Vrijvliegen is heerlijk

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Bertus, 31 jan 2009.

1. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    aa

Laatst bewerkt: 14 sep 2015
  2. hezik

hezik Guest

Ik vlieg alleen 'vrij' (;)) met een schockflyer en daar hoeft verder niets aan aangepast te worden. Het is nu zelfs al zo ver dat er een paar kinderen hier in de buurt zijn die willen weten wanneer ik de volgende keer weer ga vliegen, en ik op mijn kop krijg als ik er dan eens niet ben. Er zitten er 2 tussen die graag zelf willen vliegen en als het van het zomer mooier weer wordt, gaat dat ook gebeuren, gewoon een kabeltje tussen de twee zenders en dan kunnen de kleintjes veilig proeven aan de hobby.

Ik heb ook al 4 vaders bij mij gehad (allemaal rond kerst/sinterklaar, toeval?) die vroegen wat het nou allemaal kostte..

Reacties van omstanders zijn zonder uitzondering positief, de meeste mensen vinden het prachtig om te zien.

3. RC-mike

RC-mike

Lid geworden:
    8 jan 2006
    [​IMG]De kisten waar ik "vrij" mee vlieg zijn alleen electro.
    Meestal van schuim, en een enkele keer van hout.

Ik wil jullie nog wel een tip meegeven, denk om loslopende honden, ik was met mijn zagi aan het vliegen, ik land hem, en een hond was er dus eerder dan ik en die heeft hem totaal verscheurd, en vrijwel alle electronica is kapot op motor na...

4. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

5. hezik

hezik Guest

Wat waarschuwingen betreft.. de hele kleine kinderen zijn ook wel even iets om op te letten.. er woont hier een 3 of 4 jarig meisje die, als ik aan het vliegen ben, de hele tijd met een grote grijns en de handen in de lucht over het veld hobbelt, achter het toestel aan. Als ik wil gaan landen moet ik wel zorgen dat ik wat afstand gemaakt heb, want anders komt het toestel direct in de knuistjes en uit ervaring weet ik dat een depron vleugel dan snel afgebroken is :p

6. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    En hup... weer een draadje over wildvliegen ;-)

7. hezik

hezik Guest

nee hoor, dit gaat over vrij vliegen ;)

8. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

9. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  10. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

11. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Met kinderen moet je indd wel uitkijken:
    bij mij is ook al een richtingsroer gesneuveld.
    een hond heeft 2 dage geleden mijn mini-zwevertje aangevallen (jah mike, je bnt niet meer de enige;)) maar dat was zo'n arrogant keffertje, en die schrok zelfs van een HXT-500 :lol:

Voor je ergens gaat vliegen wel eerst ff goed nadenken over veiligheid van publiek en statische (soms heel per ongeluk in de weg staande) objecten.
    voor alles wat groter is als de Katana mini en Twinjet ga ik toch naar het veld.
    Meesteal gewoon een shocky en wat ruwe snap-rolls zijn al prachtig voor publiek.

wel funny:
    Meest gehoorde uitspraken:
    - ik heb een betere (kindje van 8 ofzo)
    - Whoee!! hij stort neer!!! (mijn moeder, deed knife edge tumble tot 20cm boven de grond)
    - mooi speelgoed!!

Vragen:
    - hoeduur is ie?
    - loopt ie op methanol of wat anders? (was een woII veteraan)
    - mag ik ff (kindjes)

kwam ooit een kindje naar mij toe met de mededeling dat ie een 4 motorig (brandstof) vliegtuig had die op BENZINE loopt, en bestuurd wordt door zo'n intertoys zendertje (omschrijving: blauw met 2 knopjes en zo'n draadje aan de bovenkant)

12. Bertus

Lid geworden:
    23 sep 2002
    a

13. mattiejplane

mattiejplane

Lid geworden:
    22 aug 2006
    Ik vlieg ook de meeste van de tijd vrij (of wild:D), gewoon op de hei! Heerlijk snel ff op de scooter 2 min. en ik sta te vliegen. Eigenlijk alleen met schuimpjes mede vanwege veiligheid en overlast:D.

Ook leuk zijn al die mensen die er geen bal verstand van hebben die je dan aanspreken. Sta je bijvoorbeeld met een zwever te vliegen en vragen ze of er een brandstof motortje inzat? Vróeger hadden ze dat namelijk wel!
    Via de hei waar ik en wat andere vaste vliegvrienden altijd vliegen, al heel wat mensen enthousiast gemaakt over modelvliegen, zelfs al een soort van clubje: De Liposuckers , oftewel alleen lipo's en brushless toegestaan.:p

14. mdesmidt

mdesmidt

Lid geworden:
    30 mei 2007
    Vlieg soms "vrij" als ik wat wil testen. Lekker kort bij huis, op het voetbalveld.
    Afgelopen zondag was ik daar m'n raptor titan even aan het uitlaten. Kwam er een man aan die vroeg of ik er mee op wilde houden. Waarom was natuurlijk mijn wedervraag. Nou, mijn zoon is aan het studeren voor helipiloot en kan nu zijn aandacht er niet meer bij houden. Staat alleen maar voor het raam te kijken.
    Heb die arme man maar verteld dat ie zijn zoon kon gaan vertellen dat ie wel een keer op de club mag komen lessen.

