Ben al heel lang op zoek maar nog niemand kunnen vinden die het voor mij wil maken. Heb ook al een paar bedrijven gevraagd maar die vragen meer dan 100 euro per spindel. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik zoek 4 trapezium spindels TR16x4 met een lengte van ongeveer 300mm waarbij de uiteinde voor een stukje zijn afgedraaid naar de passingsmaat 10h6. Het is bedoeld om een "bed" op en neer te laten bewegen. Heb er een gedetailleerde tekening van gemaakt. Hoor het graag
Heb je spindels al in huis? Als je ze nog moet aanschaffen kan je hier kijken DamenCNC.com - Trapezium Leadscrew Tegen meerprijs, kan je de uiteinden laten bewerken. Mvg. Richard
Ik heb ze nog niet in huis. Materiaal wat ik eigenlijk zoek is RVS of desnoods C45 ivm. lastig te bereiken locatie. mbpietrzak op ebay heeft het draad wat ik zoek(in de juiste tolerantie klasse en ze hebben bronze moeren) maar kan het volgens mij alleen op maat afzagen, niet afdraaien helaas.
Ik kan t evt wel afdraaien als je zelf de spindels verzorgt..maar n goede lagerpassing is erg moeilijk, vooral Als het een lang eind moet zijn...(spindel buigt dan gewoon weg) en onze bank is ook niet de zuiverste....
Aan een kant is de passing 7mm lang. Andere kant 59mm lang. Zie je dat als mogelijkheid dat dit zou lukken? Eventueel kan het zelfs dat de passing op de lengte van 59mm alleen kritisch is vanaf het begin van het draad over een lengte van 20mm. Wat er verder buiten 'steekt' zal dan kleiner mogen zijn(niet groter).
Klein kickje, nu met foto De 10h6 aan de rechterkant mag, om het eenvoudiger te maken, 20mm vanaf het draad 10h6 zijn en dan 39mm 10 +0 -0.05. Ik heb er dus 4 van nodig, met materiaal van modellbau pietrzak of gelijkwaardige kwaliteit(niet van overtoom!): http://www.ebay.de/itm/Trapezgewind...933?pt=Industriemaschinen&hash=item5ae1ddb885