Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Ombouwen naar een Xtreme????... yes I did ;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jup, zoals de twee bovenstaande voorbeelden illustreren hoe de V4 is om te bouwen, illustreert onderstaande hoe de V3 is om te bouwen. Ik heb vooral optisch verbouwd, heb niks met alu onderdelen voor dit soort relatief kleine heli's. Vlieggedrag verandert bijna niks door alu.

GroteFoto-J6FZZVEJ.jpg
 
Laatst bewerkt:
he Knoxville,

Ben ik toch niet helemaal met je eens..
Het nut van de alu bladhouders kun je inderdaad enigszins in twijfel trekken hoewel de speling ook na 10tallen uren 0 is. Hoe goed ik de kunststof kop ook probeerde af te stellen er kwam na verloop van tijd altijd speling in.
De alu extreme swash maakt daarentegen absoluut een wereld van verschil zeker vwb de aansturing.
Op de hele set zoals ik hem nu heb geïnstalleerd zit veel minder speling en dat merk je vooral in het secuur en strak vliegen van patronen.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de kosten voor mijn alu upgrade wel en beetje de pan zijn uitgelopen :oops:...

Keep them flying..:p

Gr
Ferdy
 
Ferdy.
Ik heb ook die xtreme kit, maar dan zonder alu parts. Met me stock batterijen vlieg ik echt 4 minuten ofzo. Heb gewoon bijna niets aan die heli, zitten al honderden euro's in :o

Kan er niet een grotere batterij in?
 
uiteraard kan er een grotere batterij in. De maximale grote ligt ongeveer rond de 1000 / 1100 MaH. Let dan wel goed op, het gewicht de accu mag niet te zwaar zijn anders verlies je daar weer vliegtijd aan.
 
prima lader......

Het eerste wat je moet doen nadat je een LAMA gekocht hebt is die (censuur) lader de deur uit doen.
Deze vernacheld zeker weten alles wat je eraan hangt.
 
Met die lader is helemaal niks mis. Ik heb hem verkocht aan iemand die zijn auto accu's wou laden, die is tevreden
 
Nou die Esky lader is opzich wel gewoon voor de standaard zooi, hoewel ik 2 batterijen toch wel onder een bloempot moest stoppen.. Boem...?

Maar Als ik iets langer wil vliegen, moet ik dan meer mah hebben?
 
Hallo mede r/c ers
Ik heb een probleem met mijn Lama v4 (extreme)
Niet standaard:
de extreme kit, 180 motors, extended shaft, alu swashplate, extendend servo armpjes, extreme blades, verkorte flybar, metal bearing en alu central hub set.
standaard zijn de blade holders.

Hij vliegt als een beest en ik ben er erg blij mee.

Mijn probleem is dat hij de gear van vooral de innershaft steeds weer stuk maakt. Dit komt omdat de motor A (voor de bovenste bladen) af en toe "adhd" :smile: heeft en heel even aanslaat, zonder dat ik aan de controls zit. Dat gaat zo abrupt dat hij een of twee tandjes uit de gear breekt. vanaf dat moment is het einde verhaal en na zo'n 15 min vliegen is de gear niet meer dan een gladde schijf.

Ik heb ook als de extreme gearset geprobeerd maar ben intussen al aan mijn 5de of 6de innershaft gear en tweede outershaft gear bezig. De A motor doet het dus vaker als de B motor.

Kan iemand bij vertellen hoe dit komt en of wat ik eraan kan doen?? Dank alvast

reactie 2:
ik heb de standaard 35mHz controller die bij de lama wordt geleverd en de 4 in 1 unit doet verder exact wat hij moet doen. Als hij vliegt is hij responsive en geen on controleerbare reacties van de tail of zo. Het is mijn eerste RC na de picooZ. Wat ik wel eens gedaan heb is de servo armpjes verlengen en of verkorten als de accu nog is aangesloten. Is dat een probleem? De batterijen van de controller zijn vol

Verder heb ik 3 lipo's de standaard en twee 900 mAh's die ik oplaat met de standaard bijgeleverde oplader van E-sky voor lama V4 (gekocht via V-nix) www.v-nix.nl
De antenne is nu opgerold maar hij deed het ook toen ik nog de originele body had. Ik vlieg voornamelijk binnnenshuis maar heb ook buiten gevlogen en hij pakt dan zonder problemen een meter of 10 horizontaal en zeker 6 meter vertikaal.
Ik zou ook heel graag willen weten of er meer lama eigenaren zijn met hetzelfde probleem?

De antenne is nu opgerold maar hij deed het ook toen ik nog de originele body had.

voor foto's zie topic help mijn lama eet tandwielen

dank alvast aan iedereen die wil reageren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Balta,

Welkom hier.
Zo 123 heb ik geen oplossing maar er zijn 2 dingen die door mijn hoofd schieten.
Het eerste is de 4in1 die kon wel eens niet helemaal lekker werken ( sowieso natuurlijk de antenne uitrollen) en als gevolg hebben dat de ontvangst niet helemaal lekker is en hij af en toe stoort. Dit was overigens een probleem bij mijn eerste 4in1.
Waar ik ook aan zit te denken is je zender, misschien zit daar wel iets niet helemaal goed, maar wat dat dan zou moeten zijn zou ik ook niet echt weten..misschien iets met de batterijen????? zorg voor volle batterijen en zet je heli pas aan als je zender aanstaat, en zet eerst de heli uit en dan pas je zender als je stopt.
Loop alle kabels eens na en kijk vooral bij de motor kabels of er nergens een kleine breuk in zit...

