Ik wil een benzine auto gaan kopen, ik zit te denken aan een offroad wagen. Ik weet hier nog helemaal niets over maar zijn er ook echt dingen waar ik op moetletten.. Bijvoorbeeld: Welk merk echt aan te raden is dan heb ik het niet over een vet duur merk voor profs ofzo, en welk merk echt afteraden is. Aantal cc's noem maar op Kom maar met de tips
Mjaw..... browse door het forum zou ik zeggen, je bent namelijk niet de eerste met dit onderwerp. Er staan genoeg postings hierover. bijvoorbeeld: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4702 of http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4681 of http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4539 De rest zoek je zelf maar op
Hij vind de hobby leuk, hij zal het best ergens gezien hebben, maar hij weet er niet veel over kwa materiaal denk ik.
Jelle, Vraag jezelf goed af wat je wilt met deze hobby. Je kan hele goedkope wagens kopen met hele dure opties. Je kan ook hele dure wagens kopen met redelijke goedkope opties. Ik raad je aan om een goede gerenomeerde wagen te zoeken op bv Marktplaats en deze met behulp van een kenner te bekijken. Het scheelt je geld en dat is iets wat je meestal wel nodig hebt als je een goedkope wagen koopt aangezien er in het begin nog wel eens iets defect kan gaan door bediening bv.
ja en koop je iets op bijvoorbeeld marktplaats neem dan iemand mee die verstand van zaken heb anders laat je je misschien iets aansmeren wat achteraf niet goed blijkt te zijn.
Een echt betaalbare offroad crosser: Protech Phaser Een echte crosser: Mugen MBX5 met een R&B C5 motor Leuk voor op straat en vlak gras/zand: HPI Nitro RS4 rally Leuk voor iets meer: Mugen MST1 of soorgelijke modellen van HPI of Associated. Monsterlijk: Traxxas T-MAXX Nou, hier dus zo wat voorbeelden......
Wat ik graag wil is onderhouden van zo'n ding daarom wil ik ook een brandstof auto, daar kan je zelf beetje mee rommelen zo als luchtfiltertje aanpassen ofzo, lijkt me een leuke hobby voor de winter, lekker binnen kloten en buiten testen In de zomer rij ik weer op me hondaviertakt brommer en ga ik daar aan sleutelen
nou je zal zien dat je eenmaal in de zomer ook zat met je rc auto zal rijden, lekker weertje korte broek aan, hmm heerlijk
O ja dat zal ook vast wel gebeuren, maar meer om dat me hobby in de winter stil ligt leek me dit wel een gepaste hobby voor in de winter zegmaar :lol:
tja deze hobby ligt ook voor een groot deel stil in de winter,je kan wel gaan rijden als je wil maar veel mensen doen dat deze maanden niet, en als ik zo gister buiten liep kan ik me er iets van voortsellen!! Brrrr... , in de zomer leeft alles weer op.
Tja daar hebben ze bij ons iets op gevonden, we hebben tijdens de winter een 1:24 racebaan in het clubhuis liggen. Je ziet dus veel mensen (nitro's) in de winter met deze (speelgoed?) wagentjes rijden. (www.real80.nl) Let wel ik ken dit soort wagens niet. Ik zelf heb vandaag nog getrained, het kon nog net (3 graden) maar wel met heel veel afstelwerk.
ja klopt maar als je een echte nitro rijder ben dan is dat binnen rijden toch wel ff een stapje terug en ik kan me voortstellen dat dat wat minder plezierig is, maarja in gouda doen ze het ook, en het gaat meer om de gezelligheid dan om het daad werkelijke prestatie.
ff offtopic Is het trouwens wel verstandig om nu (winter) nog een rc brandstof auto te kopen? Dit ivm met inrijden van de motor met koude temparaturen. Groeten BaS
is ook al besproken in een tropic het inrijden in de winter weet allen niet meer waar maar het kan wel maar je moet hem wel goed voorverwarmen daar kwam het op neer. nou de groeten