Zoektocht nieuwe sleper

raymon

Forum veteraan
Ik ben zo langzaam rond aan het kijken naar een andere sleper. Maar wil graag wat hoger op de wielen.
Heb nu een husky van 3.6m en decathlon van 3.4m maar beide moet je op de knieen om te starten.
Echter vind ik dat niet fijn als je op een midag 20 tot 30 keer de motor moet starten.

Ik kom eigenlijk alleen op een wilga uit maar vind ik niet super mooi.
Heb ook bij badan.cz de carbon cub gezien maar dat is net wat te groot.
Iemand toevallig nog surgesties?

Liefst bouwdoos.
Rond de 3.5m 3.8m
Hoogdekker ivb parachute bakjes.

FB_IMG_1748203458002.jpg
FB_IMG_1745183937908.jpg

Iemand toevallig surgesties? Heb nog even het is nog geen winter haha

Kruk plz106 . En wat proper suggereert is ook een goede , vooral met veel slepen ,start je ook veel .

Cessna birddog van Peter Goldsmith

Ik neem even een abootje op dit draadje vanwege mij intresse.
Ik kan je echter geen tips geven helaas.;)

1748280440706.png

Voor sommige motoren is een elektrische starter ombouw mogelijk. Dan start je met een druk op de knop.
Heb op de husky een startmotor gehad passend gemaakt can een 120cc. Helaas vond die het toch te moeilijk en was er snel een. Tandwiel kapot en niet los te krijgen helaas.

Komen al goede opties voor bij. Sympfony heb ik al vaak naar gekeken maar is me iets ds prijzig gelaas
Andere worden eens goed bekeken

Ja, mooi en je hoeft idd niet te bukken maar deze 40% is dan waarschijnlijk weer iets te groot.

Ook genoeg ruimte voor de para's.

4m, kan nog net. Maar is dat hier in Europa te verkrijgen?
Voor zover ik kan zien zijn het ARF kisten, ipv een bouwdoos.

Wat je wel ziet is dat ze grotere wielen op die kisten zetten, dan komt de neus wat hoger uit, dat start natuurlijk makkelijker.

birddog vind ik niet zo mooi.
Carbon cub wel die van grub bijvoorbeeld maar weer nadeel is arf.
Yak112 Is niet lelijk maar ook niet dat ik gelijk denk van ja dat word hem.

Lastig ben ik he haha sorry. Zal nog eens zoeken naar de carbon cub of xcub of daar wat te vinden is kwa bouwdoos.

• Like
Reactions: jve
birddog vind ik niet zo mooi.
Carbon cub wel die van grub bijvoorbeeld maar weer nadeel is arf.
Yak112 Is niet lelijk maar ook niet dat ik gelijk denk van ja dat word hem.

Lastig ben ik he haha sorry. Zal nog eens zoeken naar de carbon cub of xcub of daar wat te vinden is kwa bouwdoos.
Feitelijk is het cub met een msx2 motorkap en verhoogd landingsgestel op bush wielen

Heb je deze gezien:

Back