S
SCRT Pilot
Guest
Hoi,
Ik wil al lang weten hoe een katapult werkt van een vliegdekschip. Er wordt stoom in een vat geleid en als de druk hoog genoeg is wordt deze stoom in een cilinder onder het dek gelaten. Het vliegtuig zit verankert aan een haak welke aan de cilinder zit en aan de achterzijde van de voorwielpoot zit een stang met een breekbus welke de maximale aandrijfkracht plus een beetje stoomdruk kan houden. Als de druk hoog oploopt breekt de bus en wordt het vliegtuig versneld.
Hoe wordt de cilinder afgedicht is de grote vraag. Ik kan me niet voorstellen dat de haak met magneten aan de cilinder zit, maar dat betekent dat je een lange sleuf hebt dus dat de cilinder zo lek als een zeef is.
Weet iemand hoe dit opgelost is?
mvg
Leo
Ik wil al lang weten hoe een katapult werkt van een vliegdekschip. Er wordt stoom in een vat geleid en als de druk hoog genoeg is wordt deze stoom in een cilinder onder het dek gelaten. Het vliegtuig zit verankert aan een haak welke aan de cilinder zit en aan de achterzijde van de voorwielpoot zit een stang met een breekbus welke de maximale aandrijfkracht plus een beetje stoomdruk kan houden. Als de druk hoog oploopt breekt de bus en wordt het vliegtuig versneld.
Hoe wordt de cilinder afgedicht is de grote vraag. Ik kan me niet voorstellen dat de haak met magneten aan de cilinder zit, maar dat betekent dat je een lange sleuf hebt dus dat de cilinder zo lek als een zeef is.
Weet iemand hoe dit opgelost is?
mvg
Leo