walkera UFLY of CB180

hoi, ik vlieg al enige tijd met een coaxiale heli, maar zou nu toch iets anders willen.

zat te denken aan een van deze twee modellen
UFLY is met brussles en de staart rotor heeft een vast toerental.
de CB180 is denk ik mijn inziens iets makkelijker maar sneller ontgroeid?

graag jullie mening by the way te site waar ik deze heb zien staan:

HeliPal.com - Walkera Helicopter - HeliPal.com is Walkera Helicopter Expert. We have full range of spare parts and helicopters in low price. - RC helicopter, helicopters accessories, helicopter parts, Micro helicopter, mini helicopter, Esky Helicopte

gtz

sven

Laatst bewerkt:
De Ufly is een maat groter, brushless, pitchverstelling op de tail, beter geschikt voor buiten (blijft beperkt).
De CB180 heeft een zeer stabiele rotorkop, eigenlijk een coax-achtige werking, maar verder niet zo interessant. De CB180Q is dan de meest interesante, want dan heb je de looks nog.

Ik zou de Ufly overwegen; die zal verreweg beter vliegen - zeker als je verder niet zo'n baat hebt bij zo'n CB-kop. Het is wel een beetje afhankelijk van waar je het meest gaat vliegen. Heb je een grote woonkamer waar je hoofdzakelijk gaat vliegen, dan is het een heel ander verhaal.

De staart van de Ufly heeft overigens geen vast toerental, maar tapt wel af van de hoofdmotor!

Hi Sven,

Ik zou voor de UFLY gaan, is wat groter en dus wat beter buiten te vliegen. De motor is ook brushless en zou dus wat langer moeten meegaan. Volgens mij in alle opzichten superieur aan de 180D.

Helipal heeft een mooie site maar is vrij duur, de UFLY kost daar 135Euro:mad:
Kijk hier eens : Christmas Promotion - eHIROBO Store
Identiek dezelfde heli maar hier slechts 95 Euro én verzending is goedkoper:D meer zelfs, als je 'm voor de 18de besteld garanderen ze dat je 'm thuis hebt voor Kerst:mrgreen:
Ik geloof niet dat ze dat gaat lukken maar met Chinezen weet je nooit:rolleyes:

Grtz, Rudi

Ik heb een CB180q besteld om op mijn werk in de pauzes ff te funnen.
De cb180q heeft absoluut geen coaxiaal-achtige rotorkop, want zo'n soort kop levert namelijk stabiliteit dmv een tegen elkaar in draaiende dubbele rotor. Het gaat bij BIJDE heli's om een fixed-pitch heli'tje
De staartrotor van de cb180q heeft ook geen constant toerental, hij regelt immers de stabiele neusstand door het toerental te regelen van de staartrotor aan de hand van de ingebouwde gyro/regelaar/ontvanger. Omdat hij een apart motortje heeft voor de staartrotor zal dat iets minder vermogen nemen dan dat deze bij de hooft motor op zit maar dat verschil zal echt minimaal zijn. Ik denk persoonlijk dat het voor een beginner iets meer "damageproof" is omdat wanneer je met een aandrijving op de hoofdrotor ergens met de staartrotor tegenaan komt, het tandwiel op de hoofdaandrijving zeer snel zal breken. Een losse staartmotor zal stoppen met draaien en alleen schade aan het achterste deel op leveren en met name de staartrotorbladen. De staart van de UFLY zal veel directer reageren omdat die met pitch versteld wordt. Het toerental van de UFLY staartrotor zal ook redelijk veel schommelen omdat het een fixedpitchheli is en de lift regelt dmv het toerental. Hij is inderdaad duurzamer vanwege de brushless motor. DE UFLY zal ook iets stabieler zijn vanwege de grotere afmeting. Maar ik denk dat je over de duurzaamheid niet te veel moet in zitten want voor het spul versleten is zul je vast een keer gecrasht zijn :p
Bijde zullen ongetwijvelt veel plezier opleveren.
Suc6 met kiezen!

Ik heb hem hier besteld voor +/- €90 incl verz.
WALKERA CB180Q 4CH Metal Upgrade Helicopter RTF - 2.4GHz HobbyDaddy Store

De cb180q heeft absoluut geen coaxiaal-achtige rotorkop, want zo'n soort kop levert namelijk stabiliteit dmv een tegen elkaar in draaiende dubbele rotor.
Coaxiaal-achtig omdat ie bijna net zo stabiel is - goed getrimd en stick los en hij blijft 10x beter hangen dan een conventionele FP of CP
Kijk maar eens goed; hoe die kop in elkaar zit met 45gr verdraaing en flybargewichtjes is precies zoals bij een coax.

Ik denk persoonlijk dat het voor een beginner iets meer "damageproof" is omdat wanneer je met een aandrijving op de hoofdrotor ergens met de staartrotor tegenaan komt, het tandwiel op de hoofdaandrijving zeer snel zal breken. Een losse staartmotor zal stoppen met draaien en alleen schade aan het achterste deel op leveren en met name de staartrotorbladen.
Een staartmotor is van zichzelf (klein) vrij gevoelig, dus ook voor doorbranden bij een eventuele mislanding. Ik heb nog nooit gehoord van hoofdaandrijving breken als gevolg van staartaandrijving ('heb 3 heli's).

