wie heeft er ervaring met de Raptor V1 of V2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door vleugel, 15 okt 2014.

1. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Ik ben van plan om de raptor V1 of V2 te kopen, zijn er mensen op het forum die ervaring met deze toestellen hebben.
    ik zelf vind het een mooi toestel met veel ruimte in de romp.
    de romp is van kunststof, mijn vraag is dit makkelijk te repareren??? ik heb hier geen ervaring mee.
    ook zegt men dat kunststof veel sterker is i.v.m. een crash???
    Hoe zijn de vlieg eigenschappen???
    Wie kan mij hier meer over vertellen.

groet vleugel

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    De enige termen "Raptor V1" en "Raptor V2" die mij wat zeggen, zijn helicopters van Thunder tigers.

In dat licht kan ik de opmerkingen "de romp is van kunststof" en "er is veel ruimte in de romp" niet goed plaatsen, want beide zijn zgn "pod & boom" heli's, dus zonder romp, en met alle componenten in een chassis gemonteerd, En dat is bij een heli eigenlijk nooit "ruim"....

Groet, Bert

3. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
  4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    dat is een vliegtuig, geen heli.
    Denk ik

Moet ik je vraag even verplaatsen naar de vliegtuighoek?
    daar hebben ze een speciale hoek voor de fpv vlieger.
    of gaat het je om het vliegtuig, en niet om fpv dingetjes?

5. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    het gaat mij om het vliegtuig.
    verplaatst dit maar, ik dacht dat ik in de vliegtuighoek zat??

sorry

groet vleugel

6. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Je bedoelt dus de FPV Raptor, toevallig heb ik dat model, bedoelt om FPV te vliegen. Hij heeft idd veel ruimte in de romp, de romp is erg sterk maar als het je lukt om hem stuk te krijgen zal repareren prima lukken.

7. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    FPV Raptor

Je hebt de V1 spanwijdte 1600 mm en de V2 spanwijdte 2000 mm.
    Ik denk dat ik voor de 1600 mm ga, maar hoe vliegen deze toestellen en waar repareer je deze mee, kan je hier iets meer over vertellen

groet vleugel

8. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    hallo Rhelie, ik zie dat je uit Nootdorp waar vlieg jij.

groet vleugel

9. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    FPV Raptor

Jij schrijft als je het lukt om hem kapot te krijgen, ik ben de easystar gewend even niet opletten en hij ligt in stukken repareren is daarin tegen erg makkelijk wat lijm of plakband en je kan de lucht weer in.
    Maar hoe zit dat met de kunststof romp van FPV Raptor bv hoe haal je een deuk uit die romp?
    een scheur in de romp maak je, neem ik aan met polyester matjes. (denk ik)
    Kan je hier iets meer over vertellen, en hoe ervaar jij de vlieg eigenschappen van dit toestel zijn die bv te vergelijken met de easystar

heb jij de V1 of de V2?

groet vleugel.

10. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Die romp is nagenoeg onverwoestbaar, mocht het je toch lukken zal er wel meer stuk gaan. Hoe te repareren ? eigenlijk durf ik daar niets over te zeggen omdat ik niet precies weet van welk materiaal hij is gemaakt.

Vliegen doet hij als een Easy-star, heeft wel iets meer snelheid bij de landing maar heeft dan weer de optie van flaps aanwezig,

11. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    fpvraptor

FPVRaptor Composite 1600mm (PNF)

12. Ploegie

Ploegie

Lid geworden:
    14 sep 2009
    hoi vleugel,

toevallig zag ik je bericht

je bedoelt deze [​IMG]

oepsie.. vleugels zijn echt wel stuk. moet dus nieuwe bestellen. vliegt wel ok ik vlieg met 3s 6000ma dan is hij zwaar maar vlieg tijd van 45 min moet je kunnen halen.

maar wat vindt je van deze dan?

13. vleugel

vleugel

Lid geworden:
    17 jun 2007
    fpvraptor

Hallo Ploegie,
    Ja deze bedoelde ik, ik zie dat je vleugels kapot zijn maar de romp is zo te zien nog heel.
    en daar ging mij vraag ook over is de romp echt zo sterk en hoe ga je die repareren als die stuk gaat. bv een deuk er uit halen schuren repareren, met welke materialen???
    kan jij hier iets over vertellen.

Een gaaf mooi toestel met die twee motoren ik denk een omgebouwde Raptor?????????
    klopt dat.
    En je hebt lekker de ruimte daar, zo op de foto te zien.

groet vleugel

14. DutchRC

DutchRC Guest

De romp van zo'n Raptor is van Blow molded plastic, en dat is inderdaad best stevig.. Ik heb wel es filmpjes gezien dat iemand zo'n romp als honkbal-knuppel gebruikt.
    Maar waarom maak je je nu al zorgen over de rapareerbaarheid? Ik neem toch aan dat je niet van plan bent het vliegtuig elke keer met de neus in de grond te landen? :)

Dat 2 motorige vliegtuig is een Durafly SkyMule: https://www.hobbyking.com/hobbyking...ports_Model_EPO_1500mm_PNF_EU_Warehouse_.html

15. Ploegie

Ploegie

Lid geworden:
    14 sep 2009
    hoi vleugel met de skymule heb ik nog niet gevlogen. wel met die raptor.. over de romp moet je geen zorgen maken dat zit wel goed.

vleugels zijn een ramp om die te bestellen. bij hobbyking is durafly hun merk en volgens mij hebben ze ook spare parts.
    de emule is echt super groot en speciaal gemaakt voor fpv. die raptor ook wel maar het is passen en meten om alles goed erin te krijgen.

ik zou je adviseren om de emule te kopen. groter mooier en voor fpv.. maar als je een motor wilt is de raptor ook prima.

Deel Deze Pagina