Dat van mij was geen "echte hulp" dan?
Het moet iets met afstelling zijn, of valse lucht.
Zet de L en H schroefjes even in de standaard stand (weet zo uit mijn hoofd niet meer wat dat is, maar zou in de beschrijving moeten staan).
Ga van daaruit dan langzaam afstellen, 1 schroef tegelijk.
De L schroef is voor afstelling in het lage toeren berijk, de H schroef voor hoog toeren.
Als ie op hoog toeren (volgas) prima loopt en niet uitvalt of rookt, dan staat die goed. Rookt ie erg en sputtert ie, dan de H schroef iets indraaien. Komt ie niet op toeren of valt ie dood, dan de H schroef iets uit draaien.
Ditzelfde geldt voor het lage toeren bereik. Trekt ie al sputterend met veel rook op, dan krijgt ie teveel. De L schroef dan iets in draaien. Wil ie weg trekken, maar valt ie ineens stil, dan krijgt ie waarschijnlijk te weinig en moet je de L schroef iets uit draaien.
Dit is een hoop afstellen en uitproberen totdat je het optimale punt bereikt hebt.
Als dit allemaal geen invloed heeft, dan heb je ergens anders een probleem. Misschien is er door het schoonmaken juist vuil in de carb gekomen waardoor er iets verstopt zit. Of de pakking tussen carb en motor zit niet goed/sluit niet goed aan of is kapot gegaan bij het eraf halen.
Als hij draait, blijft ie dan wel netjes stationair draaien? Kun je remmen zonder dat het motortje uitvalt?
Kijk ook
hier eens. Staat een hoop over afstellen van zulke motortjes.