Zender

Hallo,

Ik wil de pollux gaan bouwen. En daar wil ik, als het lukt, een werkende blus monitor en een werkende lier op bouwen. Nou is mijn vraag: welke zender is daar goed voor?? Van ongeveer ± €140,-. Ik zat te denken aan deze: F-14. Oja ik wou ook nog verlichting maar dat hoeft niet perse op afstand bestuur

Alvast bedankt,

Michiel

ow na ik weet niet wat het dan is maar bij robbe.
Ik weet niet hoe je zo'n product link kan plaatse dus dan maar zo:
www.robbe.de products/dealer >> radio control systems >> 4 - 8 channels >> 4e van boven

beste Michielb

Ik heb ook even gekeken naar die zender bij robbe , maar die zender is een 35mhz zender en mag niet gebruikt worden voor boten.
voor de boten moet je een 40mhz zender kopen
F14 4/8/1 40MHz bestnr 1-F4039
Dus kijk goed uit wat je besteld??

beste Michielb

Ik heb ook even gekeken naar die zender bij robbe , maar die zender is een 35mhz zender en mag niet gebruikt worden voor boten.
voor de boten moet je een 40mhz zender kopen
F14 4/8/1 40MHz bestnr 1-F4039
Dus kijk goed uit wat je besteld??

Er staat toch wel 40 Mhz bij hoor
En hoe zit het nu met je waterpeil
Wel vragen
Maar geen antwoorden op mijn antwoord
Vind ik niet erg sportiefg hoor Klaas
mvg
Frederik:D :D

Oowke dank je wel, ik snap natuurlijk ook weer niks van hoe je die modules dan in moet bouwen, maar dat komt dan wel als ik jarig ben geweest en m'n zender heb

Michiel, misschien moet je het forum eens een beetje afstruinen staan genoeg foto's op hoe je het een en ander kunt inbouwen.
bij conrad zijn schakelmodules te koop waarmee je alles wat je maar wilt in en uit kunt schakelen met de zender.

groetjes piet

ps op mijn bouwverslag van de Ranzow kun je zien wat ik er allemaal mee aan het doen ben.

kijk ook eens op deze side, weliswaar engels maar er staat veel informatie op.
www.action-electronics.co.uk/home.html

Laatst bewerkt:
Hallo Michiel,

Als je toch bezig bent om informatie te verzamelen, kijk dan ook even naar de beschikbare ruimte in de Pollux en de maximale toelading.
Ik ben bang, dat de zaken, die je wilt inbouwen voor een erg diepliggende boot zullen zorgen, zóó groot is 'ie nu ook weer niet...

Succes!

Groeten, Jan.

hoi,

P1001_1-F4039.jpg

The expandable RC-System

The F-14 is a universal radio system in tray-type design of the successful and proven F-series and features 5 option wells for expansion to suit individual needs. The transmitter can be expanded to 16 functions (8 channels) by adding optional switched and proportional channels, and a range of optional modules can be fitted such as Multi-Switch, Multi-Prop, Dual-Rates and Mini Options to meet the requirements of the more demanding user.

The new features of the F-14
  • Basic transmitter can be expanded to 16 functions with 2 proportional sliders and 2 switched channels.
  • Multi-Switch, Multi-Prop or Multi-Switch-Prop channel expansion to 5 prop + 48 multi-channels = 106 Functions
  • No Multi-Adapter necessary
  • Prepared for front installation of the Trainer Module 4 for teacher-pupil operation with almost all robbe-Futaba transmitters
  • 5 option well now also suitable for Multi- Module with 8 control elements.
  • Optional helical aerial
Further features:
  • Servo reverse and programmable sequence of control functions.
  • Large battery compartment for batteries up to 2000 mAh = over 10 hours operational time.
  • Single-point attachment lug for neckstrap; transmitter can also be used in a tray.
Specification:Dimensions: 230 x 200 x 50 mmWeight: 600 gFrequency band: 40.00Channel spacing: 10 kHzSpotfrequencies: 22.00Transmission system: FMmore Specifications:Functions: 8 / 4 Servos
Function expansion: 8 / 4 Servos
Power supply: 9.6 V NC-Battery
Power consumption: 40 / 200 mA
w./o. RF circuit
Special functions: Channel expansions via Multi-Module, Mini Option, Dual Rate Kit contents:
  • 1 Transmitter F-14
  • 1 Receiver R-118 F
  • 1 Servo S 148
  • 1 Servo accessory bag
  • 1 Switch harness with charge socket
  • 1 Pair of crystals

Owke

@ piet ik zal eens kijken naar jouw bouwverslag

@ pompebled dat is toch wel handig om te weten dank je wel

@ tim bedankt voor de informatie

hoi,

Wow wat een oudje zeker ouder dan 20 jaar. Deze zender´s zijn meestal wat slechter dan nieuwe en je zit met een super raar stekker systeem zie ik. NIET DOEN want je kan er bijna niks voor krijgen. srry hb net mijn complete f14 met opties en accu verkocht jmmr voor je.

tim

Hallo,

Zou dit misschien een goede zender voor mij kunnen zijn??:

multiplex zender + ontvanger

Nog een paar vraagjes:
Ik ging even googlen naar deze zender en toen kwam ik op een ling van modelbouwforum in het helicopter forum ook over deze zender. is dit dan een speciale helicopter zender? (er staat bij dat het 40 Mhz is)

En is het mogelijk in deze zender meerdere modellen te zetten? Ik heb het gevraagd aan de verkoper maar die wist het zelf ook niet.

Weet iemand misschien wat deze zender nieuw ongeveer zou kosten?

Mvg,

Laatst bewerkt:
Back