wie kan mij aan een romp tekening helpen?

hallo,

ik ben lang bezig met vliegen van heli's en vliegtuigen.
nu zag ik van de week een boot de mega dragstar 2 genaamd.
ik vind het een leuke boot, en een vrij normale maat van zon 65 / 70 cm lang.

nu wil ik er zelf 1 maken, of een soort verglijkend model die een deep-v romp heeft.

heeft iemand hier tekeningen van, of een romp-uitslag zodat ik als beginnend boot bouwer eigenlijk gewoon de spanten kan over tekenen?

ik hoor het graag...

groet van ed

p.s. heb veel gezocht op google enzo, maar kan geen uitgebreide plans vinden met uitslagen van spanten voor de romp.

Wil je een plan voor een speedboot,,,,,
Kan je de vraag beter stellen in de sectie van de speedboten.

Zoek in google een op : WASABI 1300F

Misschien is het dat wat je zoekt.
BTW. je kan alles vergroten of verkleinen (naar je eigen maat)

Mvg. Richard

Hallo Ed,

Als het elektro aangedreven moet worden, is de 65 cm van de MegaDragster3 aan de kleine kant, gezien het vermogen van de moderne brushless motoren(tenzij het niet harder dan 40 km/h hoeft te gaan...).

Als je toch aan de 'google' bent, zoek dan op Wasabi 900, dat is met een 90 cm rompje een mooie maat om betaalbaar lekker mee te kunnen varen.

Groeten, Jan.

ik heb de tekeningen van de wasabi gevonden... dan wel van de 60 cm...
reden hiervoor is dat ik op mijn 3s lipo's varen wilt, ik heb er namelijk 9 van liggen.

mischien dat ik die 60cm nog uitrekt tot max 70 cm...
wat vinden jullie van het idee?

btw, thx for de hints, en ik sta open voor andere modellen speed-boten :-)

groet van ed

Hallo Ed,

Een romp uitzoeken op basis van de lipo's die je hebt liggen is eigenlijk de omgekeerde wereld, maar het kan natuurlijk wél.

Welk lipo's heb je liggen ( mAh C-rating e.d.)?

Afhankelijk van welke lipo's je wilt gebruiken is een 3S boot vaak vrij licht, zowel in vaarklaar gewicht als in motorisering.

Groeten, Jan.

Back