Hoi, Ben voor een prikje in het bezit gekomen van een nieuwe zender MC15 Is een 35 Mhz. en vlieg op 40 Mhz. Is het mogelijk om deze zender om te (laten) bouwen naar 40 Mhz.? Groeten uit Antwerpen, Paul Siemons
als degene die dat zou moeten doen de juiste onderdelen heeft is dat zeker mogelijk, maar het schijnt een vrij prijzig grapje te zijn. Maar waarom koop je er geen 35mhz ontvanger bij, want 35mhz is juist bedoeld voor vliegtuigen waardoor je geen last hebt van eventuele bootjes en auto's die ook bezig zijn. Tenminste, ik dacht dat belgiƫ haar frequenties ook zo had ingedeeld (verbeter mij als ik fout zit!!!). Succes ermee, GreetZ Kor van essen
Ombouwen is wel mogelijk maar niet zo maar. Je moet er de kennis van zaken voor hebben EN de juiste apparatuur. De zender moet namelijk helemaal opnieuw afgeregeld worden. De apparatuur die daarvoor nodig is hebben de meeste hobbyisten niet in huis want die is erg kostbaar. Het advies van Kor om een bijpassende otvanger te kopen is een heel goed advies. Het kost het minst en je overtreed geen regels! In Nederland is het ombouwen namelijk verboden, ik weet niet hoe dat in Belgiƫ geregeld is.