bouwverslag t-rex 700e 3g super combo

Mooie heli, mooi verslag.
Ik zou alleen een andere ontvanger Lipo gebruiken die minder ver over de rand steekt.
25C is ook wel een tikkie overdreven voor een ontvanger lipo als je ontvanger ontploft bij 10A

heb hem met de cap geprobeert maar dit past toch nog ruim
maar waarom zou mijn ontvanger ontploffen dacht dat dit toch een nette ontvangers lipo was
en dezel loopt toch eerst over mijn bec

groet john
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat je 25C nooit uit een accu zal trekken.
10C is al ruim voldoende, maar wel kleiner.

Het werkt wel, maar als je heftig gaat 3D'en gaat die accu buigen over je KDS receiver tray.
Ik weet er alles van. Ik had namelijk als eerste receiver lipo ook een big-ass lipo er op. Nog groter dan die van jou.
Die heb ik ook snel vervangen omdat dit mij niet lekker zat.
 
full


en mijn volgende pakje is binnen de 2 turnigy nano 6.0
in mijn andere draadje is al een kleine discussie geweest of ze wel zouden passen enz
gelukkig passen ze zelfs beter als de 5.0 het grote verschil zit hem voornamelijk in de lengte maar met de kds upgrade heb je hier dus totaal geen last van
hieronder even het verschil tussen de 6.0 en de 5.0




full
full
full
full
full
full
full


lengte nano 6.0 =152 mm
gewoon 5.0 =145 mm

groet john
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik merk toch dat het bijna onmogelijk is om mijn cabels van de regelaar te solderen met mijn soldeerstadion van 48 wat

even op conrad gezocht maar kan dit niet doorlinken dus dan maar zo



Afbeelding kan afwijken​


Toolcraft ST100-D soldeerstation digitaal 100 W
Dit gebruikersvriendelijke soldeerstation met µ-processorgestuurde regeltechniek wordt gekenmerkt door snelle opwarmtijden, op de graad nauwkeurige temperatuurinstelling en een precies regelgedrag.
Met de 3 vrij te definiëren voorkeurstoetsen kan razendsnel een vooraf ingestelde soldeertemperatuur worden gekozen. Het verlichte display informeert u in één oogopslag over alle arbeidsrelevante bedrijfstoestanden zoals de werkelijke/ingestelde temperatuur, verwarmingsvermogen m.b.v. staafdiagram en preset-temperaturen. Op de ESD-werkplek is het betrouwbaar solderen van gevoelige IC’s door de 4 mm potentiaalcompensatiebus met hoge weerstand mogelijk. Bij het gebruik van verschillende soldeerpunten is hetmogelijk, de werkelijke temperatuur aan te passen. Zo komt de temperatuurwaarde van de soldeerpunt overeen met de werkelijke waarde op het display. Er werd met name grote waarde aan het praktische gebruik gehecht. Zo is naast twee aflegvlakken voor soldeerdraad, kleine onderdelen en soldeerpunten enz. ook een aparte opnamemogelijkheid voor de desoldeerpomp aanwezig. Zo zijn de soldeerbenodigdheden altijd netjes en binnen handbereik opgeruimd.



Omvang levering:
  • Soldeerbouthouder met spons
  • Soldeerbout
  • Soldeerpunt in vorm van potloodpunt 0,2 x 25 mm
  • Bedienungsanleitung.
Bestnr.: 588900 - 89
125,00 EUR

Highlights

  • Snel soldeerklaar
  • Zeer geschikt voor loodvrij solderen
  • Temperatuurbereik van 150 - 450°C
  • Aanpassing van soldeerpunttemperatuur
  • Nauwkeurige regeling
  • Krachtige, duurzame keramische verwarmingselementen
  • 3 direct in te stellen soldeertemperaturen
Technische specificaties

Afm.:(l x b x h) 150 x 160 x 113 mmOverige technische gegevens:Afm. Soldeerboutstaander (bxhxd): 70 x 103 x 193 mmVermogen:100 WTemperatuurbereik:150 - 450 °CVoedingsspanning:230 V/AC


ik heb 5.5mm goldplugs om te solderen wat heb ik hier voor nodig
heb altijd wel graag wat te veel vermogen
welke punt moet er op en met welk watage soldeer je zoiets
advies is zeer welkom :worship:

groet john
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hiervoor een 100W staafbout.

images



Een kleiner station heb ik voor het kleinere werk.

