Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Kijk, even uitleg is wel fijn ;)

Nou, vandaag weer gereden... Trok die opeens vanuit stilstand wheelie :S

Maar daarna bergafwaarts. Onderin komt die heel moeilijk op toeren, en in stationair valt die gewoon stil. Hij heeft ook wat minder power..

Dus, nieuwe cilinder en zuiger bestellen. Ik wil graag een 27cc, 28,5cc of 29cc. Het is een standaard Fuelie 5B blokje met een 26cc zuiger en cilinder. Ik wil graag bij de pitstop bestellen, maar welke is nu de beste keuze?

En kan ik meer schade aanrichten door alsnog verder te rijden? Niet dat de drijfstang het begeeft, want dan ben ik verder van huis :(
 
Kijk, even uitleg is wel fijn ;)

Nou, vandaag weer gereden... Trok die opeens vanuit stilstand wheelie :S

Maar daarna bergafwaarts. Onderin komt die heel moeilijk op toeren, en in stationair valt die gewoon stil. Hij heeft ook wat minder power..

Dus, nieuwe cilinder en zuiger bestellen. Ik wil graag een 27cc, 28,5cc of 29cc. Het is een standaard Fuelie 5B blokje met een 26cc zuiger en cilinder. Ik wil graag bij de pitstop bestellen, maar welke is nu de beste keuze?

En kan ik meer schade aanrichten door alsnog verder te rijden? Niet dat de drijfstang het begeeft, want dan ben ik verder van huis :(

Eeen maatje van me heeft dit ook gehad, kreeg ineens heel veel vermogen en stopte er daarna mee..
De keuze van de cc's moet je zelf kiezen maar ik heb er een 28,5cc op zitten en loopt als een kanon..

Ik zal niet verder rijden (doorrijden richt geen schade aan) maar gewoon de cilinder er even af schroefen en kijken wat er is..
 
Eeen maatje van me heeft dit ook gehad, kreeg ineens heel veel vermogen en stopte er daarna mee..
De keuze van de cc's moet je zelf kiezen maar ik heb er een 28,5cc op zitten en loopt als een kanon..

Ik zal niet verder rijden (doorrijden richt geen schade aan) maar gewoon de cilinder er even af schroefen en kijken wat er is..

Zou ook voor een 27/28,5 cc gaan eventueel nog een getunde versie als het geld het toelaat ;).

Heb zelf hier nog een 23cc tuned setje liggen van de Pitstop-shop. Moet nog steeds een pistonpen bestellen voor dit setje :).

Maar eerst een andere stuurservo. Alleen moet PayPal wel mijn rekening vrijgeven, ben al meer dan een week bezig om mijn account te veriferen. Dan hebben ze mijn paspoort nodig, dan weer een rekening overzicht, en dan weer een dit en dan weer dat... Wordt je echt moedeloos van :hammer:
 
Heeft één van jullie ook een dx3s en dan de sensoren aan gesloten? Wat voor waardes krijgen jullie uit je blokje qau toeren en temperatuur.

Ik heb net met de baja met de zenoah g270rc met rear dominator gereden. en mn top was 22080 toeren per minuut belast (dus volgas rijdend). Morgen ga ik met de baja met PaSe rijden kijken watvoor toeren die draait.
 
Heb zelf wat lopen rommelen met wat xbox 360 spullen die stuk waren...

Hier het resultaat (vind het zelf wel geinig)

IMG_6436.jpg

IMG_6445.jpg


En me nieuwe titanium bumper die ik erg mooi vind...

IMG_6450.jpg

IMG_6454.jpg
 
okee mensen ik ben er over aan het nadenken van die onhandige nitro af te stappen. en dan bigscale te gaan rijden. nu hebben 2 vrienden van mij een bigscale de een heeft een orginele hpi baja, en de ander heeft een shengQi baja clone. nu zie ikzelf amper het verschil tussen die 2 en als de verschillen er zijn dan zijn die te klein om als niksnut te zien denk ik.

nu is mijn vraag welke kan je het beste kopen van de 2 kwa prijs gehalte tegenover de levensduur van de auto zelf.

ik zit er aan te denken om gewoon een 2ehands hpi baja te gaan halen(orginele dus)
hoe kan ik zien dat ik wel een orginele hpi koop en niet een naar hpi omgebouwde kloon?

en zijn hier mensen die misschien de echte verschillen in die kloons weet vergeleken met de orginelen,
 
De luchtfilter van de kloon is anders, en zowieso de Body (carbon look), Ik zou toch voor de originele gaan, hiervan weet je het goed is, zo niet, dan zijn er genoeg mensen die genoeg ervaring hebben om je ermee op gang te helpen.
 
jah de orginele is ook mijn eerste keuze. ik ga hem dan wel 2e hands halen(nog dingen waarop ik dan moet letten?) maar dit doe ik pas in het voorjaar.
 
Ik heb hem ook 2ehands gekocht, en heb een kat in de zak gekocht helaas. Bij mij had hij de goede ontvanger eruit gesloopt, en er een krakkemikke ding ingezet die stoorde op de ontvanger. Moest dus een nieuwe kopen (maar meteen Spektrum gekocht).

