De originele Wellenkast zit er ook nog onder. Vooral de kleine ridepad zorgt voor een enorme efficiency-slag. Bij het ingaan van de bocht blijft de achterzijde hoog (drukt door schuine gedeelte zelfs omhoog), zodat de propellor niet te veel water te verwerken krijgt. Bij het uitgaan van de bocht hoeft de propellor niet eerst nog de achterzijde te liften, maar alle energie wordt in voortstuwing omgezet. Het dunnere en beter geprofileerde roerblad zorgt voor hogere topspeed (hoop ik). De water-intake in de drijver schept enkel bij het ingaan van de bocht een flinke slok water. Een soort brake-assist.
De setup is niet spectaculair en redelijk aan de zware (overbemeten kant): LMT 1535/5, ETTI 150A, 2s 5Ah LiPo (reglementair voor Naviga 280gr), 36mm prop, 3,2mm Flex van DrPsychoTeam. Ik vermoed dat de Lehner motor pas echt tot z'n recht komt met een 3s setup, tenminste als ik af ga op de berichten her en der op de fora.
Beter voor Hydro 1 is een 3s setup. Dan kan de ESC een pak kleiner evenals de bedrading, die kan dunner.