Wild hawk of Easy Star ?

Hoi ik ben van plan om mijn eerste vliegtuigje te kopen ik heb wel al eens gevlogen met een silverlit jet en een safari cruiser.

Maar spijtig genoeg 2Kanaals
Ik wil een 3 Kanaals dat ik over mijn hoogte kan beslissen ik ben meer voor zwevers.

Dus ik vraag me af koop ik het best een Wild Hawk of een Easy star

Greets

Ja maar, ik heb nog geen ervaring met zwevers en het zou dus wel kunnen dat het cracht

ps. Heel mooie vliegtuigen maar als de schroef vooraan zit kan dat toch makkelijk breken als je een landing maakt!

Dat de prop voorop zit bij die HK maakt niet uit, dit is een klapprop die inklapt als hij niet draait. Dit werkt goed en hoeft dus geen nadeel te zijn.

Ja maar, ik heb nog geen ervaring met zwevers en het zou dus wel kunnen dat het cracht

ps. Heel mooie vliegtuigen maar als de schroef vooraan zit kan dat toch makkelijk breken als je een landing maakt!

Ja, ik dacht al, maar de prop op de wild hawk is die van metaal of gewoon plastic ?

Greets

En mijn vliegclub zal dan The Little Wings worden niet ver van mijn huis

Nou succes....Ik heb alleen het begin gezien totdat hij de staart begon te bewegen....

[URL="
[/URL]

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, waarom heb je nou voor de Wild Hawk gekozen ? Is het een geld kwestie of kon je gewoon niet wachten ?

René

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou succes....Ik heb alleen het begin gezien totdat hij de staart begon te bewegen....

http://www.conrad.nl heb je reserve onderdelen voor de easystar en wel voor de WH

PS, de wildhawk wou ik al een tijdje kopen maar ik wou zeker heid op dit forum dat ik de juiste keuze maak, en na de wildhawk (ik zal zien wat de clubleden zeggen) ga ik denk ik over naar een EasyGlider dat is sowieso met rolroeren dus moeten er geen aanpassingen gebeuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk denk ik dat je beter eerst even naar de club had kunnen gaan om daar even te kijken wat ze je aanraden.

Maar niet te min, heel veel succes met je aankoop en hoop dat je er een hoop plezier aan hebt !

René

maar dan heb je de Easystar, mooi vliegtuig maar je kan er maar 10 min mee vliegen + op http://www.conrad.nl heb je reserve onderdelen voor de easystar en wel voor de WH

Jammer dat je je er totaal niet in verdiept hebt, tijd dat je kunt vliegen hangt van veel dingen af, maar vooral ook van accu bij vergelijkbare toestellen. Drie kwartier met Easystar is geen enkel probleem, had je kunnen vinden in de hier gemelde topics.

Onderdelen bestellen is niet nodig, kunt Easystar 99 van 100 keer zonder onderdelen repareren. Servotje ofzo kan kapot gaan, maar die kun je overal bestellen (ook bij conrad als je daar perse wilt bestellen).

Waarschijnlijk heb je een complete set met zender gekocht, in dat geval zit je vast aan 3 kanalen en kun je er geen 4 kanaals toestel van maken zonder een andere zender te kopen. Kunt beter wat meer doen met de tips die men hier geeft, dan zijn deze "fouten" niet nodig, ga eens bij een club kijken!!!

Je hebt jaren ervaring met heli's geef je aan, zou je eens kunnen vertellen met welke toestellen? Heb je daar geen bruikbare zender bij dan? Dan is het probleem misschien zo groot niet (maar wel zonde dat je een zender bij je Wild Hawk hebt).

Hoe dan ook, veel plezier met je nieuwe vliegtuig, ik hoop dat de eerste vluchten goed verlopen en je geen nieuwe onderdelen hoeft te bestellen ;) Laat nog eens horen hoe het gegaan is!

Ik maak mijn heli's samen met mijn opa die maakt alles van heli's en vliegtuigen.

