Hallo, Ik weet dat er al genoeg topics zijn over welke connectors je op welko LIPO kan solderen, maar ik loop toch nog tegen een issue aan. Ik heb twee Zippy compact LIPO's van 5000Mah welke zijn uitgerust met 5,5mm bullet connectors. Het gaat om de volgende: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21370__ZIPPY_Compact_5000mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html Aangezien ik de bullet connectors toch een beetje tricky vindt, de krimpkous wordt uiteindelijk een beetje rafelig en ben bang voor sluiting, had ik het idee om er XT60 connectors op te solderen. Ik verwacht niet dat mijn DJI f450 meer dan 70A piek zal gaan trekken en dus zouden deze connectors voldoende zijn. Op het forum lees ik ook van meerdere mensen dat ze deze connectors in combinatie met 5000Mah LIPOs gebruiken. Nu blijkt dat de kabels die aan de LIPO zitten eigenlijk te groot zijn om op een nette manier aan de XT60 te solderen. Heeft er iemand een tip hoe dit toch op een goede manier voor elkaar te krijgen? Of is het met deze kabels toch niet verstandig om de XT60 connectors te gebruiken? Voor het geval ik toch de bullet connectors moet blijven gebruiken, heef iemand tips hoe hier op een veilige manier mee om te gaan? Hoe zorg je ervoor dat in geen enkel geval de connectors contact met elkaar kunnen krijgen? Ik hoor het graag. Elk advies is welkom!
Hey, Ik gebruik op mijn grotere batterijen voor m'n F550 ook Bullet connectoren, maar dan wel zulke: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8579__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_3S1P_20C.html Zoals je zelf aangeeft zijn die dat er nu opzitten niet ideaal na verloop van tijd, en deze zijn ook gewoon niet handig naar mijn mening. De enige reden dat ik die rode pluggen met bullet connectoren gebruik op mijn grotere batterijen is omdat, zoals je zelf aangeeft, de kabels op deze batterijen aan de dikke kant zijn en moeilijker zijn om te solderen. De XT60 pluggen zijn meer dan genoeg voor een F450 hoor. En als je deze toch erop soldeert, wat ik dan doe is het volgende: Ik rafel zodanig veel van de draad achteruit zodat dit wel in de plug past om te solderen, soldeer dat stukje IN de plug vast en dan haal ik het gerafelde stuk weer naar voren en soldeer dit aan de buitenkant vast rondom rond. Hier gaat dan een krimpkous over en dan zit dat ook netjes geïsoleerd. Je hebt ook XT90 connectoren die ook groter zijn en gemakkelijker te solderen zijn. Persoonlijk vind ik die 4mm bullet connectoren nog het gemakkelijkste om te solderen, maar dat is naar je eigen mening/voorkeur. Op mijn kleine batterijen voor m'n mini 250 gebruik ik ook gewoon overal XT60
ik heb ook XT60 connectoren gesoldeerd op de zippy compact 5800 MaH 4S. Gewoon de draad iets smaller gemaakt met een scherp mes, goed vertinnen en netjes solderen. geen centje pijn.