Wat zouden jullie doen,,..

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Frans, 2 dec 2003.

1. Frans

Frans Guest

Hallo,

Na het lezen van ongeveer alle draadjes over micro heli's in zowel dit forum als RC-groups kan ik maar moeilijk een besluit nemen over het helitje dat ik wil gaan kopen.

De keuze is duidelijk tot op de volgende punten. Hij is voor indoor. Hoeft buiten niet te kunnen vliegen. Ik ga hem niet uitbreiden naar cp. (Das meer iets voor een bak die je buiten vliegt en 2 slagen groter is).

Nu kan ik z'on beetje kiezen uit een Picollo Fun, Carbooon, of hummingbird.

Kwa prijs ontlopen ze elkaar niet echt varieren allemaal tussen de 250 en 300 euro.

Wat is nu weisheid?
    - Ga ik voor de goedkoopste das de Carboon!, alle onderdelen zijn los te
    verkrijgen, heb echter niets gelezen en kunnen vinden over tuning
    parts"borstelloze motor buiten beschouwing gelaten" ook staan er geen
    hints en tips op het net.
    Zou puur af moeten gaan op een verkoper "die ik wel
    enegzindsvertrouw". Hij zegt dat ie stabieler vliegt dan een PIC

- De Hummingbird, op het net zijn er aardig wat tuning parts te
    verkrijgen. Ken een shop in de buurt van Rotterdam die hem kan
    leveren, wel goed te duur in verhouding met de internetshops. Wil de
    heli en toebehoren alleen niet over het net bestellen. Heb wellicht wat
    hulp nodig met invliegen. Omdat ik alleenontspoorde zweef piloten om
    me heen heb ben ik op een winkel aangewezen. Wil er ook naartoe
    kunnen als er wat defect is om zo nieuwe onderdelen te bestellen.

- Picollo fun, door de aanbieding van Ikarus is hij net wel net niet
    goedkoper dan de te duur geprijsde hummingbird. Er is veel over
    geschreven. Zijn ook veel slechte dingen over geschreven..:(
    Daarentegen vind je wel een hoop handige weetjes en zijn er meeeer
    dan voldoende tuning parts over het net te verkreigen. Deze heli heeft
    ook een beetje mijn voorkeur. Het grote nadeel is dat de enege winkel
    waarvan ik weet dat hij hem heeft (zoals hij door ikarus in de aanbieding
    word aangeboden) in de buiurt van Rotterdam is Quartel. Ik weet dat ik
    hier tog niet te recht kan om advies of hulp als er wat mis mee zou zijn.
    Dus wil hem er ook maar niet kopen.

Tja de grote vraag is eigenlijk welke Heli zouden jullie nemen of nog beter hebben jullie genomen. Weet je een winkel in de buurt van Rotterdam die hem verkoopt"tegen een fatsoenlijke prijs"en waar wat kennis zit zodat ik er met vragen teregt kan...

Groetjes Frans

PS: Al het overige advies is natuurlijk ook welkom

2. ik kan als 3 keuzes naar 2 brengen :) De carboon en de hummingbird zijn identiek, net zoals de gws dragonfly, allemaal dezelfde heli.

Ik heb gekozen voor de hummingbird, en hij vliegt goed! Ik heb vooral veel op de forums gelezen dat hij veel minder snel kapot is als de piccolo reeks, en dat hij stabieler is. Als je de headspeed wat opdrijft door een stukje van de rotorbladen te knippen, reageert hij nog correcten en is hij nog stabieler :) Ik heb zelf nog nooit een piccolo gevlogen, maar als je dat zo leest van "plastic bearings" enzo :? Mijn stem gaat naar hummingbird/carboon/dragonfly maw het model van Century Heli...

Goede mods zijn een head stiffener, ball-in-swash en collar mod. Als op rcgroups gelezen hebt ken je deze wel :wink: Het vlieggedrag wordt er duidelijk door beïnvloed.

ik vlieg wel separates en brushless, en heb hem nooit anders geprobeerd, maar ik veronderstel dat dit niet zoveel uitmaakt in vliegeigenschappen...

Niels

3. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Hi Frans,

Het maakt nix uit welke je koopt, het zijn allemaal instabiele kistjes. De Carbooon is de stabielste van de drie, maar zoals je zegt weinig te 'tunen'. De Hummingbird is een slechte spin-off van de Pic, niet kopen dus. De blaadjes zijn te slap om fatsoenlijk mee te vliegen (Hooveren gaat wel) en voor je een beetje vooruit komt ben je een hoop centen kwijt aan 'hop-ups'.
    Ik heb zelf de Pic met losse componenten en borstelloos. Ik heb voor de Pic gekozen omdat er op dat moment alleen de Hornet was (Die ik in je plaatje mis?) en de Pic toen goedkoper was. Nu kan je de hele kist verbouwen tot je Piccie geen Piccie meer is, zoveel is er te krijgen....

