welke truck moet ik nemen?

  • Topicstarter Topicstarter monstertruckje
  • Startdatum Startdatum
Ik heb zelf een XL en een X. Beide ingereden via de WOT methode. Lijkt mij een prima methode. Ik heb me alleen laten vertellen dat je het niet te lang moet doen. De overtollige brandstof levert extra druk op je motortje schijnt... Of het echt kwaad kan, geen idee. Ik heb 6 tankjes ingereden en ze rijden super (op wat afstel werk na :) ).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een XL en een X. Beide ingereden via de WOT methode. Lijkt mij een prima methode. Ik heb me alleen laten vertellen dat je het niet te lang moet doen. De overtollige brandstof levert extra druk op je motortje schijnt... Of het echt kwaad kan, geen idee. Ik heb 6 tankjes ingereden en ze rijden super (op wat afstel werk na :) ).

ik heb het ook met de WOT methode gedaan ,,prima!!
 
Nee, hoe korter jij de inloop doet des te meer schade je op kan (!!) kopen voor een kortere levensduur. Het is een kwestie van aanvoelen.
 
Nee, hoe korter jij de inloop doet des te meer schade je op kan (!!) kopen voor een kortere levensduur. Het is een kwestie van aanvoelen.

Oke, want ik deed het altijd met de standaard methode. Dat heb ik 7 tankjes gedaan. Dus ik denk dat dat wel aardig goed zit. Maarja ik ben sowieso niet een echte fan van volgas geven bij een nieuwe motor dus ik vond het een tijdje vreemd dat zo'n methode goed was.
 
Oke, want ik deed het altijd met de standaard methode. Dat heb ik 7 tankjes gedaan. Dus ik denk dat dat wel aardig goed zit. Maarja ik ben sowieso niet een echte fan van volgas geven bij een nieuwe motor dus ik vond het een tijdje vreemd dat zo'n methode goed was.

Dan heb je er waarschijnlijk niet veel van begrepen van de WOT methode. Je geeft inderdaad vol gas maar je kunt de auto met de benewagen bij houden, dus ook geen toeren maar wel heel errug veel brandstof.;)
 
Dan heb je er waarschijnlijk niet veel van begrepen van de WOT methode. Je geeft inderdaad vol gas maar je kunt de auto met de benewagen bij houden, dus ook geen toeren maar wel heel errug veel brandstof.;)

Ja ik geef toe dat ik er niet veel van begreep, ik had het ook nog nooit gezien dus het bracht nogal wat verwarring in mij op. Geldt deze methode ook voor Bigscales?
 
Bij een bigscale begin je normaal ook wat rijker maar de inloop van een paar zuigerveren vereisen een minder zorgvuliger aanpak. Sterker nog, ik had ergens gelezen dat juist een ruige aanpak uiteindelijk betere prestaties oplevert.
 
Bij een bigscale begin je normaal ook wat rijker maar de inloop van een paar zuigerveren vereisen een minder zorgvuliger aanpak. Sterker nog, ik had ergens gelezen dat juist een ruige aanpak uiteindelijk betere prestaties oplevert.

eigenlijk wel raar een ruigere aanpak.... waarom zou dit zijn???
 
Hoe en wat weet ik ook niet, stond ergens op een brommer/scooter site en een maat van mij had na revisie ook weinig zin voor een inloop en haalde ook goede resultaten. Mogelijk is er dan een iets grotere slijtage waardoor alles net even wat lichter past en lichter gaat lopen
 
Hoe en wat weet ik ook niet, stond ergens op een brommer/scooter site en een maat van mij had na revisie ook weinig zin voor een inloop en haalde ook goede resultaten. Mogelijk is er dan een iets grotere slijtage waardoor alles net even wat lichter past en lichter gaat lopen

Wat ik trouwens wel vreemd vind, ik heb een brommer en daar zit net een nieuwe 70cc op dus die moest ik inlopen. Op het puchforum zeiden ze dat je even alle toerengebeiden aan moet 'tikken' maar dat niet al te lang. Als ik de handleiding van nitroauto of bigscale lees, is dit bij deze auto's niet het geval.:confused: Maar ik denk dat de nitromotoortjes sowieso wat gevoeliger zijn.
 
Een brommer cilinder is niet te vergelijken met een een modelbouw motor. Onze zuigersnelheden bij gelijke toerentallen veel lager. Dus het slijt, bij gelijk toerental, ook minder snel dan bij grotere motoren. Hogere toerentallen bij grotere motoren zorgen voor hoge zuigersnelheden, iets wat je wil vermijden. Maar zelfs op hoge toerentallen blijven onze zuigersnelheden binnen de perken (ook bij 'kleine' motoren met zuigerveren) waardoor de 'mishandeling'wel meevalt...
 
Een brommer cilinder is niet te vergelijken met een een modelbouw motor. Onze zuigersnelheden bij gelijke toerentallen veel lager. Dus het slijt, bij gelijk toerental, ook minder snel dan bij grotere motoren. Hogere toerentallen bij grotere motoren zorgen voor hoge zuigersnelheden, iets wat je wil vermijden. Maar zelfs op hoge toerentallen blijven onze zuigersnelheden binnen de perken (ook bij 'kleine' motoren met zuigerveren) waardoor de 'mishandeling'wel meevalt...

Dat de zuigersnelheden verschillen kan ik mij voorstellen, maar dat dat bij dezelfde toerentallen ook zo is wist ik niet, heeft dit met slaglengte te maken?
 
Precies; zelfde tijd, meer afstand = hogere (zuiger) snelheid...
6.000 toeren is 6.000 omwentelingen, dus dat is gelijk (zelfde tijd), de slag is langer (meer afstand) dus de snelheid van de zuiger ligt hoger.....
 
Laatst bewerkt:
Precies; zelfde tijd, meer afstand = hogere snelheid...
6.000 toeren is 6.000 omwentelingen, dus dat is gelijk (zelfde tijd), de slag is langer (meer afstand) dus de snelheid van de zuiger ligt hoger.....

ik dacht altijd dat hoe groter de motor: hoe grotere omwentelingen dus hoe minder rpm... maar meer kracht... dus dat is niet zo..
 
Cilinderinhoud zegt niets over de eigenschappen van de motor. Boring, slag, timingen, gewicht van de bewegende delen, soort brandstof, turbo etc. zijn allemaal factoren die een motor een eigenschap mee geven.
 
Back
Top