Nadat ik mijn hangar wat opgeschoond had werd het tijd voor weer eens wat anders.
Mijn criteria was dat het volgende model zonder problemen in mijn auto vervoerd zou kunnen worden.
Hierbij kwam ik o.a. op de Yak 54 Carbon van Pilot-Rc die een spanwijdte van 2,70 heeft en bedoeld voor benzine motoren van 100CC.
Na een bezoek aan RC-planes www.rc-planes.nl in Barneveld was de keus al snel gemaakt.
Na wat passen en meten pasten de dozen in de auto en kon het uitpakken thuis beginnen.
Thuis aangekomen eerst de inhoud maar eens zeer grondig bekeken en was onder de indruk hoe licht en toch stevig alles in elkaar zat.De oracover zat er strak op en hoefde niet nagestreken te worden.De bouwdoos is behoorlijk compleet met bijvoorbeeld een carbon spinner,voorgeinstalleerde tank en tankvuldop.Carbon geprofileerd landingsgestel en carbon staartwiel.Ook de hardware ziet er veel belovend uit.
Gelijk maar eens de weegschaal gepakt en de delen afzonderlijk gewogen:
Romp:2689 gram
Wielen:211 gram
Carbon landingsgestel:289 gram
Carbon staartwiel:61 gram
Carbon spinner:144 gram
Carbon vleugelbuis:343 gram
Carbon hoogteroerbuis:48 gram
Wielkappen:181 gram
Diversen hardware zakjes:46 gram
Hoogteroer links:292 gram
Hoogteroer rechts:294 gram
Vleugel links:1042 gram
Vleugel rechts:1046 gram
Er zit geen gebruiksaanwijzing/montage instructie in de doos maar die was al snel op de homepage terug te vinden en netjes in kleur:
http://www.pilot-rc.com/Upload/200910240936.pdf
Wat foto's van de romp binnenkant:
Eerst maar eens de Yak op zijn eigen pootjes zetten.
En dan is ie eigenlijk al bijna klaar.
Alleen nog wat apparatuur en motorretje erin en vliegen maar......
Mijn criteria was dat het volgende model zonder problemen in mijn auto vervoerd zou kunnen worden.
Hierbij kwam ik o.a. op de Yak 54 Carbon van Pilot-Rc die een spanwijdte van 2,70 heeft en bedoeld voor benzine motoren van 100CC.
Na een bezoek aan RC-planes www.rc-planes.nl in Barneveld was de keus al snel gemaakt.
Na wat passen en meten pasten de dozen in de auto en kon het uitpakken thuis beginnen.
Thuis aangekomen eerst de inhoud maar eens zeer grondig bekeken en was onder de indruk hoe licht en toch stevig alles in elkaar zat.De oracover zat er strak op en hoefde niet nagestreken te worden.De bouwdoos is behoorlijk compleet met bijvoorbeeld een carbon spinner,voorgeinstalleerde tank en tankvuldop.Carbon geprofileerd landingsgestel en carbon staartwiel.Ook de hardware ziet er veel belovend uit.
Gelijk maar eens de weegschaal gepakt en de delen afzonderlijk gewogen:
Romp:2689 gram
Wielen:211 gram
Carbon landingsgestel:289 gram
Carbon staartwiel:61 gram
Carbon spinner:144 gram
Carbon vleugelbuis:343 gram
Carbon hoogteroerbuis:48 gram
Wielkappen:181 gram
Diversen hardware zakjes:46 gram
Hoogteroer links:292 gram
Hoogteroer rechts:294 gram
Vleugel links:1042 gram
Vleugel rechts:1046 gram
Er zit geen gebruiksaanwijzing/montage instructie in de doos maar die was al snel op de homepage terug te vinden en netjes in kleur:
http://www.pilot-rc.com/Upload/200910240936.pdf
Wat foto's van de romp binnenkant:
Eerst maar eens de Yak op zijn eigen pootjes zetten.
En dan is ie eigenlijk al bijna klaar.
Alleen nog wat apparatuur en motorretje erin en vliegen maar......

Laatst bewerkt door een moderator: