Hallo allemaal, Ik ben 14 jaar. En ik vlieg sinds een paar jaar met een vliegtuig. Een Silverlit X-twin Sport. Maar dat ben ik helemaal bui, want zo een vliegtuig stuurt niet goed. Ik wil een nieuwe vliegtuig kopen. Weet iemand een passende vliegtuig voor me? (richtprijs ongeveer 100 euro) Mvg, Jake
ik vind het heel jammer, maar voor 100 euro heb je alleen het vliegtuig zelf, zonder elektronica of iets. als ik jouw was zou ik toch nog eventjes doorsparen. een komplete set voor iemand die nog niks heeft ben je in totaal zo ongeveeer 450 a 500 euro kwijt.
De vraag die je stelt is mij niet echt duidelijk. Wil je gaan modelvliegen of wil je meer richting het speelgoed spul blijven (X-twin en zo). Wanneer je wilt gaan modelvliegen, dan kun je zo op het forum ontdekken wat wordt aangeraden als eerste vliegtuig. Ook kun je dan ontdekken dat je met €100 niet zo heel ver komt. Wat je wel kunt doen is ietsie pietsie meer sparen en eens kijken naar een Decathlon uit depron. Niet heel moeilijk te bouwen, ook heel veel voorbeelden (alle fouten zijn al eens gemaakt en uitvoerig besproken in dat draadje). De elektronica kun je dan voor ong €50 vanuit hongkong laten komen. Bedenk je wel dat daar nog een lader bij moet en een zender. 2e hands is wel wat leuks te vinden, maar met €100 euro kom je zowieso geld te kort. Misschien kun je een deal sluiten met je ouders voor wat sponsoring. Wie weet vind je vader het ook leuk. Spreek met ze af dat je wat klusjes in en rond het huis doet (auto wassen van je vader/moeder, stofzuigen, onkruid wieden, noem maar op). Wanneer je wilt beginnen met het "echte" modelvliegen moet je rekenen op een uitgave van minimaal €400 euro. Alles nieuw met vliegtuig, servo's, regelaar, motor, accu, zender en lader. Dat is wat ik iig geval betaald heb toen ik 2 jaar geleden deze hobby weer overnieuw gestart ben. Kijk nog eens goed in het beginnersforum, daar staan heel veel voorbeelden van beginnersvliegtuigen. (Ez, Minimag enz) Maar eerst zou ik als ik jou was eens gaan kijken bij een modelvliegclub bij jou in de buurt! Meetsal kun je dan even proberen met het vliegtuig van iemand om te kijken of het echt wat voor je is. Zou zonde zijn wanneer je een grote investering doet die je na een paar weken links laat liggen. Ga naar een club laat je adviseren en kijk intussen eens goed rond op het forum hier. Legio voorbeelden. Doe die moeite voor jezelf en anderen. Deze vraag wordt veel gesteld en is voor velen vervelend om te beantwoorden omdat hij iedere week langskomt. Succes en laat ons je bevindingen weten! Mvg Roy *edit: Steld is met een t...
Als je in het buitenland wilt/durft te bestellen: Hobbycity Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet / Ready To Fly EPO $59.99 deze is inc servo's, regelaar en motor. Je hebt alleen nog een accu/lader/zender nodig. Bv met deze zender: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx (Mode 2) $29.99) Accu: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 20C Lipo Pack $8.95 Lader ben ik niet zon expert in dus daar zou iemand anders even mee moeten helpen. Met mijn setup ben je dan $98.93 kwaijt, met verzenden ongeveer $140 dat is tegen de 100 euro aan. Dan heb je op een lader en batterijen voor je zender na wat je nodig hebt. Je hebt wel kans op extra kosten door de duane, reken dan nog btw en invoerrechten erbij. Dan heb je een leuke beginnerskist die op de easstar lijkt. Heb je nog helemaal geen ervaring en zelfs niet op een sim, ga dan niet gelijk alleen vliegen. De kans is groot dat je hobby dan bij 1 vlucht blijft!
