ik rij al enkele jaren met een 2 kanaals 40 mhz am multiplex zendertje zo'n goedkoop instap modelletje nouw weet ik dat na verloop van tijd de rijkweite van een zender na verloop van tijd achteruit kan/zal gaan echter is de rijkweite van mijn zender&ontvanger gedaalt tot amper 2 meter en hier kan ik dun niks mee nou zit ik dus met de volgende vragen 1 is deze zeer sterke daling van berijk normaal en 2 is hier nog iet aan te doen of is het gewoon tijd voor een nieuwe alvast bedankt voor julle reakties
Even een Pb sturen naar Corrien hier op het forum. Hij is de service man ook voor Multiplex Beschrijf daar bij de zender (typ) En het probleem . Hij kan je dan zeggen of en hoe duur. Mvg Johan Ps : je accu niet gewoon leeg ?
Je kan ook eerst even kijken of intern het draadje van de antenne gebroken is die naar de printplaat loopt.
Ps : je accu niet gewoon leeg ?[/QUOTE] nee vandaag nog getest met nieuwe baterijen ook voor de ontvanger maaar helaas geen verbetering zo just nog even de verbinding met de antenne gekontroleert dit is een metale strip di rechsteeks op de print is gesoldeert en waar de antenne ingeschroeft word de solderingen zien er solide uit dus de kans dat hier its mis is is klein ik zal voor de zekerheid deze solderingen nog even opniew doen mocht dit helpen dan laat ik het naturljik even weten
Remco, wat punten en hoofdletters maakt je berichten een stuk makkelijker/vlotter te lezen. Welkom op het forum
Is dat echt zo dan? Vermindert de reikwijdte van een zender na een aantal jaren? Het enige wat het zendvermogen bepaalt is toch de conditie van de accu, of mis ik dan wat?
De accu is de "benzinetank" van de zender. Aan een auto met een volle benzinetank kan heel veel mis zijn waardoor de auto niet kan rijden. Je mist dus een heleboel...