Ook was de rem helemaal versleten, dus de rempads sowieso moeten vervangen, en waren de onderarmen nogal ingesleten vanwege de flexibele velgen. Ook bleek er een scheur in de voorarm te zitten en zijn 2 van de 4 schokbrekers niet helemaal 100% meer.

Tja, voor de rest letten op versleten onderdelen en de algehele staat van het voertuig. En natuurlijk altijd kijken of het motortje goed loopt en mooi op toeren komt.

Oh ja, koop niet van ene Marco Heutmekers (heeft nog steeds spul op Marktplaats staan) hij heeft me namelijk dit ding verkocht en vermeldde dat die in nieuwstaat verkeerde. En vanwege die ontvanger ben ik nu achter gekomen dat hij daarom alleen even met zijn hand het gashendeltje bewoog... Misschien niet netjes om dit te zeggen, maar mij heeft hij ook afgezet, time to return the favor : )
 
Mijn nieuwe trekstarter van nog geen week oud vertoonde ook al kuren.. De veer rolde niet meer goed op en dat terwijl hij niet te ver is uitgetrokken en weinig is gebruikt..
 
Mijn nieuwe trekstarter van nog geen week oud vertoonde ook al kuren.. De veer rolde niet meer goed op en dat terwijl hij niet te ver is uitgetrokken en weinig is gebruikt..

Eff schoonmaken en opnieuw in-olie'en. Mijne wou laatst helemaal niet meer naar binnen, eff alles los gehaalt en goed schoongemaakt en wat olie eringegoten en eff paar keer goed trekken en hij werkt weer vanouds!
 
Eff schoonmaken en opnieuw in-olie'en. Mijne wou laatst helemaal niet meer naar binnen, eff alles los gehaalt en goed schoongemaakt en wat olie eringegoten en eff paar keer goed trekken en hij werkt weer vanouds!

Olie/vet erin boen moet je juist niet doen, dan blijft het vuil er alleen maar tussen plakken
 
Olie/vet erin boen moet je juist niet doen, dan blijft het vuil er alleen maar tussen plakken

Zonder olie wou hij bij mij ook niet meer naar binnen rollen, veer zag er wel een beetje licht geroest uit, en dan blijft er maar 1 optie over en een beetje olie toegevoegd om te smeren.

En hij heeft er nu al aardig wat bashes/zand op zitten en hij werkt nog steeds perfect. Maar zit ook al te kijken voor een nieuwe trekstarterbehuizing die dicht is.
 
ik heb trouwens een verkoper van hpi europa gesproken over de klonen die er op de markt zijn.

vriend van me heeft er eentje gekocht dus ik dacht kga eens even hier en daar wat informatie erover opvragen. kreeg het volgende terug van hpi:

Hi Marco

I’m a little confused as to what it is you’re asking about the cloned HPI Baja.

The clones are as the name suggests copies or clones, they’re NOT manufactured by HPI neither are they sold or distributed by us.

A Chinese company took a car and literally copied it and made money from some one else’s work. As such they are counterfeit goods, however the copying companies (there are more than one) allege to have made some differences which they say get around the copyright laws, this is not true from what I’ve seen as the Baja isn’t just a series of components that make a random looking car, it is in fact a uniquely styled and engineered car that HPI spent a lot of time and money designing and continuously developing.

In short; if you want the 2 year warranty, reliable, consistent and affordable performance the HPI Baja’s are known for then buy the real car, if you want a very cheap, poorly made, counterfeit, unreliable car with no warranty or spares back up; you where to go!

Good luck and I hope all of this helps


nou zat ik daarstrax op marktplaats te kijken en daar stonden al ECHTE hpi's nieuw in doos rtr voor 700 nou dan kan je voor die 200 euro meer beter een ECHTE baja halen.

voegt denk ik niet zoveel toe aan dit topic maar ik dacht misschien handig voor mensen die twijffelen tussen een kloon of een echte
 
Er zijn nog mensen zijn die écht een zware servo zoeken bekijk eens deze link.

Servo die een kracht heeft van 42kg ! Nog zwaarder en iets duurder dan degene die ik net besteld hebt bij hobbycity die een kracht heeft van 33kg. Enigste minpunt die ik zo snel zie is dat die van GWS kunstof tandwielen heeft. Maar toch mooi om te zien dat er steeds sterkere servo's komen.
 
Zit er 2 jaar garantie op de echte baja's dan? Kom je toch nooit voor in aanmerking want je hebt het altijd zelf gedaan. Maar idd ik zou ook altijd een echte kopen.

Wat moet je met een sterkere servo? De orginele bevallen mij zeer goed. Straks nog even het laatste tandwiel vervangen door ook een stalen en dan heb je een super servo. Ons hele clubje heeft geen problemen met die servo behalve dat het laatste tandwiel wel eens kapot gaat maar daar is dus een upgrade voor. En 24 kilo is zwaar zat naar mijn mening.
 
Back
Top