Zondag 29-5 ESH in Zutphen.

pompebled

Forum veteraan
Zondag a.s. is het weer zover!

Het ESH circus vaart wedstrijden electrospeed op de vijver bij het Graaf Ottobad in Zutphen.
wedstrijdinfo
De toegang tot de vijver is via de ingang van de sportvelden van VV Zutphania aan de Laan naar Eme.

De start is om 10 uur.

Komt allen!
Neem je boot mee en vraag ervaren speedvaarders het hemd van het gat.
Alles wat je (nooit ) had willen weten over snelle competitieboten!

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Je gaat me zien Jan!!
Zit nog even te dubben om mijn Blackjack mee te nemen.
Zou nog wel even willen varen daar, maar denk dat het niet kan daar ivm de wedstrijden.
Hoe dan ook ben ik wel van plan om te komen kijken.
Vr Gr Erwin

Erik,

Gewoon de Blackjack meenemen, er is altijd wel tijd tussen de heats om te kunnen proefvaren. Gebeurd wel vaker op deze dagen.
Plus het praat wat makkelijker wanneer het voorbeeld aanwezig is.

M.v.g.
Minne

misschien aanwezig

heel misschien als het lukt kom ik ook nog wel even heb nog paar vraagje over m'n miss geico
grtjs nick

Bedankt.
Zal mijn Blackjack wel meenemen.(of misschien de Genesis, als dat past achterop de motor)
Ben nog nooit op zo'n botenwedstrijd meeting geweest en ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.
Hopenlijk houden we het droog morgen.
Vr Gr Erwin
PS: Nick.......ik hoop jou morgen ook te zien daar in Zutpen.Misschien een idee om je Miss Geico mee te nemen.
Ik probeer de Genesis Cat mee te nemen.Die vaart beter en strakker dan de Blackjack.

Ik zal er morgen ook zijn,

met wat hang en vliegwerk een dikke 3s lipo en een "leenmotor" heb ik de Sword vaarklaar.

3600 kv op 3s in een klein bootje....hoop dat ie een beetje bestuurbaar is....;)

gr. Arnold

Leuk.Heb zin in morgen.
Neem geen bootje mee.
Vandaag in Emst de 200A regelaar van de Genesis opgestookt tijdens het varen.
De waterkoeling stokte weer en dat resulteerde in een gebakken regelaar.
Erg jammer, want de boot voer als een zolle.Heerlijke boot om mee te varen.
Nu wachten op bestelde 4mm goudpluggen, want mijn Dean stekkers smelten letterlijk en figuurlijk weg tijdens het varen met teveel belasting.
Gaat even wat tijd kosten maar straks is ze weer vaarklaar.
Vr Gr E

De waterkoeling stokte weer en dat resulteerde in een gebakken regelaar.
Hoe bedoel je: wéér?

Als de waterkoeling niet werkt, dan fix je dat vóór je gaat varen en houdt dit tijdens het varen scherp in de gaten, door na elke twee minuten de boot binnen te halen en de boel op oververhitting te controleren...

Waarom werkte de waterkoeling niet?

Groeten, Jan.

Hoi Jan.
Er waren vanaf het begin al problemen met de waterkoeling van de regelaar.
Die deed het namelijk helemaal NIET.
Toen de regelaar doorgeblazen.Althans......het waterkoelelement.
Er kwam wat vuil uit.
Daarna was het goed, maar nog niet optimaal.
Kasper vertelde dat het zou kunnen komen doordat de aanvoerslangen te lang waren en er geen druk genoeg opgebouwd kon worden.Dat geloofde ik niet, want de wateraanvoerslangen die naar de motormount en motormantel liepen waren feitelijk net zo lang en bij die kwam wel een harde pisstraal uit het spuitmondje naar buiten.
Maar zo'n leek als ik ben, controleerde ik gisteren niet vaak genoeg ofdat het wel weer goed bleef doorlopen tijdens het varen.
Dat resulteerde dus in een gefrituurde regelaar.
De lucht hangt nog steeds in mijn woning.Ha ha ha ha ha ha.
Maak er geen halszaak van hoor.
Ik zet er straks gewoon een andere regelaar in en test het dan weer uit.
Ik denk dat die koeling van de regelaar die erin zat gewoon niet in orde was.
Ik zit te wachten op bestelde goud pluggen.Want de Dean stekkers die smelten gewoon weg man.
Is me nou al 2 keer over gebeurd.
Kwestie van tijd en dan vaart ze weer.
Vind het een erg fijne boot en wil er wel tijd en geld insteken om haar helemaal naar eigen wens te krijgen.
Hoop je vandaag te spreken in Zutphen.
Vr Gr E

Mooi filmpje Eric,
Geeft een goede impressie weer van vandaag!
Ik heb ook nog geprobeerd een beetje te filmen en zal er komende dagen proberen een filmpje van te "knutselen";)

gr. Arnold

Gisteren was weer een enerverende race dag.