Hobbydaddy = helemaal ok; heb er 2 heli's vandaan - mogelijk binnenkort daar nog een CB100

K zei dat hij niet op een coaxiale lijkt omdat veel van die speelgoed dingen geen eens een tuimelschiijf hebben.
Die staartrotormotor zal inderdaad wel snel doorbranden als hij ergens tegen stil slaat of er gaat wel iets anders kapot... de zwakste schakel.
Ik heb in het verleden eens een dragonfly helitje gehad met een asje
naar de tailrotor en heb het kleine tandwiel (wit kunststof) die op het hoofdtandwiel draait 5 keer vervangen. En er was niet veel voor nodig om hem te breken (bv iets te hoog gras). Vast kut kwaliteit kunststof :) Ik heb hem toen vervangen door een metalen en het is nooit weer gebeurd.
Maar goed dat was dan ook in mijn expirimentele heli tijd 7 jaar geleden ofzo. Ik heb nu 4 heli's: Vario Skyfox 10cc RD1,5m hughes romp, 2x Ark x-400 één met aw-109 romp en een KDS-450. (Raptor30 net verkocht)
Maar k hoop dat het wat is die CB180q, hij is onderweg naar NL ;).
Je moet toch wat leuks te doen hebben in de pauzes op je werk.

Hi,

Gisteren de UFLY besteld bij Hirobo, kerstgeschenkje van mijn zoon:-D:-D. Hij kan voor Kerst hier zijn maar dat zou 62 Euro transport kosten:mad:, dus maar via de gewone weg laten komen en zou ik 'm op Oudjaar moeten hebben;). Kan ik het nieuwe jaar al vliegend inzetten, als dat niet mooi is;)

Gisteren trouwens ook met een MSR gevlogen van een maat en ik moet zeggen, niét verkeerd dat ding:cool:. Vliegt strak en kan wat klappen hebben:mrgreen: met een Spectrum zender moet ie nog beter af te stellen zijn.

Rudi

KMK...........wat gaaf dat je al die HM-UFLY hebt besteld.
Ik vond em eigenlijk net iets te groot voor binnen.
Blijft dan veelal bij hoveren in de woonkamer.
Gymzaal zal ander verhaal worden.
de CB180D heb ik mogen invliegen voor een kollega van me.
Vliegt fijn, maar..............blijft een FP heli met een door motortje aangedreven heck.
Ook in forward flight valt de heli me tegen.
Snelheid opbouwen gaat em lastig af.
Zal wel door die kop komen.
Toch aardig wat overeenkomsten met een Coaxiaal hoor.
Ik heb vanochtend een Walkera HM4#6 besteld.
Ja, jullie lezen het goed.Een HM4#6.
Dus geen HM4G6.
Ben zeer benieuwd hoe die het zal doen.
Want KMK.............die HM4#6 is dus het kleine broertje van jouw HM-UFLY.
Graag jouw relaas van je heli hier in dit Topic.
Ben zeer benieuwd hoe die heli jouw gaat bevallen.
Vr Gr Erwin

Hi Erwin,

Zodra de UFLY binnen is zal ik zéker posten hoe hij vliegt, op amerikaanse forums zijn ze er lyrisch over dus dat komt wel goed, kijk hier maar eens
Walkera U Fly - ***Mods, Upgrades & Flight Vids*** - RC Groups
Om ermee binnen te vliegen ben ik lang niet goed genoeg, mijn CB100 is al erg genoeg:rolleyes: maar hier vlakbij staat een verlaten Engelse legerbasis waar in de hangars plaats zat is:cool::cool: en als die te klein worden is er nog het paradeplein van 3 voetbalvelden groot:mrgreen: want buiten vliegen is voor de UFLY blijkbaar geen probleem......zeggen ze :-)

Ook de 4#6 krijgt er goede recencies al blijven de tandwieltjes voor de staart schijnbaar de zwakke schakel maar blijkbaar heeft Walkera dit al aangepast door ze in iets zachter plastic te maken zodat ze niet meer zo snel hun tanden kwijtraken:worship:
Walkera 4#6 - Review, Mods, Repairs & Vids - RC Groups
Waar heb je 'm besteld??

Rudi

Laatst bewerkt:
Inderdaad jongens.
Ik heb em bij Ruud vandaan van RCHellevoet.Fijne zaak overigens!! Mag gezegt worden.
Ik hoop dat het toestel nog voor de Kerst dagen in huis heb.
Zal em uitvoerig testen en laten weten hoe vooral het staart gedrag zich houdt.
Hoveren zal zekers gaan met de staart strak houdend.Maar rondvliegen en achtjes..........dan komt vaak de ware aard van de Gyro en staart movements naar boven drijven van heli's.
We wachten het af.
Vr Gr Erwin

Kopen in China en Hongkong

Ik lees hierboven over bestellingen in het Buitenland.
Hebben jullie nooit problemen met de douane.
Ik heb mijn CB100 bestel bij RC711 in Honkong. + nog wat reservespullen en koffertje. Was een zending totaal voor €169,- maar ik moest even €44,- extra afrekenen omdat de douane mijn pakketje eruit gekozen had om te checken.

Ik heb het eigenlijk wel gehad nu met die buitenlandse zendingen.

hey

ik heb ook pas een bestelling gedaan vanuit hong kong, pas op 29ste op het vliegtuig gezet dus het kan nog wel effe duren eer ik het ontvang

hoe nemen ze eigenlijk contact met je op vanuit de douane?
krijg je gewoon een brief met factuur toegestuurd?

groeten

Joris

Back