PH_AJH
Forum veteraan
Na het elektro-sleeptreffen vorige week in Dongen heb ik besloten er ook maar eens één klaar te maken.
De keus is gevallen op een gebruikte Graupner Taxi Cup II, die al voorzien was van een elektromotor.
Setup:
Turnigy C4250-700
Diverse lipo's 4s1p, van 3000 tot 4000 mAh
prop APC-E 13x6,5
ESC is 60A, kan zo niet zien wat voor merk.
De eerste vlucht heb ik vanavond gedaan. De sleepkoppeling zit er al in maar heb natuurlijk nog niet gesleept. Wel iets grotere wielen gemonteerd (Graupner 85mm) en dubbele rolroerservo's zodat de ailerons als flaperon gebruikt kunnen worden.
De vorige eigenaar vloog hem met een 12x8, wat ongeveer 37A bij een propsnelheid van 86 km/h oplevert, met 2150 gram trekkracht. Vermogen is dan 535W.
Met een 13x6,5 zou dat 40A/67 km/h / 2459 gram moeten zijn, en 576W.
Het vliegklaar gewicht ligt met mijn zwaarste accu op 2750 gram. Dat leek mij fors maar blijkt geen enkel probleem.
De eerste vlucht was met een oude Flightpower accu. De vlucht daarna met een nieuwe Dymond en man...wat een verschil. Hij ging ongelimiteerd verticaal omhoog. Het vliegen op zich was een eitje, het is een heel erg fijne kist. Snelheidsbereik is zelfs met deze langzame prop opmerkelijk. Bij de landing heb ik de ailerons 1 cm naar beneden gezet maar dan blééf hij maar doorzweven. Met de ailerons gewoon neutraal was het landen eigenlijk makkelijker.
Kortom, ik ben een blij man. Ben ook erg benieuwd hoe het slepen zal gaan. ik hou u op de hoogte!
De keus is gevallen op een gebruikte Graupner Taxi Cup II, die al voorzien was van een elektromotor.

Setup:
Turnigy C4250-700
Diverse lipo's 4s1p, van 3000 tot 4000 mAh
prop APC-E 13x6,5
ESC is 60A, kan zo niet zien wat voor merk.
De eerste vlucht heb ik vanavond gedaan. De sleepkoppeling zit er al in maar heb natuurlijk nog niet gesleept. Wel iets grotere wielen gemonteerd (Graupner 85mm) en dubbele rolroerservo's zodat de ailerons als flaperon gebruikt kunnen worden.
De vorige eigenaar vloog hem met een 12x8, wat ongeveer 37A bij een propsnelheid van 86 km/h oplevert, met 2150 gram trekkracht. Vermogen is dan 535W.
Met een 13x6,5 zou dat 40A/67 km/h / 2459 gram moeten zijn, en 576W.
Het vliegklaar gewicht ligt met mijn zwaarste accu op 2750 gram. Dat leek mij fors maar blijkt geen enkel probleem.
De eerste vlucht was met een oude Flightpower accu. De vlucht daarna met een nieuwe Dymond en man...wat een verschil. Hij ging ongelimiteerd verticaal omhoog. Het vliegen op zich was een eitje, het is een heel erg fijne kist. Snelheidsbereik is zelfs met deze langzame prop opmerkelijk. Bij de landing heb ik de ailerons 1 cm naar beneden gezet maar dan blééf hij maar doorzweven. Met de ailerons gewoon neutraal was het landen eigenlijk makkelijker.
Kortom, ik ben een blij man. Ben ook erg benieuwd hoe het slepen zal gaan. ik hou u op de hoogte!
Laatst bewerkt door een moderator: