijk voor elektro setups. :teacher:

Ik heb me nooit gerealiseerd dat deze vraag heli-gerelateerd was... ik kwam hem tegen via "nieuwe berichten" en nam zonder meer aan dat het om een vastvleugelig iets ging. Stom... :Fade-color

Hallo Sleurhutje,

Ik zelf heb het anders opgelost,

Eerst mechanische omgebouwd Ratel van links naar rechts.
Toen heb ik de potmeters met de gehele printplaat en trimschakelaar losgehaald en omgewisseld.
je heb dan een getrokken gas situatie en dat heb ik weer om gezet in de zender.
Dus geen soldeerbout nodig.

groet

Als getrokken gas okay is, dan is daar niets mis mee. Alleen staat de trim voor gas en Elevator nog verkeerd om t.o.v. het display. Kun je ook mee leren leven.

Maarclet wel even op de twee begrenzingsplaatjes onder wat oorspronkelijk gas was. Die moet je ook overzetten of weglaten. Anders beperken ze de uitslag voor je elevator. Bij brandstof werkt throttle cut niet meer goed (dat plaatje is ca. 5% uitslag).

Tsja Bart, hij (zij?) noemd zich vleuge. [ipv rotorblad] :???:

> getrokken gas situatie en dat heb ik weer om gezet in de zender.

Omgezet door servo reverse? Want je trottle curves/ trotle hold ed moeten dan ook anders..

Je bent t jezelf moeilijk aan t maken.. een gelijk mode 2 zender had je veel problemen bespaard.

Laatst bewerkt:
Back