Welke bouwkit warbird?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Arminko, 22 jan 2024.

1. Arminko

Arminko

Lid geworden:
    7 dec 2023
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb recentelijk een Eflite Turbo Timber Evolution gekocht en ga daar in het voorjaar les mee krijgen om mijn vliegbrevet te halen. Ik kan niet wachten tot het beter weer wordt. Ik ben dus helemaal blanco en moet dus nog alles leren.

Omdat ik het bouwen ook leuk vind, ben ik nu bezig met een Spitfire van Guillows. Hier wil ik een statisch model van maken, puur om te oefenen met bouwen. Op termijn wil ik echter ook een groter en vliegbaar elektro aangedreven model van een WW2 warbird gaan bouwen. Ik denk daarbij aan een balsa houten model met een spanwijdte van 1.50 - 2.20 meter.
    Ik kom tot nu toe op Internet alleen de bouwkits van het merk RBC tegen die daaraan voldoen.
    Mijn vraag is, kennen jullie nog andere merken van soortgelijke bouwkits die hier verkrijgbaar zijn?
    Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
  3. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
  4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Of hier:
    https://outerzone.co.uk/

Bovenin de site heb je een tab "advanced"
    klik die aan, krijg je nog wat opties om te zoeken.
    de tag matrix is een leuke

Bouwkits zijn niet meer zo heel algemeen, al zijn ze er zeker nog wel.
    Maar, als je de tekening hebt, kun je natuurlijk zelf helemaal vanaf 0 je eigen hout zagen en je eigen kit maken.
    zijn ook zat gasten die de boel voor je kunnen frezen.

Ff tussendoor
    je hebt nu een toestel in de categorie schuim en arf/rtf
    Warbirds zijn mooie dingen, maar kunnen nogal nukkig zijn.
    ze zijn vaak aan de zware kant, wat dingen als stall etc nogal een dingetje maakt.
    wat vlottere landingen, en zowieso een goede kenniis van een toestel rond het landen is handig.
    Als 2e kist, zeker in de overgang van schuim naar houtbouw, is meteen een zware warbird een redelijk grote stap

Je kan overwegen om een "sport" of "acro" type toestel te bouwen om ff ervaring op te doen, en de overstap te maken.
    persoonlijk heb ik een fourstar 40 als 2e kist gebouwd.
    is geen trainer, maar wel een kist die weinig vervelende eigenschappen heeft
    ik heb hem ook nog steeds, ding blijft het doen..
    En hij kan best veel.. als er een beetje normaal vermogen op de neus staat :D
    maar hij geeft wel de goede ervaring mee qua landen van een houtbouwtoestel..

strutter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina