Hallo Ik heb een hpi rs4 rtr 3 hij start niet meer wat zou ik moeten veranderen of afstellen zodat hij wel weer start wat moet ik als eerste doen?? :cry:
Een motor heeft een aantal dingen nodig om te starten. 'brandstof lucht ontsteking. Als dit allemaal goed is moet hij het doen. Slaat de motor wel aan, maar slaat af als je de opsteekklem eraf haalt, dan is de motor misschien versleten. Je kan dan het beste even naar je plaatsenlijke winkelier gaan. Gr Peter
Naar mijn mening kan het niet starten van een motor nogal een aantal oorzaken hebben. Persoonlijk denk ik dat wanneer je net met deze hobby bent begonnen je het best even naar je winkelier kan gaan. Deze kan het probleem voor je lokaliseren en je uitleg geven waarom dit probleem er is/was. Meestal zijn het kleine dingetjes zoals een versleten gloeiplug of iets dergelijks. mvg, Mark
Lekker duidelijk als je niet zegt wat je al geprobeert hebt.... Gebruik je wel eerst het pompje op de tank ? (je zou niet de eerste zijn) Als de compressie goed aanvoelt moet je inderdaad even kijken als je luchtfilter of je brandstof toevoer niet verstopt zit. Dan is de gloeiplug een essentieel onderdeel. Schroef die eruit en controleer als die gloeit op je stekker. Doet ie dat niet kan de gloeidraad kapot zijn of je gloeistekker/accu. Gloeit ie wel moet je de gloeidraad controleren, dit moet een mooi evenredig gewikkelde spiraal zijn. Is de spiraal vervormd, (voor een deel) zwart geblakerd of heeft het een doffe zilveren kleur moet die gewoon vervangen worden.
Hoi, heb het probleem zelf ook gehad en heb gewoon alle instellingen terug gezet zoals in instuction manual staat. (a) Needle valve starting pos: [ grote grijze draaier op je cab ] turn clockwise until it stops ( closed ) turn counterclockwise 3 turns ( open ). (b) Low top end, slow response: Turn 2 clicks clockwise ( close ). Continue 2 clicks at a time until response is sharp and speeds are higher. (c) Rough at full throttle: Turn 1/4 counterclockwise (open). Continue 1/4 turn at a time until full throttle is smooth and responsive. (d) Adjust idle: [ is het kleine zwarte schroefje op je cab ] Turning clockwise increases RPM Turning counterclockwise decreases RPM ook gebruiken als hij afslaat bij remmen. Misschien heb ik het verkeerd maar bij mij was er ook geen starten meer aan en na dit gedaan te hebben doet hij het weer super.