Hey iedereen ik ben nieuw in de fpv en al onmiddellijk problemen. Ik kocht net een Walkera runner 250 pro die nog nooit gevlogen heeft, gezien de staat van het toestel en alle originele accessoires waarvan niets beschadigd is geloof ik dit ook wel, frame en rotors zijn nergens gekrast of beschadigd maar toch redelijk wat problemen. Aanvankelijk kreeg ik de rode lichten achteraan die aanduiden wat er verbonden is en wat de status is van de drone niet aan het werk. Na wat testen en proberen bleek dat er ergens een kabeltje geklemd zat, vrijgemaakt en dan werkte alles wel. Batterijen opnieuw opgeladen en in de drone geplaatst nu werkten de lichten wel maar knipperden afwisselend wat duidt volgens de handleiding op geen verbinding met de zender, maar als ik de zender uitzet krijg ik wel het failsafe alarm waarbij alle lichten knipperen en er een alarm klinkt. Wat ik ook doe ik krijg de motoren niet aan de praat, alle mogelijke manieren om ze te unlocken geprobeerd maar geen resultaat. geprobeerd om te rebinden maar ook geen resultaat, kan iemand me hier in helpen aub?
Je bent nieuw in de FPV geef je aan. Hoe ben je op ‘t idee gekomen met de Walkera 250 te beginnen? Heb je wellicht nog een zender liggen die geschikt is voor quadcopters? De afgelopen 6 jaar zijn de ontwikkelingen op quadcopter/ FPV-gebied in sneltreinvaart gegaan. Compacter, krachtiger en uitgerust met FlightControllers die het jou als gebruiker nog makkelijker maken via PC/laptop vlieginstellingen en OSD en wat al niet meer in te stellen. Kortom: de Walkera 250 is een uit de kluiten gewassen fossiel dat vast wel vliegend is te krijgen, maar naar mijn mening niet echt een ideale start van de FPV-hobby.
Wel ik was op zoek naar een leuke drone voor mij en de zoon tweedehands drones beginnen zoeken en eens ik iets gevonden had wat gaan kijken naar reviews via youtube. Fout 1. Dan niet verder gezocht naar walkera ervaringen. Fout 2. En dan een drone gekocht nieuw in de doos, de doos was nog gesealed en alles voor 160 euro met de ontvanger erbij. Fout 3. En nu dus problemen die ik graag zou oplossen maar kom er alleen niet aan uit. Zal waarschijnlijk het lint zijn tussen flight controller en ontvanger maar ik raak er niet goed aan misschien dat er hier mensen zijn met een goed hart die willen helpen. Vandaar dus de vraag de bedoeling is om eerst met een goedkope drone te kijken of het wat voor ons is en dan iets degelijks te kopen/bouwen
Ouch…. Deze “drone” (zwaar verouderd, niet geschikt voor beginner, niet eens werkend out-of-the-box en dus overprized) is nu net een start in de FPV-wereld die ik je graag zou besparen. Als je ‘m nog terug kan doen aan de vorige eigenaar… graag. Ik (en ook anderen hier op het forum) helpen je graag op weg op een manier die past bij jou en ook, waar mogelijk, jouw budget. PS Of laat de vorige eigenaar het toestel op z’n minst vliegklaar aan jou leveren. Dat mag namelijk wel voor dat royale bedrag.
De vorige eigenaar is niet meer te bereiken natuurlijk maar ja ok we krijgen dat ding wel vliegend. Heb het geluk dat ik iemand gevonden heb met een werkend exemplaar van deze dinosaurus die er niets meer mee doet. Heb met hem afgesproken om samen eens te kijken naar wat we kunnen doen. Volgende drone zal heel waarschijnlijk zelfbouw zijn na veel inleeswerk.
Vraag: wat wil je met de “drone”? Lekker freestyle FPV vliegen FPV racen het liefst in de achtertuin FPV racen, echte wedstrijden Mooie video-opnames maken, rustig vliegend Line-Of-Sight quadcopter vliegen (dus zonder bril) Onderstaand een “zelfbouw” (gesoldeerd en vliegklaar gemaakt door vriend van mij) 16mm x 16mm stack op deze 3” race quadcopter (iFlight TBB 136RS). Ik heb een avondje toe zitten kijken hoe dat in z’n werk gaat en dat is behoorlijk priegelwerk, maar te doen (met loep en leesbril bij de hand). Groter is makkelijker. Deze hieronder is 120gr inkl 4s LiPo.
Wat ik ermee wil das niet zo simpel. Ik wil kunnen vliegen als de beste maar daar is veel oefening en geduld voor nodig en zal met wat ik u heb ook niet lukken. Dus met deze drone eerst maar eens beginnen wennen en proberen een lipo leeg te vliegen zonder crash of paniek reactie. Daar heb ik hier thuis wel de ruimte voor. Als ik dat kan wil ik best wel met anderen samen vliegen in een club daar leer je dan ook weer vanalles. Wedstrijden denk ik niet dat voor mij gaan zijn daar zijn de vingers en reacties niet snel genoeg meer voor vrees ik. Ken mezelf maar ja dus dat
Klopt, eerst LOS èn uiteraard in acro-mode (niet horizon of angle-mode). Horizon-mode is enkel handig als je de oriëntatie van het model kwijt bent en vervolgens middels switch naar horizon-mode gaat om het model niet te laten crashen. In acro-mode houdt het model de laatst ingenomen positie van het model vast. Het YT-kanaal van quadmovr staat vol met filmpjes van LOS gevlogen quadcopters. Je begint uiteraard met basics, hoveren, achtjes vliegen, bepaalde hoogte vasthouden tijdens vliegen (zonder te veel op- en neergang). Uit eigen ervaring heb ik heel veel gehad aan de kleinere whoop-quadcopter (Novice 1) en die vlieg ik nog steeds LOS. Er zijn er vele op de markt. Voordeel: door 't lage gewicht gaat er niks kapot bij een crash en als je tegen iemand (jezelf) aanvliegt, raakt er niemand geblesseerd. Deze quadcopters laten zich net als de grotere volledig programmeren (Flight Controller: BètaFlight) dus ook nog 'ns een fantastische leerschool. Ik kan je ook aanraden geld te investeren in een goede zender, bij voorkeur geschikt voor opentx. Een Jumper T-Lite, Jumper T18 of zo is erg praktisch en ondersteunt vele communicatie-protocollen. Een BNF (bind en fly) quadcopter kun je vervolgens aan de zender "binden" en na het instellen vliegen. Het meest frequent vlieg ik m'n Roma F1 (Diatone)... zeer compact, aardig rap en gewoon erg prettig om wat mee rond te scheuren rond boompjes. Hier een paar oefenrondjes, ik ben ook nog lerende: