Vreemde storing gasservo Kyosho FW-05T

Middag dames!!!!! :):):)

Gistermiddag van plan flink wat nitro te verbranden op de Festplatz bij ons, maar dat ging niet helemaal door.
De HPI RS4 reed als een tierelier, geen centje pijn, maar de Kyosho daarentegen had meer problemen.

Als ik gas geef, begint de gasservo raar te haperen en "dotjes" gas te geven.
(dus alleen de gasservo, de stuurservo doet normaal)
Geef ik langzaam gas, gaat het tot op een bepaald punt goed, totdat hij boven een bepaald toerental komt en gaat weer haperen. Heeeeeel irritant....
Dus niet dat het blokje hapert, maar de servo hapert.
Ik had het de vorige keer met rijden ook aan het eind, eerste half uurtje ging gewoon goed...

Andere kristallen geprobeerd, andere zender, electronica opnieuw aangesloten, mocht allemaal niet baten...:(
Dus samen met mijn zwager maar weer naar huis gegaan en alles uit elkaar gehaald. Ontvanger gereinigd (was ook wel gewoon schoon en droog), alles nagekeken en zelfs een andere gasservo erop gezet, maar hij doet nog steeds gek.

Als ik overigens de zender dicht bij de ontvangerantenne hou, beginnen beide servo's raar te doen...
Dat hebben we ook bij de HPI RS4 getest en die is daar totaal niet gevoelig voor...

Iemand enig idee?
Ontvanger kaputt?

Auto is gewoon standaard met standaard servo's en zender van Perfex.

Alvast bedankt!

Arnaud

Je kunt nog de ontvanger van de HPI even proberen op de kyosho fw-0,5 als die het wel gewoon doet ligt het waarschijnlijk aan de ontvanger. Als ie dan nog raar doet zou ik eens kijken hoeveel kracht de servo moet zetten bij het punt dat hij begint te haperen. Misschien zit er wel iets dat er voor zorgt dat de stuurstang niet meer verder geduwd kan worden.

De standaard electronica is niet al te best van de FW-05-T. Werk je met losse batterijen of heb je een accupack? Want dat kan ook enorm schelen.

M.v.g. Mark

Je kunt nog de ontvanger van de HPI even proberen

Das een goed idee, gaan we proberen...

Misschien zit er wel iets dat er voor zorgt dat de stuurstang niet meer verder geduwd kan worden.

Dat lijkt me er niks mee te maken hebben, alleen de gasservo hapert...

mark0126 zei:
Werk je met losse batterijen of heb je een accupack?

Met een accupack, en ik weet dat die niet best meer is :(
Maar dan zou de storing toch op beide servo's te zien zijn?

Kan zowieso de accupack van de HPI eens proberen....

Alvast bedankt!

En als iemand anders nog suggesties heeft, graaaaaaaaag.....

Arnaud

Stekkertjes van de gas- en stuurservo verwisselen op de ontvanger en dan kijken als het probleem verplaatst of blijft.

Verplaatst het naar de stuurservo is het de ontvanger of zender, blijft het is het de servo.

Probleem is trouwens opgelost. Vermoedelijk een servo-storing.
We hebben de auto geheel gedemonteerd, ook alle electronica uit elkaar, schoon gemaakt en de gas-rem servo vervangen door een andere.
Afgelopen zondag kon ik pas testen (was eerst ff lekker vakantie wezen vieren in Tunesië) en alles lijkt perfect. Heb 1 tankje met de Kyosho leeg gereden, maar nergens last van.

Waar het dus nu precies gezeten heeft weet ik niet, maar het is wel opgelost...

Gr.
Arnaud

Alles wat past....

Misschien een dom antwoord maar het is wel zo/ de standaard RTR servo's zijn ook maar simpele 3kg/0.15 sec servo's (of misschien wel trager). Een Futaba S3001 is een aardig betaalbare, de Savox SC0352 doet het leuk en anders kom je bij snellere en sterkere uit.

Neem je een servo van Hitec, JR, KO en mogelijk nog wat merken moet je ook een andere servohevel gebruiken, de standaard servo's van Kyosho hebben 25 tands asjes.

Back