De harde wind maakte het varen tot een uitdaging, waarbij de uitschieters in de vlagen voor een bizar vaargedrag zorgden, vooral als de wind van de zijkant de boten uit de koers, of erger, blies.

Helaas toch een aantal klappers met schade, maar da's nu eenmaal inherent aan het wedstrijdvaren, ongebruikelijk ben ik er deze keer ongeschonden doorheen gekomen...

In de Mono I klasse kon de Xcalibur aardig meekomen, ondanks het feit dat de boot voor deze weersomstandigheden eigenlijk te licht is (windgevoelig) en het zwaartepunt niet ver genoeg naar voren kan om de vliegneigingen tegen de wind in te compenseren, want dan lijkt het bochtengedrag nergens meer op omdat de boot de neus dan in het water steekt en de boot spint.

De Arowana ging erg goed, ondanks de harde vlagen was de boot redelijk onder controle te houden.

De uitslagen staan in de loop van de week op: Uitslagen

Er zijn ook een aantal forumleden wezen kijken, het was erg leuk, om de mensen te ontmoeten die je anders alleen via het scherm kent.

Arnold had z'n Swordfish mee om in de pauzes even over het water te boenderen en (Tech)Nick had z'n Miss Geico mee.

Op 5S loopt de boot prima, ondanks het ruwe water, helaas is de bevestiging van de kap met alleen magneetjes niet opgewassen tegen het geweld van een flip, gelukkig bleef de boot én de kap drijven, zodat 'ie geborgen kon worden.

Ik had een geweldige dag!

Groeten, Jan.

Was idd een hele mooie dag met soms spectaculaire vaarbeelden door de onvoorspelbare wind!

De Arowana ging top zeg, had hem nog niet zien varen maar,ondanks de harde wind SUPER!!
En de 1e plaats in de mono 2 was dan ook verdiend;)

Ik zal vanavond eens beginnen om te kijken of ik van de gemaakte beelden een redelijk filmpje kan maken.
Jan nog bedankt voor het lenen van de motor!

gr. Arnold

Uitslagen en foto's staan inmiddels op de esh site.

Het was inderdaad weer een leuk dagje, weer veel gezien en geleerd; Geen enkele vaardag en vaarwater is hetzelfde, dat maakt het ook altijd weer uitdagend.
Ondanks die ene heat ging de mini hydro als een speer, zelfs met die golven had ik dat niet verwacht! Ook de mini mono ging bij vlagen goed met dat ruwe water.
De keus voor de oude Mega Dragstar in de Mono 1 was een bewuste keus, aangezien de 'Prince' mono 25' geen vloedkanaal heeft en ik wel had verwacht dat het die dag nogal ruw water zou zijn. En dan waren er veel minder ronden gevaren vrees ik, dus dat had weinig zin. En ook de Mega Dragstar ging nog een paar keer over de kop...
Wel wat pech in de eco klasse, de as bleek een tik te hebben gehad, en ook de schroef. Die worden dus vervangen. Een 2 mm as weer recht krijgen is zeer, zeer tijdrovend, als het al lukt; Een nieuwe as is vaak de beste en snelste oplossing. Ach, het zal niet voor het eerst zijn!

Groeten BJ

was idd fun

Jaja jammer vd de bevestiging maar De miss geico heeft het wateravontuur overleefd dank nog voor de bergingsdienst.
De bevestiging gaat nog aan een nader onderzoek om dit wel makkelijk te houden heb er al idee voor om herhaling te voorkomen.
Dank in ieder geval voor alle adviezen en het testen vd de prop.
De boot viel me op het ruwe water reuze mee ik vond hem strak in het water liggen.
De Prop was idd een groot verschil en deze zal dus ook zsm vervangen worden ben nog even aan het rondkijken maar word waarschijnlijk octura of propshopje
twijfel alleen nog aan een 3 blads ip 2 bestel ze alle 2 en ga eens aan t testen.
resultaten zal ik zeker in mn miss geico stukkie gooien en natuurlijk de lipo 6 ervaringen regelaar morgen of zo binnen.
grtjs nick

Upload filmpje ESH in Zutphen "loopt"................
(nog bijna 5 min.)

Link volgt

Laatst bewerkt:
Back