Brushless 1/8 HPI Savage

Is een EZrun 80A combo een verstandige keuze voor een brushless-conversie Savage? De motor is krachtig genoeg, lijkt me, maar de ESC? Ik zou de 2-bak blijven gebruiken, dus de stromen zijn wat lager dan bij single-speed.
 
Ik zou gewoon een 1bak gebruiken (vast zetten in de 2de versnelling aangezien electro toch meer dan voldoende power heeft) en het liefst een zwaardere combo gebruiken. 80A is namelijk wel erg licht voor een truck van dit gewicht. Ik ken de motor niet, maar dat lijkt me ook niet heel erg lekker rijden (in vergelijking met een MMM). Wat is je budget?
 
Zo goedkoop mogelijk :lol:
Nouja, da's overdreven... Want dan zou ik een cheap-ass vliegtuig ESC en een feigao kloon van HobbyKing kopen :p

Maar goed, ik wil dus iets wat wel goed gaat, blijft leven, terwijl ik er toch niet teveel aan uit hoef te geven. Bij HiModel staan de Hobbywing combo's heel voordelig, maar er zit toch een behoorlijk prijsverschil tussen de 80A of de 150A... De motoren zijn resp. 2250kV of 2000kV. Aangezien ik op 4s zou willen rijden, is de 2250kV de betere keuze, maar daar zit dan de 80A ESC bij... En CnZFhlXEHoA[/media] savage lijkt 't toch wel goed te doen met die 80A combo... (ff doorklikken naar 1:00, en niet op 't geluid letten, want dat loopt niet synchroon :?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die ken ik, maar die is me iets teveel van 't goede, dan moet ik teveel beginnen modificeren om ervoor te zorgen dat de boel heel blijft... :)

Wel stom dat de dollarkoers nu zo hoog is, dat maakt de boel ineens zoveel duurder :?
 
Yja, met het filmpje dat jij (Zjeraar) linkt is het altijd maar vragen wat erna gebeurd. Die motor/esc zal zich wellicht niet binnen 10 minuten of 3 packs opblazen, maar wellicht wel binnen 5 weken. Goedkoop is duurkoop en ik zou dan ook gaan zoeken naar 2de hands spullen. Deze zijn vaak stukken goedkoper dan nieuw en vaak in goede staat (als je een beetje oplet wat je koopt).

Sowieso vind ik 80A te laag voor zo'n zware truck. Dan zou je constant op het randje zitten te rijden wat voor de wagen niet fijn is en voor je gevoel ook niet.
 
Helaas mijn Terrapins nog niet binnen! Wel heb ik mijn nieuwe phaltline`s binnen, dus mijn velgen met de oude banden liggen nu in de oven en heb de banden vast getaped. Kan ik vanmiddag weer lekker rijden, mits het weer een beetje meezit.

Ik wil alleen nog een aparaatje aanschaffen om mijn lipo`s te testen of deze geladen zijn, hoevol deze zijn en hoevol mijn zellen apart zijn. Ik zie wel diverse Lipo/Battery monitor`s, maar iemand een tip welke goed werkt?

en ik ben zoekende naar schoktowers welke hoog zijn zodat mijn auto lager komt.

Gr Rick
 
In de oven? Ik ga ze binnenkort in Aceton leggen, dat werkt nog het mooiste volgens mij.

Ik heb hier nog een LiPo checker liggen van HK die ik niet gebruik.

Je wilt hoge shocktowers zodat je auto lager komt? Wat is de logica achter die beredenering?
 
in de oven werkt perfect. Aceton kan je velgen aantasten. Ik heb de oven op 140 gezet en na een half uurtje kon ik de banden er zo af halen.

Ik dacht... wanneer ik shocktowers heb waar ik het bovenste ook van de shock hoger kan monteren komt de auto lager te staan. Dit lijkt mij prettig bij onroad. Wanneer ik de auto offroad wil gebruiken monteer ik de shock lager en heb ik meer grondspeling.
Wil nog wel even afwachten met de terrapins, want deze zijn natuurlijk al hoger.

Wat ik namelijk een probleem vind is wanneer ik on-road rij en de auto een wheelie maakt deze te makkelijk doorslaat en op zijn dak verder gaat! Ik heb de originele wheeliebar, welke ik wel het mooiste vind, met het grootste wiel. Als je een andere oplossing hebt hoor ik deze graag.

Heb je een link voor mij welke lipo checker je hebt van HK?
 
zo maar weer een kado aan mezelf gegeven,ik word er gek van dat ik na iedere keer rijden het antenne rietje moet vervangen(leuk hoor een wagen die zo vaak op zijn dak ligt ;) ) .heb dus maar een dx3e besteld ff kijken of dat scheelt :D
 
shims kopen die passen en aan de kant van je ringgear erop zetten,zodat de tandwielen tegen elkaar gedrukt worden.als ik me niet vergis.zo heb ik het iig bij mijn merv gedaan.
 
Lol, dat mag je niet zeggen Patrick, wellicht staan standaard de tandwielen te strak tegen elkaar aan waardoor je juist aan de andere kant moet shimmen.
 
haha ,zo had ik het nooit bekeken ,ik moest shimmen omdat ze over elkaar heen liepen.nooit gedacht dat ze ook te stak kunnen staan.thnx weer wat geleerd
 
Vanmorgen bij de post ontving ik mijn nieuwe veren en olie voor de shocks. Direct heb ik de shocks voorzien van een stukje benzineslang zodat de auto wat lager komt te liggen. Vorige week ontving ik al mijn nieuwe achterbanden en ben ik direct even gaan rijden. De gele veren (waar ik voor gekozen heb) en de 40W olie zorgen wel voor een betere wegligging met de phaltline banden. Verder door de verlaging heb ik nu veel minder dat de auto na het maken van een wheelie op het dak verder gaat.
even een foto:

dsc03066u.jpg


Toen ik thuis kwam gaf mijn buurman een grote zak welke binnen was gekomen met de post. Dus ik dacht dat het voor mijn vriendin was, een neckerman bestelling o.i.d... toen ik deze zak op beet had zag ik mijn naam erop staan en bij het openen waren het mijn nieuwe banden! Wat zijn deze GROOOOT!!!

dsc03067ex.jpg


dsc03068g.jpg


Bij de montage zag ik dat mijn wielmeenemers van de voorwielen het begeven hebben. De nieuwe wielen hebben 14mm meenemers nodig, dus dat was nu gelukkig niet het probleem voor de montage.

dsc03071z.jpg


en de nieuwe velgen en banden op de auto

dsc03072q.jpg


Meteen even gaan rijden op een grasveldje in de buurt en de banden doen het super. Veel grip en met jumps veren de banden lekker. Wel baloonen de banden, maar deze zijn heel lastig te tapen. Dit wilde ik al doen voor de montage op de velg, maar kreeg de banden niet gedraaid, dus dan maar zo! Deze banden gebruik ik toch voor off-road en ga ik niet volgas rijden zoals met de phaltline`s.

Gr Rick
 
Back
Top