Mijn vlieg ervaring van vandaag

Het is bij de Skibaan net ten westen van Nieuwegein, ten westen van de A2. In de zomer kan er behoorlijk thermiek zijn boven het asfalt. Met een licht zwevertje zoals de MiMi is er bij Zuid tot Zuidwesten wind ook op de hellingwind te vliegen. Bij Westenwind ook op de helling van de Skiheuvel. Bij West 4 prima met zwaardere kisten.

Hier nog wat luchopnamen van de Easyglider: EasyGlider 2nd flight on Vimeo

Gr,


Johan
 
Mijn vliegervaringen van vandaag (en dit jaar want het is 1 januari 2010).
Het veldje naast ons huis is dankzij de sneeuw omgetoverd van een knollenveld in een (redelijk) vlakke startbaan. Vandaag met mijn zoon samen gesleept. Sleepkist is een eigen ontwerp Pilatus Porter met himax motor en 2200 mah accu's. Uit 1 accu zijn ongeveer 4 sleeps te halen en met de easyglider heeft hij uberhaupt geen moeite. de ski's zijn gemaakt van 40 mm brede aluminiumstrips die samen 230 gram wegen. In verhouding tot het totaalgewicht van 1100 gram is dat wel erg veel. Met de wieltjes eronder gaat het dus nog sneller omhoog.

op het filmpje A62PnSiuDPY[/media] - flycamone3 in de sneeuw van mijn zoon kun je zien wat een prachtig weer het was; dit is tot nu toe echt de beste vliegdag van het jaar ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie hier voor mijn vliegervaring van vandaag:

24800167.jpg
 
Mooie vliegdag

Met dit prachtige winter was het "Time for me to Fly". Dit is een nummer van REO Speedwagon wat als achtergrond bij het filmpie van vandaag te horen is . .

Geen thermiek uiteraard, daarom maar een accu leeg gevlogen met veel langzaam omhoog en hard naar beneden. Heerlijke start van dit nieuwe jaar! Iedereen de beste wensen daarvoor nog!


Groeten,

Jacob Bos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gaaf Jacob, mooi filmpje en mooi toestel.

Zal wel heerlijk geweest zijn, het begint gelijk te kriebelen.
 
Wintersleep

Vandaag op Havelte de echte "die hards" weer in actie:

full

full


full


Met vriendelijke groet,

Rob Hermens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit Rob (voor zover ik het zien kan)

Ben vandaag ook nog ff lekker wezen fladderen, met de Alpha V2, geen thermiek natuurlijk maar wel lekker gevlogen, dat ding gaat verticaal omhoog dus lekker op hoogte brengen en dan een 10 minuten uitzweven.
 
Hoi allen,
Ook ik heb mijn eerste vlucht van 2010 er op zitten, Met de limbo voorzien van een nieuwe motor(towerpro 3015-7, deze levert ca 375 watt bij 33 A. Het was heerlijk vliegen en de motor deed precies wat hij moest doen. Met een grotere prop zal er meer Watt en Ampere uitgehaald kunnen worden maar dat vindt ik niet nodig.
Ik had ook mijn Fly Came one 2 aangezet, maar om een of andere reden is deze na 10 seconden weer uit gegaan. Dus helaaaaas...........geen beelden.
 
...
Ik had ook mijn Fly Came one 2 aangezet, maar om een of andere reden is deze na 10 seconden weer uit gegaan. Dus helaaaaas...........geen beelden.

ff kort off topic: heb je al een externe accu er aan hangen? Probleem had ik in het begin ook. Ding opengemaakt, externe 1S 750 mAh er aan gesoldeerd en nooit meer een probleem gehad.

Jacob Bos
 
Ik denk dat je gelijk hebt Jacob,
bij mijn vorige camera had ik idd een externe accu aangebracht om dit probleem te verhelpen. Echter tot nu toe heeft de interne accu het goed gedaan.......tot nu toe dus! Ik ga maar weer opereren en er een externe accu aan hangen.
 
Vandaag de eerste vlucht van 2010 gemaakt, en sins jaren weer eens gevlogen met mijn ASW27! Omdat de origonele 14 cellen stuk waren heb ik hem afgelopen week omgebouwd naar 4S1P lipo, 5Ah. Doordat de kist nu ligter is, en een beetje meer power was hij prima uit de hand te starten. Ik wilde eerst het startwagentje weer gebruiken, maar op de grond merkte ik al dat hij graag wilde vliegen met alleen de wind, dus heb ik het uit de hand gedaan, en dat ging prima. Alleen heeft bij de laatste landing door de hobbels de plank waar de accu op lag los gelaten, dus die moet nog even wat beter vast komen te zitten. Al met al wel een geslaagde dag. Ik was alleen, dus helaas geen foto's.

Groeten Halmar
 
landen op sneeuw

Vandaag de eerste vlucht van 2010 gemaakt, en sins jaren weer eens gevlogen met mijn ASW27! Omdat de origonele 14 cellen stuk waren heb ik hem afgelopen week omgebouwd naar 4S1P lipo, 5Ah. Doordat de kist nu ligter is, en een beetje meer power was hij prima uit de hand te starten.

Groeten Halmar

Hoi Halmar, hoe groot,zwaar oud is de ASW27 en welke setup heb je gebruikt.
misschien leuk/nuttig om die gegevens ook in de database van Arjan te zetten.

Ja een landing met deze sneew kan 2 kanten opgaan
of hij duikt in de sneeuw en staat stil, of als je heel vlak land, blijft je kist een eeuwigheid door glijden.(polyester op sneeuw, net een bobslee)
Dat laatste had ik dus afgelopen zondag.
Mijn Limbo blijkt een gunstige glijhoek te hebben in kombinatie met een relatief (voor mij) grote snelheid hetgeen mij verraste(pas de tweede vlucht met de Limbo).
Na de landing schoof hij nog een dikke 60 meter door en werd pas geremd door een rietkraag aan de kant van de sloot. Ging net nog goed

@ Jacob, in dit draadje kun je bijna niet offtopic gaan
 
Is een kist van 3.5 meter, nu 3.6kg. Als het goed is staat hij al in de database. Wel nog met de oude accu's, als ik wat meer gevlogen heb zal ik wel es wat versere gegevens doorsturen.
Het landen op de sneeuw ging best goed, hij gleed een meter of 5-6 door, alleen het sneeuwdek was niet dik genoeg om de romp te beschermen voor de bevroren aarde onder de sneeuw. Dat zal overigens ook wel de reden zijn dat hij niet de sneeuw in is gedoken...

Groeten Halmar
 
Vandaag weer even gevlogen, nu met een beter vast geplakte accusteun, en een vliegmaat die even een paar foto's heeft kunnen maken.

DSC_7633.JPG


DSC_7634.JPG


DSC_7635.JPG


DSC_7638.JPG


DSC_7646.JPG


DSC_7648.JPG


DSC_7655.JPG


Kunnen jullie ook een beetje meegenieten. Niet alles kan soepel verlopen, dit keer krijg ik de kist niet naar links getrimt, en dat heeft iets met de zender van doen. Ik weet alleen nog niet wat. Maar daarover in een ander draadje meer.

Groeten Halmar
 
Back
Top