Succes met je keuze...

Ton.

4. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik heb nog een picollo te koop, vliegklaar met servos en piccoboard, ontvangerkristal plaatsen (35mhz) en vliegen, contacteer me maar via pb als je interesse hebt.

5. Frans

Frans Guest

Dit is precies wat ik bedoel. deze mods gaan het beestje beter doen vliegen, passen deze ook (ook al zijn ze voor de hummingbird) op de Carbooon?

Groetjes

6. das een gevaarlijke uitspraak, je hebt heel RC-groups tegen je, weet je dat?

maar jongetjes toch :( lezen jullie mijn post wel? :roll:

Carboon (BMI)=Dragonfly (GWS)= Hummingbird (Century)=Feda indoor :)

laat jullie toch niet leiden door al die namen/merken..alle hop ups voor de ene uit het rijtje passen ook op de andere, omdat ze namelijk hetzelfde zijn...

Dus dat die carbooon stabieler is dan de hummingbird betwijfel ik.. tenzij een andere kleur stickers een heli onstabiel maakt.

Overigens zijn er wel veel mods voor het bovenstaande rijtje te vinden. Ook de hornet collective pitch conversion kit past erop...met enige modificaties.. dan heb je dus een CP heli, als dat geen modificatie is...

Wil je je fp heli veel stabiler maken? koop den MS composit carbon/glass FP blades... hogere headspeed, beter profiel, stijver stabielere heli....kosten wel iets meer, maar je hebt een veel stabielere heli...Ook gewoon een stukje van dde tr edge van de bladen helpt! wel opletten dat je niet teveel knipt, of hij stijgd niet meer op zonder borstelloos

@ skidz; gewoon een head stiffner maken of nieuwe bladen, en hij gaat wel goed vooruit...
    Niels

7. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
  8. Skidz

Skidz

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Nou... heb oa op RCGroups gelezen dat er gebruikers zijn die de hummer bladen direct wegmikken, en dan met Haarnet bladen gaan vliegen. Nadeel: Als je met een gfk blad iets raakt, heb je meer schade dan een afgeklikte head ;) en is je blad stuk. Hogere headspeed vliegt beter vooruit, maar hoovert minder omdat je coning angle minder word. t'Is maar wat je wilt...
    BMI en trawanten hebben meer koostoffasen gebruikt dan bv Ikarus (glasfasen) of Feda in de frames etc, hetgeen vertaald in stijvere componenten. Of dat werkt weet ik niet, mijn Pic is geen Pic meer dus kan niet vergelijken.
    Afijn, zie onderschrift ;)

Ton.

PS Als je al kan vliegen, probeer er dan gewoon een paar?

9. Frans

Frans Guest

Bedankt voor de reacties,..

Het is een rip off geworden de Carbooon.

Als hij zijn eerste vluchten heeft gemaakt laat ik wat horen.

Groetjes

10. Hoi Skidz,

Op de ezone hebben ze tegen mij gezegd dat de gfk bladen steviger zijn dan de standaard blades, en ook in chashes minder snel breken, tenzij je ze uitboort...
    Vanwaar haal jij dat er in de Carboon meer koolstof zit dan in de feda? Ik heb de carboon in m'n handen gehad, en hij ziet er net hetzelfde uit als m'n hummingbird...enkel dan het frame en canopy, want ik heb de V2 8)

Niels

11. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    rc groups is niet heilig, ook enkel een forum waar de mensen ieder zijn eigen voorkeurtje verspreiden he :wink:

12. Frans

Frans Guest

De eerste hopjes zijn gemaakt....:)

NA ruimte te hebben gemaakt in de woonkamer ben ik eens rustig wat hopjes gaan maken. Hij vliegt mijn inziens vrij goed. Korte vluchtjes van een paar seconden op een centimeter of 10 van de grond gaan goed. Moet alleen de giro nog een beetje feller zetten. Denk er verder aan om wat exp in te stellen op rol en elev en tevens de servo uitslag wat beperken. Hij geageerd nu erg fel..

Maar ehh mijn acc is weer vol...

Groetjes

13. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    til hem naar 30 cm ipv 10, je zal zien dat ie dan veel stabieler word, die dingen zwalken erg op het grondeffect.

Deel Deze Pagina