De rudder vleugel begint los te komen. Met welke lijm kan ik dit het best terug lijmen? Ik heb mij ook een klein gaatje opgelopen in het hout van de vlieger. Kan ik dit dicht werken met kneedbaar hout?
Als je gaat lijmen moet je weten wat de materialen zijn. De meeste materialen zijn goed te lijmen met 2 komponenten epoxy. als je gaatjes moet vullen is kneedbaar hout erg zwaar en hecht slecht. Veel beter is kleine gaatjes vullen met epoxy lijm en grotere gaten met epoxy lijm vermengt met microballons. Dat weegt bijna niets en is sterk en hecht goed op hout e.d. De lijm kan je in kleine hoeveelheden overal kopen (en in grotere hoeveelheden bij de speciaaal zaak) de Microbaloons alleen bij speciaalzaken (dus kunststof handel of modelbouw) Groeten Willem
Hallo Steven, Met loskomen van de ruddervleugel bedoel je dat het richtingsroer los komt van je kielvlak? Komt het scharnier uit het hout? As het gaatje in het hout niet belangrijk is voor de sterkte van je toestel, zou ik er gewoon een stukje folie overheen plakken, dit hangt er heel erg vanaf waar de beschadiging zit en hoe groot deze is. Groet, Gerben
Het kan zijn dat er al olie op of in het hout zit. Dat lijmt natuurlijk voor geen meter meer of hoogstens tijdelijk. Met K2R kun je olie uit hout krijgen, soms meerdere behandelingen noodzakelijk. Geen idee of het spul (nog?) te krijgen is? Alternatieven behandelingen iemand? En voor alle zekerheid, ik wil je zeker niet op je modelvliegtenen staan, je hebt toch niet OP de folie gelijmd?