Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Van de 4 bajas hier was er 1 die er ook last van had. Na de passing van het tandwiel op de klok gecontroleerd te hebben paste het niet zo mooi. Na even met een dremeltje de pasvlakjes gevlakt te hebben heeft ook die baja er geen last meer van gehad.

En ik heb zeeeer lang met een orginele ss koppeling gereden. Als je steeds maar volgas wegtrekt uit stilt stand zonder af en toe de koppeling te laten afkoelen is het idd zo gebeurt. En als het frictie materiaal één keer te heet is geweest dan word het glashard en slijten ze zo weg. Is het zelfde als de remmen van je 1:1 auto.
 
Ik ben nog altijd tevreden met mijn huidige body ongeveer half jaartje oud.

CIMG5068.jpg


IMG_0048-1.jpg


Meer foto`s op TomCorneth - Photobucket - Video and Image Hosting
 
.... Als je steeds maar volgas wegtrekt uit stilt stand zonder af en toe de koppeling te laten afkoelen is het idd zo gebeurt. En als het frictie materiaal één keer te heet is geweest dan word het glashard en slijten ze zo weg. Is het zelfde als de remmen van je 1:1 auto.

Tja, en dat is inderdaad waarvoor ik de Baja 5B SS heb gekocht. Raggen en blijven raggen. Dat gaat nu prima ;-)
 
Ik rijd eigenlijk nog vrij rustig ermee om heel eerlijk te zijn, Vandaag nieuwe rem-pads erop gezet, ding remt nu lekker. Paar keer flink gas gegeven, man wat gaat dat ding hard :lol:

Hij trekt hem wel regelmatig op zijn achterwielen en beland vaak op z'n dakkie. Kan het komen dat dat boutje telkens afbreekt door de Dominator? Vandaag brak ie weer af naar 15 minuten helaas. Wel lekker kunnen rijden :mrgreen:
 
Ik rijd eigenlijk nog vrij rustig ermee om heel eerlijk te zijn, Vandaag nieuwe rem-pads erop gezet, ding remt nu lekker. Paar keer flink gas gegeven, man wat gaat dat ding hard :lol:

Hij trekt hem wel regelmatig op zijn achterwielen en beland vaak op z'n dakkie. Kan het komen dat dat boutje telkens afbreekt door de Dominator? Vandaag brak ie weer af naar 15 minuten helaas. Wel lekker kunnen rijden :mrgreen:

Kijk eens naar de koppelingsklok, daar zit vaak een slinger in waardoor het boutje afbreekt!
 
Je hebt wel veel problemen zeg lordluud2 ! Ik ondervindt zelf ook een aantal zwakke plekken die ik stap voor stap aan het vervangen ben. Zoals schroeven die snel doldraaien die ik nu stap voor stap aan het vervangen ben, de standaart achterrem dek die gewoon van te dun ALU is, zit nu een scheurtje bij mijn rem die ook straks vervangen moet worden, denk dat het carbon word :P

Ben nu ook met de voorophanging bezig die net is vervangen door ALU onder/boven armen, gelijk ook meteen de schroeven vervangen door nieuwe. De achterophanging moet ook nog grondig aangepakt worden, zitten aantal goed versleten onderdeeltjes aan die het niet lang meer vol houden :(

Ook net een teflon fusion koppeling erop gezet, dus ook geen geklooi met die standaard 2-schoens koppeling, en het voordeel dat hij instelbaar is!

Vandaag ook achtergekomen dat het aan/uit schakelaartje niet meer goed werkt. Laats tijdens het rijden kon ik soms geen gas geven of sturen, of erger het gas bleef soms hangen ! Vandaag een deel van de auto schoongemaakt en ging ik even met de gas/rem en stuur spelen en deed ook zo raar en failsave ging raar knipperen alsof hij te weinig stroom kreeg. Dus uiteindelijk bij de aan/uit schakelaartje uitgekomen die niet goed contact meer maakt. Voortaan druk ik gewoon het accu-stekkertje direckt in de ontvanger.

Al-om-al, het is een dure maar ook een super leuke hobby !
 
Die carbon rem zal ik maar vergeten als ik jou was, is werkelijk waardeloos. Ik hem hem ook, meteen de normale rem er weer opgezet. Dat carbon slijt zo ontzettend snel, letter binnen 2 (!) minuten remt je auto al niet meer. Dan moet je alles weer omdraaien. In totaal zul je er nog geen 10 minuten plezier van hebben.

De standaard rem is veel beter. Vervang alleen het veertje door een stukje brandstof slang, werkt véél beter ;)

Mijn voorophanging heeft ook een scheur, moet ook door ALU vervangen worden. En natuurlijk een nieuwe koppelingsklok, Pinion en en Telfon koppeling.

Ik heb tot nu een een ALU koppelingsklok houder erop zitten, spoorverbreders, 26cc motor, Dominator uitlaat, nieuwe bandjes, die flut carbon rem, nieuwe spektrum ontvanger, nieuwe remschoentjes, nieuwe trekstarter en daarna komt nog véél meer :mrgreen:

Klinkt trouwens al wel goed je Baja. Nog eventjes en het is een winner :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die carbon rem zal ik maar vergeten als ik jou was, is werkelijk waardeloos. Ik hem hem ook, meteen de normale rem er weer opgezet. Dat carbon slijt zo ontzettend snel, letter binnen 2 (!) minuten remt je auto al niet meer. Dan moet je alles weer omdraaien. In totaal zul je er nog geen 10 minuten plezier van hebben.

De standaard rem is veel beter. Vervang alleen het veertje door een stukje brandstof slang, werkt véél beter ;)

Mijn voorophanging heeft ook een scheur, moet ook door ALU vervangen worden. En natuurlijk een nieuwe koppelingsklok, Pinion en en Telfon koppeling.

Ik heb tot nu een een ALU koppelingsklok houder erop zitten, spoorverbreders, 26cc motor, Dominator uitlaat, nieuwe bandjes, die flut carbon rem, nieuwe spektrum ontvanger, nieuwe remschoentjes, nieuwe trekstarter en daarna komt nog véél meer :mrgreen:

Klinkt trouwens al wel goed je Baja. Nog eventjes en het is een winner :mrgreen:

Van de rem bedoel ik de bovendek dus de gehele ALU plaat wat er nu op zit wat ik wil vervangen door carbon of door een dikkere ALU versie. Dat de carbon-rem het niet goed doet had ik al gelezen aan de reacties van jou in dit topic ;). Heb nu ook gewoon de standaard rem erop zitten, en ook al het veertje vervangen door een slangetje :p

Ook de volgende aankopen zijn zekers een ALU koppelingsklokhouder, ALU achterarmen, nieuwe stuurservo & gas/rem servo, denk dat het de SAVOX's worden voor de stuur & gas/rem. Heb hier ook nog een 23CC Tuned cilindertje liggen, maar moet alleen nog een piston-pen bestellen omdat het van Cy naar Zenoah gaat. En wil ook nóg een ander uitlaatje, wel eentje die power levert maar ook nog lekker aan de stillere kant is ;)

Wil eigenlijk zoveel, maar dan moeten de centjes het wel toelaten :o. Elke maand iets bestellen en rustig opbouwen/verbouwen totdat het mooi weer is en dan weer lekker raggen met mijn Baja'tje:yes:.
 
Gelijk heb je! :mrgreen:

Eindelijk vandaag een hele tank leeg kunnen raggen zoner enige problemen. Nou ja, het vonkte even bij de pinion, maar weet alleen niet wat dat heeft veroorzaakt.
 
Ik zag laatst op de pitstop-shop dat ze een jumbo servo aanboden die 33kg kan verzetten voor 70 euro's. Nu zat ik net op de site van hobbycity te kijken, en daar staat precies dezelfde alleen met een ander naampje erop voor 29,95 dollars.

Heb net even maar geld overgeboekt naar mijn paypal rekening en ga deze maar eens bestellen, voor rond de 30 euro inclusief verzendkosten naar Nederland is het een koopje om deze servo eens voor dat geld uit te testen !

Gaat om deze servo genaamd; Turnigy S8166M op de site van hobbycity
TGY-S8166M.jpg


En dit is de Servo van de Pitstop-shop TPS Jumbo XL-MG
tps_pss.jpg


Zoek de verschillen :thumbsup:
 
Ik heb vandaag Heavy Duty Beadlocks besteld via de Pitstop site, alleen zijn dit dezelfde beadlocks die er standaard op de Baja zitten? Of zijn ze echt 'heavy Duty'?

Ook maar meteen ALU voor onder draagarmen gekocht 8)
 
@Console, hou ons op de hoogte over de servo want ik had er ook al eens naar zitten kijken..

@lord, de Heafy duty ringen zijn een stuk dikker als de standaard dus echt heafy duty.
Waarom alu vooronder armen? ik zou beginnen met de achterkant..
 
Een voorarm is in het midden gescheurd. Hij staat al krom, vandaar. Had liever ook met de achterarmen willen beginnen, maar die zijn nog helemaal in orde.

Ik heb wel het gevoel dat ik dat hele ding naar de mallemoeren rag. Als ik dat ding soms zie stuiteren en dergelijke.. Vandaag ook al, loopt de hele band er opeens af nadat ie de grond raakte toen ie een wheelie deed. Gelukkig niets kapot en de band is not puntgaaf.. Pfiew :mrgreen:

Ook verlies ik soms de skidplate en die zijstukjes van de body... En die body's kosten een fortuin :evil:
 
De meeste baja's worden standaard nu geleverd met heavy duty ringen. Ook de rtr. Maar als ik in zand rijd dan zijn die ringen een drama. Er komt zand tussen de ringen en de velg en rop je alles kapot. In zand rij ik met de gewone ringen. Toen ik de baja kocht vond ik die ringen helemaal top maar hoelanger ik de baja heb hoe meer ik me erger aan deze velgen. Enigste oplossing zijn metalen ringen monteren.
 
De meeste baja's worden standaard nu geleverd met heavy duty ringen. Ook de rtr. Maar als ik in zand rijd dan zijn die ringen een drama. Er komt zand tussen de ringen en de velg en rop je alles kapot. In zand rij ik met de gewone ringen. Toen ik de baja kocht vond ik die ringen helemaal top maar hoelanger ik de baja heb hoe meer ik me erger aan deze velgen. Enigste oplossing zijn metalen ringen monteren.

Ik heb geen probleemen met de ringen..
Er blijft inderdaat wel eens wat zand tussen de ring en de band zitten maar als jij rijd zie je dat toch niet ;)
 
Ook verlies ik soms de skidplate en die zijstukjes van de body... En die body's kosten een fortuin :evil:
Een nieuwe body kost zo'n $30,00. Zowel de transparante originele HPI als de Pro-Line Desert Rat (dikker lexaan). De onderkanten van de sidepods kun je los bestellen.

Ik heb nog steeds de eerste skidplate erop zitten en om nu te zeggen dat ik er altijd rustig mee reed. :nooo: ;)


Nog even over het afbreken van je pinionboutje. Ik was vergeten te zeggen dat je aan de kant van de pinion nog twee ringetjes Z897 moest plaatsen. Daarmee haal je de horizontale speling helemaal weg.
 
Moet je deze ringetjes gewoon achter de kop van de bout bevestigen? Of denk ik nu verkeerd?
 
Back
Top