ik heb gisteren mijn servo in mijn arrma talion gestript. Omdat ik vrees dat ik deze toch niet onder garantie ga krijgen ben ik op zoek naar een goeie, betaalbare vervanger. Ik heb al wat zitten lezen en kom meestal op savox servo's uit. de meeste rond de 12 kg en zo'n 80€. De standaard servo is 15kg, maakt dit veel verschil? ik heb ook wat op HK zitten kijken en daar vind bijvoorbeeld deze: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...G_High_Torque_STD_Servo_19kg_0_07sec_53g.html is dit goed, want gezien de prijs t.o.v. een savox, heeft deze wel hele mooie specs.... greetz rigor
Wanneer je een iets sterkere servo (15kg i.p.v. 12kg) gebruikt maakt dat eigenlijk geen verschil. Heel misschien zou je in theorie een ietsie pietsie sneller kunnen sturen maar dat is puur theorie. Ik denk dat je er in de praktijk helemaal niets van zal merken. Of deze servo verder goed is kan ik je niet vertellen, ik heb ze nooit gebruikt. De enige manier om daar achter te komen lijkt mij er één kopen en gaan proberen. Of stel je vraag in he modelauto deel van dit forum. Daar zal je waarschijnlijk wel mensen vinden die de HK servo in gebruik hebben. Zij kunnen je dan meer vertellen. Of die Savox servo's beter zijn kan ik je ook niet vertellen. Het zijn goede servo's maar de prijs vind ik persoonlijk behoorlijk aan de hoge kant om, het voorzichtig te zeggen. Of ze dat echt waard zijn? Ik weet het niet.
Veel gebruikt in 1:8 buggy en truggy is de TG1256 en TG1258. Ik vind de savox goed, rij er al jaar of 4 a 5 mee, En in een manegebak hebben ze toch wel wat te verduren.