Ik heb een chinook,een apache en 1 maquette van 1: 24 van een reddingsheli van de belgische luchtmacht. (IK koop GEEN heli's van een zaak)

Ik heb me er meer dan 2 weken in verdiept hoor, het was een WH of een ES
maar voor de zekerheid vroeg ik het hier nog ff, ik ben ook meer voor zwevers (mijn opa kan deze niet maken van hij maakt alles van hout) en de lengte van de vleugels van de wildhawk zijn ook groter dan die van de Easystar.Ik maak met mijn opa ook 4takt vliegtuigen die ik voor de klanten ook even invlieg maar deze vliegtuigen interesseren me niets, ik heb graag het gevoel dat je je door de lucht gedragen word.

Maar aan Zenders heb ik geen nood mijn ouders zijn zelfstandig, dus kunnen ze in elke groothandel binnen waar de meeste niet binnen kunnen.
Dus aan zendertje waar jullie 35 EUR voor betalen doe ik voor 15 EUR.

Na dat ik diit vliegertje wat gewend ban heb ik een nieuw, Mijn Opa en ik zijn aan een maquette 1:5 van een reldbull vliegtuig bezig we hebben de romp al en nu nog de vleugels nog even werk dan maar . :mrgreen:

Greets,

Lindert

En ik doe sowieso rolroeren op mijn WH en er komt een zwaardere batterij in (Nog geen idee welke, moett ik eerst de neus bekijken)
:-?

Maar aan Zenders heb ik geen nood mijn ouders zijn zelfstandig, dus kunnen ze in elke groothandel binnen waar de meeste niet binnen kunnen.
Dus aan zendertje waar jullie 35 EUR voor betalen doe ik voor 15 EUR.
Hehe, nou ik ben bang dat de mensen hier toch wel met wat andere zenders vliegen dan de 35 euro varianten ;)
En kwaliteit zenders vind je niet zomaar bij de groothandel. (athans, ik ben ze daar nog niet tegen gekomen)

Na dat ik dit vliegertje wat gewend ban heb ik een nieuw, Mijn Opa en ik zijn aan een maquette 1:5 van een redbull vliegtuig bezig we hebben de romp al en nu nog de vleugels nog even werk dan maar . :mrgreen:

Kleine tip.....ga lekker naar de club, vlieg je helemaal scheel met je Wild Hawk totdat ie van ellende uitelkaar valt.
Koop daarna eens een "echt" 4 kanaals vliegtuig en ga daar even mee oefen.
En dan na een flinke tijd zou ik pas aan een 1:5 gaan beginnen, want je zal zien dat dat toch iets anders vliegt dan een Wild Hawk ;)

Ohja, ga gewoon eerst even lekker met je Wild Hawk vliegen trouwens voordat je het mes erin zet en allemaal veranderingen aan het vliegtuig gaat maken.

Maar houd ons vooral op de hoogte !

Succes

René

Tuurlijk een zendertje van 35 euri is gewoon brol dat is niets waard maar het is maar bij wijze van spreken hé rene ;D

Ik ga hier binnenkort ook foto's op zetten dan kunnen jullie eens zijn hoe ik er met het mes in ga xD

Maar eerst ga ik gewoon eens lekker vliegen ik doe moregen de rekiening in de post en ze zullen het diezelfde dag nog op sturen ik kan haast niet wachten! Ik ga ook een kijken of het GC of CG hoe jullie dat ook noemen eens bekijken en zijn op ik eventueel aan de rudders etc iets langer kan maken voor snellere besturing.

Maar ik hou jullie op de hoogte !!!

Groetjes,

Lindert

...maar dan heb je de Easystar, mooi vliegtuig maar je kan er maar 10 min mee vliegen...
Heb je zelf al eens met een Easy star gevlogen? Waar haal je die informatie dan vandaan? Ik heb er zelf een, maar die blijft echt wel langer dan 10 minuten boven... Eerst zelf ervaren, dan pas er over spreken.

Willem.

Back