Er is niet echt een groot verschil te meten in vermogen bij gebruik van gewone fuel of Aspen.
Oude normale fuel, zoals je meestal nog in het kannetje hebt zitten na de winterstop kan merkbaar minder voldoen.
Maar je hebt gelijk, bij groot verbruik kan het verschil in prijs oplopen.
Bij BIGGS vliegen de slepers op fuel van BIGGS (sponsors...)
Je kunt met je vliegmaten op de club die achter je hangen een regeling maken, dat ze ook es een kannetje of zo kopen. Je vliegt weliswaar voor je eigen plezier, maar dat wil niet zeggen dat jij alle kosten moet betalen.
Vergelijk het als je gaat stappen met je vrienden, dan heeft iedereen plezier, maar het moet toch niet zijn dat er steeds eentje de rekening betaalt?
Je kunt als je netjes vliegt een zwever 10 jaar lang vliegen zonder noemenswaardige kosten. Vergeet dat bij een sleepkist, er gaat nogal eens wat kapot, servo's bijvoorbeeld of soms een prop. Of je sleeplijn weer es kwijt.
De zwevers maken op een dag 2-3 vluchten, jij staat de hele dag te slepen als je met een paar man bent. Jij bent degene die het meeste risico op schade en kosten loopt.