Ik wil liever R2F hebben. Want ik heb nog nooit een vliegtuig gemaakt. Wat dachten jullie van deze: http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://images.beslist.nl/beslist-images/332/XSMALL/000/000/510/510008.png&imgrefurl=http://www.beslist.nl/speelgoed_spelletjes/modelbouw_figuren%3Fquery%3DVliegtuig%26noshopsearch%3D1&usg=__rq16wDM10y_eS6KvppTuo0SJbgE=&h=30&w=70&sz=4&hl=nl&start=1&tbnid=8a5BNSoUjBgXlM:&tbnh=29&tbnw=68&prev=/images%3Fq%3DP-51%2BMustang%2BR2F%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26sa%3DN (de Piper cub en de Mustang)
link werkt niet op conrad bij de product beschrijving staat rechts direct product link die moet je hier posten, dan kunnen we kijken
Ik zou het allebei niet doen. maar dat is wat ik vind. verder als je dan echt toch merse zo'n vliegtuig moet hebben: de piper cub, want de mustang is een laagdekker en dit is veel moeilijker vliegen. denk er trouwens ook goed aan dat het niet ''zomaar'' een ander vliegtuigje kopen is he, zulke modellen zijn heeeel anders vliegen dan de x-twin die je hebt gehad en zijn veel moeilijker te vliegen. als je er 1 koopt zorg dan dat er een ervaren vlieger bij je is, anders stort je hem gegarandeerd de grond in.
als je vliegen echt leuk vind ga dan eens naar een vliegclub en ga kijken. Ik raad aan om een easystar van multiplex te kopen en daar mee te leren vliegen. er zijn ook genoeg namaak easystars maar daar weet ik niet van hoe ze vliegen. groeten hans
Hi Piko, Ik zou met een licht vliegtuigje beginnen. Kijk eens naar de Kyosho Minium Edge (neem wel die ene met rolroeren, ik geloof 3 kanaals). Deze is iets duurder qua aanschaf, maar is easy-to-use. Weegt ca. 30 gr, dus is ook vrij veilig voor jouw omgeving als je het nog moet leren... ;-) Het enige nadeel is, door het lichte gewicht moet het (bijna) windstil zijn of je moet indoor kunnen vliegen. Succes, TC
heeel leuk vliegtuigje om te zien. maar als hij vliegen echt leuk vind is dat niet het vliegtuig om mee te beginnen. ik heb met dat vliegtuigje binnen op beursen gevlogen en is heel leuk maar als er een windje staat ben je uitgevlogen. hoe kleiner het vliegmachien hoe moeilijker het te besturen is. en een xtwin is bijna niet akpot te krijgen maar dat noem ik speelgoed. ik heb zelf leren vliegen met de easystar echt super en niet te duur. kijk eens op Coenraad Modelbouw, radiografisch bestuurbare auto's, vliegtuigen, helikopters en boten. Coenraad is een winkel in Tilburg. U kunt bij Coenraad in de webwinkel bestellen. groeten Hans
Ik zat een hele tijd terug in jouw situatie en had zelfs ook die mustang op het oog. Ben toen voor een kyosho minium gegaan en god wat was ik daar blij mee. Posted via Mobile Device
Alleen buiten. Wel alleen bij rustig weer natuurlijk. Maar kom op het is zomer Posted via Mobile Device
zomer in nederland is 9 van de 10 keer wind. dus je moet geluk hebben om te kunnen vliegen met een minium easystar toe windkracht 5 gr HAns
Check anders even: Romafira modelbouw.nl Deze kerel heeft een winkel aan huis en is niet al te duur... Volgens mij is hij ook op marktplaats te vinden voor evt. aanbiedingen. Daar heb je die Piper Cub RTF al voor 89 eu. Grtzzz, TC
Piko ga bij een club en laat je les geven. dan heb je daarna het meeste plezier van je inversteringen. gr Hans
KNVvL Modelvliegsport - Clubs Modelvliegclubs database op Airtoi Op een club kan je van alles vragen en krijg je praktische hulp bij het bouwen en het vliegen. Lees ook even dit: Modelvliegen
neem voor 100 euro een lidmaatschap bij de plaatselijke club, dan vlieg je vaak tot je brevet met een vliegtuig van de club en in de tussetijd kun je mooi sparen voor een eige calmato oid. dan zul je veel meer lol gaan krijgen in het vliegen en met een beetje mazzel kun jemischien wel een trainers kist van de iemand op de club over nemen. gr. stephan
Sorry voor het late andwoorden! Ik ben namelijk op vakantie in Spanje, heletijd zoeken naar een internet cafe en ook gelukkig gevonden. Ik woon in Heemskerk en tot mijn verbasing zit er een vliegtuig club. Maar weet iemand hoe die vliegtuig club heet, website? Mvg, Jake