Na de eerste tank te rijden gaat het bij de tweed tank en de volgende niet goed. 2e tank: met kap erop na de eerste bocht slaat de motor af. weer starten en rijden. Maar de auto komt niet goed weg. veel rook en trekt minder snel en lagere topsnelheid en bij gas open een vertragde reactie.Na inspectie niets te zien. 3e tank: de auto nog trager en harder roken. niet vooruit te branden. Dit na 1 liter 10% brandstof. afstelling iets armer gezet dan de inrij afstelling. verder niet aan afstelling gedraaid. Wat kan dit zijn ?
Klinkt alsof je afstelling te rijk is. Probeer de hoofdsproeier wat armer af te stellen, en kijk wat er gebeurd. De afstelling van het inrijden is waarschijnlijk nog heel rijk (wat goed is) Maar als je met die afstelling harder wil gaan rijden, gaat dat niet. Draai de sproeier echter niet te ver (dat er geen of weinig rook uit de uitlaat komt) want dan kan er schade aan de motor ontstaan. Greetzz, Robbert
Robbert, Bij de eerste tank rookte de auto niet zo erg. ik heb de motor wel iets armer gezet naar de eerste tank. Kan het ook zo zijn dat het laatste restje uit de bus meer olie bevat ? Edwin
Misschien wel, als de brandstof een hele tijd stilgestaan heeft. Maar áls dit zo is, zul je er niets van merken. Het kan wel zijn dat door veranderde weersomstandigheden de motor een andere afstelling heeft gekregen. Dit gebeurd vooral bij een andere luchtvochtigheid. Greetz, Robbert
De makkelijkste manier om dit te merken is door aan de trekstarter te trekken. Als je alleen de trekstarter vastpakt, moet je hieraan de auto kunnen optillen, zeker met een nieuwe motor. De auto moet dan eventje blijven hangen. Hoe eerder de auto weer naar beneden valt, hoe meer de cilinder/zuiger versleten zijn. Tijdens het rijden is dit merkbaar door oa slecht stationair lopen, vaak afslaan, en vingers op je hand van de trekstarter :lol: Greetzz, Robbert
Mijn tank is 75cc van de auto. Na de derde tank reed de auto zo goed als niet. Net met een slippende koppeling. Edwin
...je stationairnaald kan tijdens het rijden verdraaien door de trillingen van de motor. Dit is vaak op te lossen door er een stukje brandstofslang overheen te trekken o.i.d.
....... maar dit heeft toch geen invloed op het normale rijden.Alleen stationair. Of zie ik het verkeerd. maar waarom rijd de auto dan wel de eerste tank goed.(zie eerste vraag). Edwin
Je zegt bij de 2e tank de kap erop te doen na het starten... Deze motoren met een carburateur zonder vlotterkamer lopen vol en moet je gewoon even doorspoelen als ze te lang stationair hebben gelopen, dus even omhoog houden en gassen voordat je gaat rijden. Het feit dat die steeds rijker gaat lopen kan de hoofdsproeier zijn die losjes zit, die mag echt iet losjes zitten. Dat die flink rookt en niet op gang komt lijkt mij ook een te rijke afstelling. Hoe dat komt zonder te veranderen is een raadsel. Het enige wat ik mij kan verzinnen is dat de drukslang (van uitlaat naar tank) mogelijk doorgespoeld is en meer druk geeft waardoor de motor rijker loopt.
Ja, sorry, normaal gesproken is dat idd 75 ml (of cc) Ik was even in de war met een andere topic, over de Savage, waarbij de tank 160 cc is Greetzz, Robbert