Brushless 1/8 HPI Savage

20/44 (stock set-up volgens mij) en nog nooit probs gehad. Ik rij met BadLands, Mashers, stock banden, 40 serie Bowties, Mulchers.

Wat voor fout heb dan gemaakt? Verkeerd ingesteld of een tijdens een crash kapot gereden?

De hele boel is te heet geworden. Ik reed met een 25T pinion en 44T spur.
De dragen van de LiPo`s zijn zelfs uit de connectoren gesmolten. Deze waren ook heel heet, maar deze heb ik gisteren (na een nachtje rusten) getest en doen het gewoon goed.

De hele boel is te heet geworden. Ik reed met een 25T pinion en 44T spur.
De dragen van de LiPo`s zijn zelfs uit de connectoren gesmolten. Deze waren ook heel heet, maar deze heb ik gisteren (na een nachtje rusten) getest en doen het gewoon goed.

Dan is het behoorlijk heet geweest!! Spijtig maar helaas! :( Volgende keer misschien iets meer controleren met een tempgun lijkt me?

Yup, gevalletje temps niet in de gaten houden. Daarom ben ik zelf altijd zo freaky m.b.t. temps. Sowieso is een gearing van 25/44 wel vrij hoog!!

over temp gun gesproken, ik kom net thuis van vakantie ligt er een brief van de tnt op de mat.
Er is een pakket op de douane waar ze de waarde niet van kunnen inschatten en of ik een formulier wil invullen met de juiste gegevens.

ff een quote :
Als wij binnen 30 dagen geen reaktie mogen ontvangen zullen wij, in overleg met de afzender, het pakket retour sturen of vernietigen!

4 lipo's en een tempgun liggen daar nu al ff, hopen dat ik na het versturen van mn gegevens gauw de lipo's mag ontvangen.

HK mailen voor de offerte, doe ik altijd nadat mijn pakket geshipped is.

Deze sturen ze je digitaal toe, gewoon afdrukken en mee terug sturen ;)

Wil niet de risico nemen dat ik telaat bericht terug krijg, maar bij die brief zat ook een gedeelte van de invoerpapieren bij, waar het bedrag gewoon opstaat.
Alleen de beschrijving is er net af, normaal staat er toy parts op, nu alleen nog arts :D, misschien dat ze het daarom niet kunnen schatten.

Je hebt vaak binnen één a twee dagen wel response (maar ik doe het altijd net nadat het pakketje geshipped is, dan hoef ik niet op de factuur te wachten). Die factuur is ideaal omdat de bedragen die daar op staan ook al gereduceerd zijn zodat de totale prijs klopt met de prijs op het pakketje.

Dan is het behoorlijk heet geweest!! Spijtig maar helaas! :( Volgende keer misschien iets meer controleren met een tempgun lijkt me?

Yup, gevalletje temps niet in de gaten houden. Daarom ben ik zelf altijd zo freaky m.b.t. temps. Sowieso is een gearing van 25/44 wel vrij hoog!!

Weet ik, weet ik! Heb ook een mooie tempgun liggen thuis. Toen dus ook!!! Het was even een gevalletje van ff snel proberen en als ik niet gek doe gaat het wel goed, maar... niet dus!

De 25/44 gaat wel heel goed met de phaltine`s. Daar heb ik geen problemen met deze verhouding.

wat bedoel je daar nu weer mee?

Dat je je ESC toch kunt overhitten ondanks er een beveiliging in de ESC zit tegen overhitten.

Als je grotere banden op je auto steekt is dat hetzelfde als een grotere pinion erop. Dus ofwel met normale banden rijden, ofwel kleinere pinion erop zetten en je grotere banden wilt. Of gewoon een nieuwe ESC kopen na 10min plezier kan ook.

Dat je je ESC toch kunt overhitten ondanks er een beveiliging in de ESC zit tegen overhitten.

Als je grotere banden op je auto steekt is dat hetzelfde als een grotere pinion erop. Dus ofwel met normale banden rijden, ofwel kleinere pinion erop zetten en je grotere banden wilt. Of gewoon een nieuwe ESC kopen na 10min plezier kan ook.

ik reed met de standaard banden en had net de 23t pinion erop gezet..
ik vond het ook vreemd dat de beveiliging niet aanging met de 28t pinion deed hij dat wel.. vreemd vind ik dat

Back