Welk GPS-Systeem voor het terug vinden van Vliegtuig/helikopter

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Jan Belt-CP V2, 30 sep 2012.

1. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik zit er aan te denken om een GPS-systeem voor in mijn vliegtuig, zodat ik hem terug kan vinden mocht er iets fout gaan, wie heeft er ervaring met een dergelijk systeem?
    Het liefst eentje die ik voor mijn vliegtuig als voor mijn heli kan gebruiken, dus simpel over te zetten is;)

Jan

2. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
  3. Conrad.

Conrad.

Lid geworden:
    25 jun 2007
    Je moet een GPS hebben die je via je zender kunt uitlezen. Je moet dus een systeem met telemetry hebben. Welke je dan neem t is verder niet zo belangrijk. Het Graupner Hott systeem met GPS is hier prima voor.
    Een tracking GPS systeem blijft in je toestel zitten en kun je alleen na de vlucht uitlezen.

4. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    "Een tracking GPS systeem blijft in je toestel zitten en kun je alleen na de vlucht uitlezen."

Die zijn er ook ja. Deze werkt met een simkaart en geeft netjes op je telefoon aan waar hij is als je hem belt!

Laatst bewerkt: 1 okt 2012
  5. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Als het GPS systeem de crash overleeft...

Met een GPS-systeem dat via de radiobesturing continue de informatie terugzendt heb je altijd een laatste positie. Eventueel die van een paar meter boven de grond.

6. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Helemaal waar. Zit net een klein prijsverschil in.

7. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    En eerlijk gezegd moet het wel leuk blijven, ik zoek dus een eenvoudig niet al te duur goed werkend systeem, dat ook nog een snel over te zetten is van vliegtuig in een van mijn heli's;)

Jan

8. Eimert

Eimert Guest

Ik heb de TK102 een tijdje in een van mijn toestellen gehad om het model terug te kunnen vinden na een crash. Op m'n smartphone heb ik daarvoor de app. Geobeagle geïnstalleerd. Zodra je een sms'je naar je tracker zendt komt deze terug met de coordinaten die Geobeagle gebruikt om de locatie te bepalen. Je loopt dan zo naar je toestel toe door de pijl te volgen die op je scherm wordt getoond. Werkt leuk en heel nauwkeurig. Tot zover goed. Maar ... laatst heb ik een zeer vervelende ervaring opgedaan met mijn toestel. Op een gegeven moment reageerde mijn toestel achtereen tot 2 keer toe compleet onberekenbaar tijdens het vliegen. Ternauwernood kon ik'm vliegend houden en vloog tot mijn grote schrik rakelings langs mensen. Tot op de dag vandaag vraag ik mij af of de tracker mijn 35Mhz ontvanger soms heeft gestoord tijdens zijn communicatie met zendmasten voor mobiele telefoons. Ook zonder dat je mobiel belt wordt er haast onmerkbaar gecommuniceerd tussen mobiele telefoons en zendmasten. Ik heb de tracker daarom voorlopig uit mijn toestel gehaald. Ik ga binnenkort het systeem op de achterbank van de auto testen door een autorit te maken langs zendmasten op de snelweg. Dan zal de tracker (net als gsm's) bij elke passage contact maken met de volgende zendmast. Als dan de servo's opnieuw in de war raken ben ik er bijna zeker van dat de eventuele storing door de tracker werd veroorzaakt. Zo niet, dan was het misschien toch een stuurfout. Ik meld me wel als ik er uit ben.

9. olivier

olivier

Lid geworden:
    26 okt 2002
  10. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
  11. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Mini Cars Pets Kids GPS / GSM / GPRS Tracker w/ 2-Flat-Pin Plug Adapter / USB Cable - Black - Worldwide Free Shipping - DX
    Geen geld... 24 dollar!!!

Sumiere gebruiksaanwijzing gevonden:

Description:

This product is used the Taiwan’s newest technology,which has the advantages of small and exquisite volume, clear voice,long standby duration,simple operation,stable performace,easy installation and so on.It is mainly used for home monitoring;children,old people,pet supervision monitoring ;car,warehouse security tracking etc.

Features:

- Power on : open the back cover,put the SIM card into the seats,then it is automatically power on.when booting ,indicator will light for 10 seconds,after the indicator is off,cover the back cover then it can be used.

- Environmental monitoring:starting up normally,dial alarm number,it will be easy to hear the situation within 10 miters around the machine after waiting for five seconds.

- Sound control dialing: use mobile phones or fixed-line to get through SIM card number in the alarm ,hang up the machine when hearing the sound of the machine about 3 seconds,and that means it sets up successfully.when there is sound above 45db within 10miters around the alarm ,the call will be automatically make call number which you set before.

- Send 0000 SMS to turn off sound control function.

- Send 1111 SMS to turn on sound control function.

- LBS Positioning :please directly edit capital letters”DW” SMS to the alarm in China,and on aboard please edit capital letters :GPS” to the alarm ,the alarm will revert a message including the information about addresses/longitude and latitude/web site content in a minute.

- SOS Emergency call: Edit the content of messages capital letters”SOS”o alarm ,directly press the key SOS above three seconds after the success of setting, the alarm will directly call the setting number. And the indicator will flash.

- Operating frequency :GSM 850/900/1800/1900MHz

- Standby time: when using sound control,standby about 5-7 days, when not using sound control,standby about 12-15 days.

Specification:

- GSM frequency: 850 / 900/ 1800 / 1900 MHz
    - Charger output: Output DC5.0V 500mA
    - Charger input: Input AC110-220V 50/60HZ
    - Battery: Changeable 3.7V 500mAh Li-ion battery
    - Storage temperature: - 40degree to + 85 degree
    - Working temperature: -20 degree to + 55 degree

- Humidity: 5% - 95% non -condensing
    - Color: Black(as pictures shown)
    - Size: 43 x 31 x 13mm(L*W*T)
    - Weight: 90g

Package contents:

1 x Mini GSM SIM Track Device with Call Back/GPS /SOS A8
    1 x USB cable
    1 x Chinese & English user manual

Note: the item without original packing, we will repackage the item by wrapping foam bubbles to reduce shipping weight and also paper, bag waste. The item will be treated well and also protected well. Please help us Reduce waste, Let us protect the environment together! Thanks!

Denk deze maar eens proberen, handig in de grote JAF hexacopter voor film en video. En in de TBS fpv copter...

12. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Ik hoop dat je heel goed deze zin kan vertalen en begrijpt wat je het gaat kosten !

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee joh.. als je in china bent geld dat denk ik, maar goed zet je er een prepay kaartje der in loop je geen risico.... hahah

14. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Ik lees bij geen enkele andere aanbieder van zo'n ding dat het anders is, dus erg duidelijk is het niet.
    Het zou toch zonde zijn als je dat ding koopt en het blijkt toch dat je China moet GSM'en.
    Laten we eerlijk zijn, het apparaatje is zeer goedkoop en ergens moet er toch op verdiend worden.

Ik had onderstaande ook op het te koop gedeelte zetten, maar ik denk dat ik de mensen hier er meer plezier mee doe.

Mocht iemand dus geintresseerd zijn in een orginele TK102 (dus geen clone), ik heb een nieuwe liggen.
    Eén maal gebruikt, maar het blijkt niet te werken als je hem in de accubak van de motor of onder de buddyseat verstopt en veel meer plaats is er niet op een motor zonder gaten te boren in je kunststofbody.
    Er zit dan teveel ijzer om de TK102 heen en dat schermt het GPS en GSM signaal af.
    Doe maar een bod boven de 25 euro excl verzendkosten, nieuwprijs was 58 euro.

BTW, de TK102 op de achterbank leggen in de auto werkt ook niet.
    Je moet hem net als een routeplanner achter het glas leggen anders vindt hij de satallieten niet.
    Ook mag je geen Renault hebben met dat zonwerende glas want dat werkt ook niet.

Laatst bewerkt: 4 okt 2012
  15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update:

De a8 heb ik inmiddels een poosje binnen..
    Hij werkt op zich prima. Zorg ervoor dat je geen pincode op de sim hebt staan.

Probleem, tot nog toe kan ik nog geen gps coordinaten krijgen via sms. Hij wacht een 5 tal minuten en geeft dan de melding "sorry!" weer.
    Lijkt erop dat hij geen fix kan krijgen wbt de gps. De rest van de functies werkt prachtig en geeft ook goed geluid.

Wil nog evne mijn eigen simkaart erin doen waarvan ik zeker weet dat hij gprs verbinding heeft. Mischien daty daar he tprobleem inzit, maar dat vermoed ik niet.

Iemand anders al een GOED alternatief voor het opspeuren van je multicopter via een tracker ?

16. Boldie

Boldie

Lid geworden:
    22 sep 2009
    Nadelen van GPS: als hij op zijn rug ligt, ontvang je niets

Eagletree OSD geeft live de coordinaten retour naar een basisstation, en die onthoud de laatst ontvangen coordinaten.
    Helaas zijn deze niet precies genoeg om, met je telefoon in de hand er naar toe te lopen, maar met een pieper op kanaal 8 loop je er zo op af.

Dus half tracken, maar dan tijdens de vlucht en voor het laatste stukje een pieper.

17. GvS

GvS

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Beste mensen, bespaar je de moeite met de A8. Deze heeft geen GPS-ontvanger en werkt uitsluitend via positiebepaling via GSM/GPRS. Werkt volgens mij niet in Nederland. Tenminste die van mij is niet operationeel te krijgen.

De TK102 heeft wel een GPS-ontvanger en doet het dus wel in NL (weet ik uit ervaring).

18. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Nee/ ja

Laatst kwam er op fb een bericht voorbij dat Polen winkel wagen muntjes hadden met GPS tracker.
    Zo wisten ze of je van huis was.
    Maar helaas nep natuurlijk, had er graag 1 gewild.

Sommige hebben een 433 beacon.
    Portofoon om het beepje te horen verbouwd met richt antenne om richting te bepalen.

Laatste tk102 v3 versie zou beter werken.. Die van mij v1 wilde ook niet zo.
    Soms wel soms niet. Problemen met gsm. Geen netwerk denk ik.
    Probeer nog een keer een andere provider en losse betere antenne.

19. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Mijne had de gps op 90 graden staan.
    Was al verplaatst om zo signaal te houden boven of onder.
    Klopte goed met tests.

EZ tracker/ remzibi osd geven wel binnen 10 m nauwkeurig aan op gps.
    EZ tracker onthoudt ook laatste waarde.
    Gsm tracker tk zou ook laatst ontvangen gps door moeten geven.

Je zou toch zeggen dat er wel iets goeds te koop zou moeten zijn wat licht genoeg is.

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Idd alles wewrkt behalve de gps krijg maar steeds "Sorry!" te lezen, de alarm en afluisterfunctie werkt prima! Maar ja daar heb ik hem niet voor...

Deel Deze Pagina