Werken aan je heli doe je natuurlijk altijd als je alles uit hebt en niet als je de batterij nog aangesloten is, maar verstellen van de servo armen mag niet ineens tot gevolg hebben dat je heli aanslaat.
 
Dank je wel Ferdi voor je welkom en je reactie. Ik ga alles nog eens nakijken zoals jij adviseert. Vooral de kabeltjes.
Ik heb al eens gekeken en nog niks ontdekt tot nu toe en als hij vliegt gaat het prima.
Ik ben nu ook een stuk voorzichtiger en je hebt gelijk uitzetten als je er aan werkt!!! Ik leer steeds meer bij.

ik wacht nu op levering van 4 (3 alvast in reserve) nieuwe tandwielen van V-Nix en ga het dan maar weer proberen.

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit hebben of hebben gehad en er wat over kunnen zeggen. RC helikopter vliegen is echt leuk maar kan ook wel eens frusterend zijn.
Hoop dat deze tandwielen het uithouden dan kan ik binnenkort beginnen aan de Eflite MSR
 
Hallo mede r/c ers

Mijn probleem is dat hij de gear van vooral de innershaft steeds weer stuk maakt. Dit komt omdat de motor A (voor de bovenste bladen) af en toe "adhd" :smile: heeft en heel even aanslaat, zonder dat ik aan de controls zit. Dat gaat zo abrupt dat hij een of twee tandjes uit de gear breekt. vanaf dat moment is het einde verhaal en na zo'n 15 min vliegen is de gear niet meer dan een gladde schijf.


Kan iemand bij vertellen hoe dit komt en of wat ik eraan kan doen?? Dank alvast

reactie 2:
ik heb de standaard 35mHz controller die bij de lama wordt geleverd en de 4 in 1 unit doet verder exact wat hij moet doen.

dank alvast aan iedereen die wil reageren

Het probleem dat je beschrijft van dat de motor zomaar zonder reden aangaat komt bij mijn heli ook voor. De antenne is op een goede wijze bevestigd maar de storing blijft. Om dit probleem op te lossen ga ik binnenkort een lama 2.4 ghz kopen. Een clubgenoot heeft ook een 2.4 en dat vliegt super.
 
vervoer lama

Een vraag hoe vervoeren de jullie de lama? Mijn zit meestal in plastic tas maar dit is niet wat ik helemaal lekker vindt. Hierom denk ik er aan om 2 twee van deze koffers te kopen.

Aluminium Koffer für Helikopter E-Sky Lama V3 Alu Case - eBay, Elektro-Hubschrauber, Hubschrauber, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 18-nov-09 22:11:57 CET)

Nog een andere vraag ik wil binnenkort een lama 2.4 kopen en voor mijn oude lama een 2.4 ghz 4in1 te kopen. Kan je de twee 4in1 instellen op in zender? Dat jij bij het binden beide ontvangers aandoet?

Dit zou wel makkelijk dan kan ik van heli wisselen. Een heli is dan extreme opgebouwd en de andere is gewoon stock met alleen de extreme bladen.
 
Jup, zoals de twee bovenstaande voorbeelden illustreren hoe de V4 is om te bouwen, illustreert onderstaande hoe de V3 is om te bouwen. Ik heb vooral optisch verbouwd, heb niks met alu onderdelen voor dit soort relatief kleine heli's. Vlieggedrag verandert bijna niks door alu.

GroteFoto-J6FZZVEJ.jpg


ziet er goed uit.
zijn die extremeparts er ook ik kleur of heb je ze zelf gespoten?

ik ben sins 1 dag eigenaar van een v4.
nu al een paar keer gecrast.
hebben jullie dat ook dat dan meteen die flybar door de kamer vliegt?
dat is toch de flybar dat bovenste ding met die 2 zwarte dingen?

greets newbee
 
Hallo,
Ten eerste: ik vervoer mijn Lama gewoon in mijn Eastpak rugtas. Als je nose down doet, kunnen de bladen, flybar en tail gewoon in je tas. Niet pushen, het moet vanzelf passen.

Ten tweede: Ja dat bovenste ding is de flybar. Bij de originele binnnenas kan de flybar los. Het voordeel is: als je crash is het losschieten van de flybar een soort tussenzone, dan verbuigt ie niet meteen. Het nadeel, het losschieten is heel vervelend, en het plastic waar de flybar in vastzit breekt vrij snel.
De Xtreme parts zijn in kleur + stickervel voor het cockpitraampje (canopy)

Oplossing: Verlengde binnenas, met aluminum head

Er staat geen foto bij, maar het lijkt op deze:
imagemagic.php


Ook nog minder kans op Bladestrike.

Was dit wat je bedoelde, voldoende info? Grt. Jasper
 
Laatst bewerkt:
thanks
weer een 5 dec cadeau erbij.
nou zit ik met nog een vraagje.
hoe weet ik nou zonder dat ik die batterij indicatie verlichting heb wanneer ik moet stoppen.
ik heb gelezen niet meer dan 2 derde leeg vliegen.
maar wanneer is dat .
 
je mag 80 % eruit vliegen, je merkt als je veel gas moet bijgeven dat hij leeg gaat, dan is het de tijd om te landen
 
Omdat mijn heli niet helemaal goed is, heb ik het idee, vlieg ik bijna altijd al op vol gas - net ietsje minder. Af en toe land ik tussendoor, als je in zo'n situatie zit dat je 30 cm boven de grond blijft zweven, en op vol gas niet verder omhoog kan komen, dan zit je wel met een lege batterij.
 
Back
Top