Wookong **eigenaar topic**

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tasz, 10 mrt 2013.

  1. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Kon geen draadje vinden over de wieling in het algemeen dus bij deze


    Zijn er mensen die van 5.16 naar 5.20 hebben geüpdatet en vervolgens dat de gain instellingen veel hoger gezet moet worden.

    Ik heb nu 2 vluchten gemaakt met 5.20 en hij vliegt voor geen meter meer. Alt hold was zeer slecht

    Met 5.16 vloog hij perfect met dezefde gain instellingen.
     
  2. Viper

    Viper

    Lid geworden:
    14 mei 2003
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Z-H
    Zelf heb ik er nog niet veel van gemerkt.
    Heb drie vluchten gemaakt met de nieuwe software 5.20
    Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn roll van de gimbal na verloop van tijd heen en weer gaat.
    Die verschijnsel had ik ook al bij de 5.16 dit gebeurt al op de grond zonder dat de motoren draaien.
     
  3. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    mijne valt elke keer van hoogte terug omlaag en klimt dan weer en zo gaat het door.
     
  4. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Mijne doet normaal maar heb geen retracts en zenmuse.

    Maar ik ken wel nog mensen met een s800 in België die wel problemen hebben. En deze hebben beiden retracts en zenmuse. Ze hebben ook regelmatige snel flikkerende groene en witte leds.
    En ene weet ik zeker zakt ook enorm soms.

    Iemand daar raad mee?
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Dat is precies het probeem wat ik ook heb.
    Ik zit aan de 6, 9 kilo
     
  6. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Bij de wookong is het verstandig om eerst je instellingen op te slaan, vervolgens alles default zetten. Dan upgraden, en vervolgens je instellingen weer terug te zetten.
    Vooral de wookong heeft Russische roulette firmware. Iedere nieuwe versie geeft weer andere problemen.
    Tot nu toe is 5.16 de meest stabiele versie. Wil je terug naar 5.16, reset je 5.20 naar default, en ga dan 5.16 weer installeren. Zet vervolgens je instellingen handmatig terug, en safe deze instellingen. Vermijd 5.18 met zware machines, je zal crashen.
    Het is altijd verstandig om te wachten met upgraden van je wookong.
    Met de carbon verstevigingen van Aldert moet je de gains soms opnieuw afstellen. Het frame is veel stijver geworden. De andere carbon verstevigingen ken ik niet.
     
  7. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Dat is precies wat ik ga doen. Terug naar 5.16
    Ik wilde weten of ik de enigste was. Blijkbaar dus niet. 5.20 heb ik geen vetrouwen in.

    Carbon armen is het probleem niet want ik had nog 5.16 met de carbon mod en toen vloog hij super goed.
     
  8. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.462
    Locatie:
    St.Anthonis
    Vergeet niet dat je met 6,9kg ook echt tegen de max van de s800 aan zit.
     
  9. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Hij is iid zwaar maar niet te zwaar hoor.

    Immers met 5.16 vloog hij perfect dus daar ligt het niet aan
     
  10. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.462
    Locatie:
    St.Anthonis
    Ben daar eerlijk gezegd benieuwd naar. Met hoeveel % throttle hovert die in manual?
     
  11. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Geen idee. Heb de manual niet onder een schakelaar. Ben veel te bang dat ik die een keer activeer zonder dat ik het door heb.

    Vlieg altijd atti of gps.

    Maar nu met 5.20 ging hij landen met de throttle op 60 a 70% in atti.
    Dat is natuurlijk heel gek.
    Geef ik vol throttle dan schiet hij omhoog. dus vermogen zat

    Maar in atti moet hij boven de 50% throttle stijgen en niet dalen
    Met 5.16 had ik daar totaal geen last van.
     
  12. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.462
    Locatie:
    St.Anthonis
    Toch is dat wel de ultieme test. Heb je meer als 60% nodig in manual voor hover dan is die gewoon veel te zwaar en zal hij als er 1 motor uitvalt ook zeker niet blijven vliegen. Dus de manual hover test is wel een hele belangrijke om te doen. Dat hij in ati altijd bij ongeveer 50% hoovert klopt omdat dat software matig geregeld is, maar zicht niets over je power.
     
  13. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik zal het een keer testen.

    Zou dus geen probleem moeten zijn

    Dat snap ik maar nu dus niet, hij zakt
    En met 5.16 deed ie dat niet
     
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    Ik heb manual expres wel onder een schakelaar, om in geval van bijv falen barometer in atti toch nog controle te kunnen hebben.
     
  15. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ja daar is idd ook wat voor te zeggen.
     
  16. savio

    savio

    Lid geworden:
    17 feb 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Vught
    :confused:
     
  17. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Yeb, daar bedoel ik mee niet op GPS
    Atti is manueel vliegen. Je stuurt dan zelf

    Ik zeg niet je altijd in manueel modus moet kunnen vliegen.

    Sommige kunnen niet eens nose-in vliegen. Dat word knap lastig als je gps zijn fix kwijt raakt en je IOC of care free valt uit.
    En daar ging die discussie over
     
  18. savio

    savio

    Lid geworden:
    17 feb 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Vught
    Zal best, maar manueel is geen atti.
     
  19. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ligt er aan hoe je het bekijkt:

    manueel vliegen-> zonder hulp van gps oid-> dus manual of atti

    manual vliegstand-> zonder gps en autolevel en baro-> manual fligtmode;)
     
  20. savio

    savio

    Lid geworden:
    17 feb 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Vught
    Ik bekijk liever hoe het is en dat is Atti, Atti + GPS en Manual. Atti is altijd met enige vorm van hulp.
     

Deel Deze Pagina