winter

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door dikketienes, 17 nov 2003.

1. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    heei iedereen heb een vraagje
    hoe kan ik het beste mijn auto inlaten lopen in de winter. kan ik dat het beste doen door eerst een föhn er op te zetten of iets anders wie heeft er tips

gr dick :p

2. TnT nelis

TnT nelis Guest

ga naar een auto parkeergarage daar is het altijd wel warm en mooi asfalt dus lekker karre maar.;)

3. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    haha gaat moeilijk die hebben wij hier niet :p

4. TnT nelis

TnT nelis Guest

ja das spijtig.

5. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    zeker heeft iemand anders nog tips

6. MobFigure

MobFigure Guest

daar is al een topic over!!

7. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    over inrijden wel maar over de winter niet toch???

gr dick

8. MobFigure

MobFigure Guest

9. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    ja maar daar staat niet bij wat je het beste kan doen om hem wel interijden

gr dick

10. Jelle-

Jelle- Guest

Nou volgens mij maakt het geen moer uit of het nou winter of zomer is, het enigste wat belangrijk is, is dat je je motor goed warm draait voor dat je echt gaat rijden zegmaar, dit duurt in de winter alleen iets langer als in de zomer, in de zomer kan je zelfs het nadeel hebben dat hij te warm wordt en dat is ook niet goed.

Ik weet vrijwel niets van modelbouw(heb nog geeneens een auto, volgende week ga ik die kopen), maar wel dat alle ontbrandings motoren gewoon warm moeten zijn voor dat je echt gaat rijden, of hij nou 4 cc is of 8000 cc

11. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Jelle,
    Je vergeet 1 ding en dat is namelijk dat grotere motoren een zuigerveer hebben die uitzetting van zuiger en cylinder opvangt.
    Bij modelmotoren is dat er niet en praat men over een klempassing die op een bep. werkingstemperatuur net geen klemming heeft en dus de ideale passing heeft. Dat je zo'n motor op temperatuur moet brengen voordat je echt kan blazen heb je gelijk in maar omdat veelal de motor in koude toestand meer een klemming heeft wil je niet dat dat slijt. Het is dus verstandig en het beste voor je motor om de motor in extreme koude omstandigheden eerst op te warmen voordat je die rond laat draaien.

Heb je daar geen zin in is het best om idde stationair op te starten en dan de warmte eerst in het blok te laten trekken.

En ook is het altijd belangrijk om met het gaan rijden het in een een minuutje de snelheid op te bouwen voordat het gas helemaal open gaat.

12. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    of kan ik beter gewoon de auto in huis zetten met gewone temp. en dan daarna starten :?:

13. BlackFox

BlackFox Guest

Euhm, kdenk nie da da een goed idee is :?
    Als je dat gaat doen dan hangt de ganse kamer vol met olie, rook en stank en stil zwijgen van et lawaai...

14. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    in de kamer om hem voor te warmen bedoelt hij en zoals hij schrijft, DAARNA (buiten) starten...

Ik denk niet dat dat veel zin heeft. Kamertemperatuur is rond de 20 graden, dat is niet veel warmer. Zodra je buiten komt, neemt de motor vrijwel direct de omgevingstemperatuur aan.
    Een goed methode is om je motor even warm te fohnen. Dat doe ik zelf ook in de winter en dat wekt perfect.

15. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    dus het beste is gewoon met de foune(weet niet precies hoe je het schrijft dat ding wat blaast) of niet?

16. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    dat ding dat blaast ja :)

wat 'k me afvraag, hoe goed werkt het lang laten gloeien van de gloeiplug, zo'n ding wordt redelijk warm als ie lang gloeit (hou maar is vast!).. zou dit ook helpen om je motor voor te verwarmen of is het te weinig warmte?

Deel Deze Pagina