Onlangs heb ik een kistje op de kop getikt waarvan ik de naam niet exact wist, een soort stick.... Door dit draadje: [63753] svenson-baronnet-oldtimer-funschaal ben ik erachter gekomen dat het moet gaan om een Svenson Vicomte.
Leuk kistje, er heeft ooit een brandstofmotor op gezeten, maar er zit nu een dikke Brushless (Turnigy 4260-500) onder de kap. Tot mijn verbazing zat er maar een 20A regelaar in en de vorige eigenaar heeft dit kistje op 3S lipo's gevlogen.
Gegevens even ingevoerd in de Drive Calculator en het blijkt dat dit met de bijpassende 14x7 op 3S, 15A zal trekken. Trekkracht van 1061gr. Maar de motor kan tot 7 cellen en max 50A. Trekkracht op 6S met deze prop zou zo'n 3200gr zijn op 49A.
Kistje weegt met 6S 3000mAh zo'n 2 kilo. Spanwijdte 1.60m.
Nu was ik al een tijdje aan het rondkijken voor een leuk electro sleepkistje voor niet al te grote zwevers. En door het Vintage treffen van afgelopen weekend is het sleepvirus alleen maar groter geworden. Wat is dat een leuk samenspel tussen sleper en zwever zeg.
Dit kistje is behoorlijk stevig gebouwd dus een sleephaak er in bouwen moet niet zo'n probleem zijn.
Een iets grotere uitdaging zal de vleugel zijn. 1 van de vleugeltips is ooit eens gerepareerd en staat nu een beetje omlaag en de bespanning van dat vleugeldeel is oranje ipv rood. Daar moet dus iets aan gebeuren.
Verder zullen er voor het slepen rolroeren in de vleugel gebouwd moeten worden en de V-stelling iets verminderen. Ook zullen de spandraden op de staart vervangen moeten worden door koolstof zoals ik zag op de MPX Mentor van Raymond.
Kistje heb ik gisteravond zo goed als vliegklaar gekregen op 3S. Eerst maar eens kijken hoe dat vliegt. Wellicht nog even ski's maken, we zullen zien.
Zijn er redenen te bedenken waarom de Vicomte na ombouw niet goed zou kunnen dienen als sleepkistje? Dan hoor ik het graag.
Groeten,
Johan
Leuk kistje, er heeft ooit een brandstofmotor op gezeten, maar er zit nu een dikke Brushless (Turnigy 4260-500) onder de kap. Tot mijn verbazing zat er maar een 20A regelaar in en de vorige eigenaar heeft dit kistje op 3S lipo's gevlogen.
Gegevens even ingevoerd in de Drive Calculator en het blijkt dat dit met de bijpassende 14x7 op 3S, 15A zal trekken. Trekkracht van 1061gr. Maar de motor kan tot 7 cellen en max 50A. Trekkracht op 6S met deze prop zou zo'n 3200gr zijn op 49A.
Kistje weegt met 6S 3000mAh zo'n 2 kilo. Spanwijdte 1.60m.
Nu was ik al een tijdje aan het rondkijken voor een leuk electro sleepkistje voor niet al te grote zwevers. En door het Vintage treffen van afgelopen weekend is het sleepvirus alleen maar groter geworden. Wat is dat een leuk samenspel tussen sleper en zwever zeg.
Dit kistje is behoorlijk stevig gebouwd dus een sleephaak er in bouwen moet niet zo'n probleem zijn.
Een iets grotere uitdaging zal de vleugel zijn. 1 van de vleugeltips is ooit eens gerepareerd en staat nu een beetje omlaag en de bespanning van dat vleugeldeel is oranje ipv rood. Daar moet dus iets aan gebeuren.
Verder zullen er voor het slepen rolroeren in de vleugel gebouwd moeten worden en de V-stelling iets verminderen. Ook zullen de spandraden op de staart vervangen moeten worden door koolstof zoals ik zag op de MPX Mentor van Raymond.
Kistje heb ik gisteravond zo goed als vliegklaar gekregen op 3S. Eerst maar eens kijken hoe dat vliegt. Wellicht nog even ski's maken, we zullen zien.
Zijn er redenen te bedenken waarom de Vicomte na ombouw niet goed zou kunnen dienen als sleepkistje? Dan hoor ik het graag.
Groeten,
Johan
Laatst bewerkt door een moderator: