Onlangs kwam ik op een beurs een model van een watervliegtuig tegen. Vond het een fascinerend mooi model. Was ook erg gefascineerd door de vraagprijs van 1350 euro. Dat ging hem dus eventjes niet worden. Mijn vraag is nu:wat voor type vliegtuig is dit. Kent iemand dit model? met vriendelijke groet Gerald
Hoi Gerald, Ik weet het niet 100% zeker maar het lijkt mij een Supermarine S6B. Het is zowiezo een Schneidercup racer. Prachtig toestel !! The Schneider Cup racersLet Let Let - Warplanes | Let Let Let - Warplanes Mvg, Bart
Macchi M.C.72 - Wikipedia, the free encyclopedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/Supermarine_S.6B_ExCC.jpg Volgens mij hoor, kan ernaast zitten natuurlijk gezien die franse vlag op z'n rudder. Moooooooi!!!
Dat met de S6B zie ik wel zitten. Ben er wel van overtuigd dat die het is. Is inderdaad een zeer mooi model. Was op slag verliefd op het model toen ik het zag(naja lichtelijk overdreven natuurlijk). Die 1350 euro werd me eventjes iets te gortig voor een beursbezoek. Ga me eens verdiepen in het model. Misschien is er ergens een bouwpakket van of tekeningen te verkrijgen. Mooooooii dat issie. Heren nog bedankt voor het meedenken m vr gr GVerald
In the outerzone is een tekening van de Supermarine. Deze week maar eens laten printen en eens kijken of we in de buurt komen van het model op de beurs.
Kijk hier eens : Supermarine S 6 - FlyingStyroKit Supermarine S6B Airplane from Jim Pepino Plans - Kit Cutters Inc.- Remote Control Airplane Schneider Cup kits, plans and storage ideas Traplet Shop. SUPERMARINE S.6B Re-Enactment Pics of the Event and the Participating Custom Aircraft Outerzone : Supermarine S-6B plan : download free vintage model aircraft plan Mvg, Bart
Hallo Gerald... 100% Arrow Models Supermarine S5 En een extreem zeldzame kit uit de jaren 70... gelimiteerde oplage... vandaar die liederlijke prijs. De romp en floats zijn van fiberglass (heavy duty), vleugels houtbouw. (Producent had roots in de jachtbouw). Mystery Model | Model Flying Floats zijn niet schaal, maar gemaakt voor goede waterstarts en landingen... Gr Bas
Of zelf bouwen . . . . een collectors item waarmee je boven het water gaat vliegen is dat wel zoon goed idee? Maar het blijft wel een supergave kist Mvg, Bart
Volgens mij is het een Gloster VI, deze had een supercharged Napier Lion W12 motor. Vandaar de middelste cylinderrij die doorloopt in de cockpit! Nee inderdaad een Supermarine S5, deze had ook een Napier Lion. VrGr René
Gerald... tja... tikkeltje over the top hoor. Niet laten meeslepen. Voor dat geld koop je een 'state of the art' carbon hellingzwever... (noem maar wat) Kan je beter mikken op een mooie Sebart Macchi. Weet je zeker dat het goed vliegt. Hier nog wat moois... Geen S5/25... 'hydravion' op z'n Frans... in Google... altijd weer mooi resultaat voor een avondje turen... http://www.rcpilot-online.com/BERNARD-HV-120-d-Erick-Marin-presente-dans-RC-Pilot-N-87_a1572.html Gr Bas