15. Marcelair

Marcelair

Lid geworden:
    13 sep 2003
    Ik vlieg veel 'vrij' dat kan ook omdat ik tegenover een weiland woon.

De wat grotere vliegtuigen met landingsgestel, daar haal ik simpelweg het landingsgestel van af. Pas als het niet anders kan ga ik naar de modelfladderclub.

Als ik 'vrij' vlieg, dan vlieg zonder regels, althans niet door mij zelf verzonnen regels.

Vrijvliegen is heerlijk, geen kleutertje-luister gasten om je heen, wijzende vingers van
    'vliegers' die denken dat ze God zijn, blegh !
    En, het vele vliegen houdt je scherp. Vliegen is iets dat je nu eenmaal veel moet bijhouden.

16. g60force

g60force Guest

Wahaha... heb keertje om te testen zonder vleugels getaxied om een redelijk lege parkeer plaats... waar ik ook altijd met de auto's reed...

was er toevallig een jochie die met zijn electro wedstrijdje ernaast wilde doen tegen mijn 10cc'ert wat lood om de staart gebonden... en gaan, ging best aardig alleen bij t einde van de weg ging het bijna mis, dan is zo'm auto makkelijker te sturen :cool:

17. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    had ook een leeraar van mij kunnen zijn :lol:
    doe ik ook in de klas als er een vliegtuig voorbij komt!
    op een dag: zit bij engels, en ineen keer BOEM!! alle ruiten trillen :)
    iedereen in de klas zit van WTF man, wawasda?
    ik met dikke grijns op me gezicht :D
    F16 schaal 1:1 met >mach 1, das pas vrijvliegen :D

18. heligek

heligek

Lid geworden:
    17 feb 2008
    ach wil ook nog wel eens hier of daar wat in de lucht gooien
    daar ik s avonds werk wil ik nog wel eens onderweg naar de baas achter de zaak mijn minimag de lucht in gooien (weiland)
    zelf heb ik het geluk dat ik elke nacht om 12 uur de zaak mag sluiten das een klein halletje van 40 bij 60 meter en het word dus nog wel eens 01:00 uur als ik klaar ben met het uitlaten van mijn t-rex 450 v2 ook vlieg ik wel eens op pampushout in almere met mijn raptor 50
    maar ook veel op de club denk zelf als je een beetje verstandig omgaat met je hobby dan kan er een hoop .
    groet john

19. hezik

hezik Guest

Dat is de uitspraak die ik hier het meest hoor:

NEERSTORTING!

de spin en de looping zijn dan ook de populairste figuren.. al wordt de spin dus geen spin genoemd, maar NEERSTORTING! :)

Moet zeggen, als het niet met een shock is, ga ik er mee naar de club, en gelukkig hebben wij van dergelijke personen geen last op de club.. er lopen er wel 1 of 2 van rond, maar 'de harde kern' absoluut niet, gelukkig :)

20. pattux

pattux

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Inderdaad heerlijk dat vrij vliegen. Momenteel ben ik mijn database aan het uitbreiden mbt de "vrij vlieg locaties". In mijn database staan ook clubs (heb er al een aantal kunnen vinden op het internet.) met hun locaties. Al deze gegevens worden op een kaart geprojecteerd. De clubs aangeduid met een "C" en de velden met een "V". Om de clubs staat een circel met een 5km radius. Die radius geeft aan dat je daar weg moet blijven (al zitten veel clubs ook al erg op elkaars lip) als je op 35 mhz zit. Ik heb altijd 5km aangehouden....of moet hij groter?
    Mochten er clubs zijn (ongetwijfeld), die nog niet in mijn DB staan. Stuur ze me dan toe (PB) of plaats ze op mijn forum. Ik zal ze dan verwerken. Dit geldt ook voor mooie vliegplekken.
    Op die manier kunnen we een mooi visueel overzicht krijgen van het nederlandse modelvlieg luchtruim. Goed voor de vrij vliegers en de club vliegers.

De kaart is te vinden op de url in mijn handtekening. Vanavond weer even genoeg ge-PHP'ed, ge-SQL'ed en ge-Javascript. ;)

Laatst bewerkt: 1 feb 2009

Deel Deze Pagina