Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk eens naar het zeer uitgebreide bouw- en vliegverslag, compleet met filmpjes van Fotor: topmodel-cz-elixir-fantasy
De Fantasy is een snelle E-Zwever die ook kan thermieken.
bdoets hier op het forum had volgens mij een Sprinter maar niet lang. Ging hard maar aanvliegen voor de landing moet dus ook hard, en daar ging het mis met direct forse schade tot gevolg.
Je vraagt iets wat erg moeilijk is. Snelheid vraagt om gewicht en een snel profiel. Thermiek vraagt om weinig gewicht en een langzaam profiel. Die twee combineren kan gewoon niet. Je kunt een tussenmodel kiezen maar zelf vind ik dat 2x niks; niet écht snel en niet echt goed in de thermiek.
Dat heet dan vaak een "warmliner", zit er een beetje tussenin.
Als je filmpjes van de Lift-Off bekijkt zul je zien dat die echt snel gevlogen moeten worden en daarmee is thermieken per definitie niet goed te doen. Als het barst van de thermiek gaat hij echt wel omhoog maar dat is niet vaak.
Als ik jou was zou ik of een keuze maken, of twee modellen nemen. Anders stelt het toestel je op alle fronten teleur.
-edit- de Sprinter van Bart: reichard-sprinter-afbouwen-4
Als je filmpjes van de Lift-Off bekijkt zul je zien dat die echt snel gevlogen moeten worden en daarmee is thermieken per definitie niet goed te doen. Als het barst van de thermiek gaat hij echt wel omhoog maar dat is niet vaak.
Dit wil ik toch tegenspreken. Zelf heb ik een lift-off gehad en deze ging best lekker in de thermiek. Het enige wat ik echt miste was een richtingsroer.
Je moet hem natuurlijk niet te zwaar maken. Mijn configuratie was een kontronik 500-27 met vertraging en 10 GP 3300. Met deze configuratie was een uur zweven, geen punt.
Succes met je keuze!
Als het barst van de thermiek gaat hij echt wel omhoog maar dat is niet vaak.
..... Sprinter. Deze wil ik ook niet te zwaar maken maar wel met veel power.
......totaal gewicht wordt dan ongeveer 1250 a 1300 gr.
Dat moet toch aardig van z'n plaats gaan en toch redelijk goed te zweven zijn lijkt me zo.
Electro zwevers van dit formaat die goed zweven wegen vliegklaar rond de 500 tot 800 gram. Ik weet niet wat jij bedoelt met niet te zwaar maken.....
Maar, je kunt een hoop lol hebben met je Sprinter. Succes!
Ja, het is een leuk ding. Ik hoop dat je er langer plezier van hebt dan Bart.
En als je Youtube mag geloven kunnen ze echt aardig knallen.