Extra 330 2,6 mtr

  • Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
ziet er goed uit sjef !

ik ga wel even kijken wat de kosten zijn als ik een nieuw setje vleugels en stabilo bij hun bestel .

suc6 met bouwen ik heb natuurlijk een abo`tje op je draadje nu .
mvg eric
 
ik zal proberen om hem een beetje flink door te bouwen,

maar het is met werk nogal druk...
 
ja dat verrekte werken ook altijd , het zou verboden moeten worden nietwaar ?
er gaat veel te veel potentiele vliegtijd in zitten:D
cheers!
 
zijn er al vorderingen ( ik bedoel met de extra he , niet met je werk :D)
 
ja, ik heb onderhand de achterkant klaar, stabilo bevestiging, en richtingroer bevestiging gemaakt,

de tank houders zitten er in, en zit nu te wachten op het motorspant, en het landingsgestel spanten werk,

zodra dat er is, en verlijmd, kan ik hem gaan voorbewerken voor het spuiten,

moet nog wel ff de cockpit kap er op plaatsen, maar dan is hij wel spuitklaar.

zal aanstonds nog wat foto's plaatsen.
 
het kleurenschema wordt nog steeds het zelfde???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja, de vleugels zijn nog heel, dus blijft inderdaad het zelfde...
 
DSCN0587.jpg


DSCN0588.jpg


DSCN0589.jpg


DSCN0590.jpg
 
Ziet er keurig uit, ik heb destijds alles handmatig zitten uitzagen e.d. (Heb het verslag van mijn 2.6m Jonk Extra verwijderd, foto's waren weg) Blijft een heerlijk toestel in ieder geval:)
 
ik wou eerst ook alle spanten zagen, totdat ik zag hoe Horst dat deed, gewicht en de diverse oplossingen, en hoe strak het er uit ziet, toen heb ik besloten dat ik maar voor prefab ga...in een middag tijd, kun je alles er in bouwen..
 
ziet er nice uit razor , ik wou dat ik het zo netjes in mijn extra had .
verschil is dat ik het moet doen met hoe een ander het heeft ingebouwd .
in mijn yak wordt alles straks wel netjes en verzorgt.
ga zo door .
cheers!

2lt1ydw.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je trouwens nog wat gewicht willen besparen; 1x een >18kg servo op rudder is genoeg, ik had er een JR8811 op zitten, was meer dan voldoende:)
 
ik heb de extra al gevlogen met 1 servo,, wellis waar de oude lagemann, en ook de pitts, de pitts had te weinig aan 1 servo, en aangezien het richtingsroer van de extra een heeel stuk groter is, dan standaard, heb ik er maar 2 op gezet,

vlieg klaar komt de extra rond de 10.6 tot 10.8 kg lijkt me alleszins weinig voor een 2.6mtr met 111cc
 
ik heb de extra al gevlogen met 1 servo,, wellis waar de oude lagemann, en ook de pitts, de pitts had te weinig aan 1 servo, en aangezien het richtingsroer van de extra een heeel stuk groter is, dan standaard, heb ik er maar 2 op gezet,

vlieg klaar komt de extra rond de 10.6 tot 10.8 kg lijkt me alleszins weinig voor een 2.6mtr met 111cc

dat is idd niet veel, mijn giles met 100cc motor weegt 11,5 kg getankt en gaat als een speer :p
 
Is ook zeker niet te zwaar, die van mij woog 10.5kg met 3W80+reso. Overigens weet ik niet precies hoe sterk de servo's zijn die je op rudder hebt zitten, maar een 7955TG (bijv) redt het gegarandeerd in zijn eentje. Maar goed, je hebt ze al liggen, dus kwaad kan het nooit...
 
@Alexzz: 7955 kan een spanner zijn.

@Razor: 7950 moet normaal ZEKER genoeg zijn, ik ga deze in het voorjaar testen op de 110" yak, als hij daarop staande blijft, dan is hij ZEKER voor deze kist meer dan genoeg.
 
ik heb de futaba S9156 23kg per stuk..

normaal had ik er maar 1 op gezet, maar vanwege het t grote roer, dus 2
 
Back
Top