Laat ons je heli zien!

mijn hk-450:

hk450.jpg


bell 222:

SL737519.JPG


trex 600:

SL737714.jpg


foto van de hk-250 volgt nog

stef
 
full

Mijn trex 500

full

Mijn HKH450. lekker ragding.

Dat zijn die van mij, laat de volgende maar komen

remon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
foto heli

hier mijn heli's
full

full

En binnenkort een atom 500.
En laat die foto's maar komen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heli's

Trex 700E deze is inmiddels Flybarless
full

full


Nog een Vario Tiger
full

full

Heeft een nieuwe eigenaar(gevlogen op 10S)
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gooi er ook een paar plaatjes tegenaan ;-)

De Raptor 50;
2.JPG


De MPXLe in koude tijden;
3.JPG


En in beter tijden;
4.JPG


Gr, Roy
 
OK, deze ben ik aan het restaureren, want hij heeft er 4 jaar lang zó uitgezien:
dsc00603k.jpg

(Foto: Rob Beuker)

En opeens, een jaar of vijf geleden zag hij er zó uit:
051211141324.jpg

En zo heeft ie vijf jaar in een hoekje gelegen.....:( (Foto: W. Boonstra)

Heli: Vario Bell 47 GII. Vliegewicht volgetankt plm 7 kilo, motor OS 15 cc viertakt. (heel mooi rustig geluid, erg weinig vermogen, heel mooi schaalgetrouw vliegbeeld daardoor)

De heli gaat dit keer opgebouwd worden met een rigid rotor (zelfde kop, maar paddelstang verwijderd en stuurstangen rechtsstreeks naar de bladhouders, meer niet.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Echte heli liefde!!


Tsja, dit was mijn eerste volledig vanaf nieuw en zelfgebouwde schaalheli, en in elk geval cockpit interieur helemaal zelf uit balsa gemaakt vanaf foto's. (mijn aller, aller eerste heli was een Graupner Bell 47 G uit 1983, en de heli op de foto had als eerbetoon zijn originele registratienummer)

Kielvlak en stabilo ook zelf gemaakt uit balsa, omdat de delen uit de doos lelijk gevormd, zwaar (en dit type is van zichzelf al erg staartlastig, het frame is van hardgesoldeerd roestvrij staal) en veel te dik waren.

Het brak mijn hart wel een beetje dat hij crashte. En de reden: een automatische lader (merk "goekopie") die na een ontlaad-laad cyclus aangaf dat de accu vol was, terwijl hij alleen maar een ontlaadcyclus uitgevoerd had.... Sindsdien voor mij alleen nog laders met een capaciteitsaanduiding, en liefst ook nog een BID-chipje erbij....

Groet, Bert
 
Inderdaad goedkoop is vaak duurkoop,moet zeggen dat je de heli strak gerestaureerd had:worship:,de schouders er weer onder en proberen er weer iets moois van te maken(is volgens mij aan jou wel toevertrouwd).
 
Inderdaad goedkoop is vaak duurkoop,moet zeggen dat je de heli strak gerestaureerd had:worship:,de schouders er weer onder en proberen er weer iets moois van te maken(is volgens mij aan jou wel toevertrouwd).

Neenee, ik ben net afgelopen week begonnen met restaureren. De vliegende foto is zoals hij er vijf, zes jaar geleden uitzag....
Deze heli is in 2000 nieuw gekocht, het is dus niet de oude Graupner Bell 47, die zag er héél anders uit.....

Het is de bedoeling dat hij op zich wel weer netjes gaat worden, maar je mag best kunnen zien dat hij het een en ander meegemaakt heeft. Het waren in het echt per slot van rekening ook werkpaarden, en hou oud zal de jongste origineel vliegende zijn? 40, 50 jaar oud? Nou zijn mijn heli's nooit "tot in de puntjes" afgewerkt, da's me veel te veel werk, en dan durf ik er mischien niet meer mee te vliegen, haha.

Hier nog een plaatje van wat dichterbij, dan zul je zien dat het allemaal wel wat meevalt met het "precieze schaalgepriegel":
brutus9.jpg

(Foto: Willem, een van de instructeurs van Flycam)

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Had ik het verkeerd begrepen. Inderdaad de scale heli moet gevlogen worden en hoe meer tierlantijnen aan een schaal heli hoe groter de schade materieel en mentaal. Heb een bouwprojectje achter de rug omtrent een vario tiger,dacht er nog even over om wat klinknageltjes te monteren toch maar niet gedaan gaat nl. net zo veel tijd inzitten als de hele bouw van de heli.Bouwen is leuk,vliegen is leuker;).
 
Ik heb de foto's gezien! Mooi ding. Vliegt ie goed?

Nu nog een rigid rotor erop.....:D

Groet, Bert
 
Uiteindelijk moet hij een 4-bladsrotorkop krijgen en 3-blads heckrotor.
Vliegt goed moet alleen de staartaansturing veranderen om meer uitslag te krijgen deze stuurt met name 1 zijde slecht waardoor de tailsturing nog niet gelijk is.(onrustig stuurgedrag).Loopt een buisje in een hoek van 45gr. naar boven(heckrotor) daarin de stuurstang die nog niet goed gecentreerd aanstuurd.
 
Bij deze een aantal pics mijn heli, het is een logo 600;)
Ik hoop binnenkort een t-rex250 aan mijn vloot toe te kunnen voegen.

DSC00708.jpg


DSC0070343.jpg


DSC01942.jpg


Untitled.jpg


logo600.png
 
Uiteindelijk moet hij een 4-bladsrotorkop krijgen en 3-blads heckrotor.
Vliegt goed moet alleen de staartaansturing veranderen om meer uitslag te krijgen deze stuurt met name 1 zijde slecht waardoor de tailsturing nog niet gelijk is.(onrustig stuurgedrag).Loopt een buisje in een hoek van 45gr. naar boven(heckrotor) daarin de stuurstang die nog niet goed gecentreerd aanstuurd.


Je hebt PB hierover....

Groet, Bert
 
Dat begint er al meer op te lijken maar dat kan toch lang niet alles zijn :P:-D

CB op de scorpion Remie? Weet shawn dat je zn sig gebruikt? ;)
 
Laatst bewerkt:
OK, deze ben ik aan het restaureren, want hij heeft er 4 jaar lang zó uitgezien:
...
Groet, Bert

Blijft mooi zo'n 47. Is het staartframe ontzet of valt het mee?
Misschien leuk om de restauratie in beeld te brengen met een bouwdraadje?
In elk geval succes met het herstel!

Gr, Roy
 
Back
Top