De punt maakt weinig uit voor dit werk.
Wel een 100W pakken.
 
Hoi,

een soldeer station van 48 Watt moet echt voldoende zijn. Ik heb op mijn werk een weller van 50 watt en daar kan ik ook prima hele dikke kabels mee solderen. Het gene wat je moet doen echter is dat je de dikste soldeerpunt die leverbaar is erin stopt. Maak niet de vergissing dat je de bout warmer gaat stoken door de temperatuur regelaar hoger te zetten. dat help je namelijk hooguit dat je tin te heet wordt (mocht het wel lukken dat is).
Een dikke punt heeft meer capaciteit en dan werkt het gewoon wel!
even ter orientatie voor je: standaart zit er in de weller WTCP-S een PT-B7 punt , als je er een PT-DD7 punt instopt ben je helemaal het heertje als je connectoren moet solderen.
Maar wat Walter aangeeft werkt ook prima, Laat het tin goed doorvloeien anders is de verbinding slecht, maar niet te lang doorvloeien want dan smelt je de kabel weg en gaat langzaam aan ook de tin kwaliteit achteruit.

Groeten van een soldeergoeroe met 30 jaar dagelijkse soldeerervaring.

Steven
 
Laatst bewerkt:
Ahh cool, weer wat geleerd.
Dat van die punt wist ik niet.
Dus ik heb per toeval door de andere bout het altijd goed gedaan :D
 
Walter , zo'n soldeerbout als die jij hebt heeft ook een beste punt waarin behoorlijk wat warmte opgeslagen zit, zodoende gaat dat prima.

John, even over waar je aan linked: soldeervloeistof is naar mijn idee onnodig. Gebruik voor dit soort solderingen altijd harskernsoldeer. Die is ervoor om elektronica te solderen en dus ook draadjes en pluggen.
De meeste soldeervloeistof trekt lekker tussen de adertjes van de draad naar binnen en gaat altijd je kabels aanvreten en dat doet hars niet. solderen met harskern hoef je niet schoon te maken ,mag wel. Je kan dat doen met spiritus oid.

Steven
 
Hey John,

Ik heb precies het soldeerstation uit jouw post. Werkt perfect. Ik gebruik zelf voor de grote connectors een "beitelpunt". Mijn ervaring is dat je gewoon de volle 100 watt nodig hebt om de coneectrs snel op te warmen. Anders duurt het allemaal te lang en blijf je maar stoken. Ook als je dikkere draden aan bijvoorbeeld ESC's wil solderen is het grotere vermogen ideaal.

Anders kom je maar een keer bij me langs, kun je het zelf proberen.
 
vandaag maar even naar de radiobeurs gegaan
helaas had ik een oud model soldeerstadion dus maar 1 stift voor

toen ik met mijn oude stift kwam dacht de verkoper dat uri geller bij mij langs was geweest:)

full


hierop maar ook een staafbout meegenomen van 100 wat en harskern soldeersel

full


en nu nog effe alles in elkaar bakken

groet john

robert :
thx voor het aanbod
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben aan het nadenken hoe ik mijn accus op de tray ga plaatsen
eerst eens even gekeken hoe roak dit gedaan heeft
201102130121.jpg

plaatje uit het draadje van roak

zelf zat ik te denken om ze in het verlengde van elkaar te leggen dan kan ik accu 1 aansluiten op accu 2 accu 1 rode draad is dan lang genoeg en hoef ik alleen accu2 zwarte draad iets te verlengen

full




of kan dit niet?????????
las vanalles in het anderre draadje over verlengen enz

groet john
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update
na veel wikken en wegen heb ik toch maar besloten om er een beastx op te zetten
reden:
gewoon heel simpel zit denk ik tussen de oren maar om te gaan vliegen met een systeem waar ik geen goed gevoel over heb is vragen om problemen

dus iemand nog een nieuw 3g systeem:p

gr.john
 
Ik heb mijn accu's ook in het verlengde van elkaar en alleen de zwarte kabel iets verlengd. Vlieg al bijna een jaar zo nooit geen problemen gehad.
 
Eigenlijk hetzelfde verhaal als hier behandeld, vanwege het onhandig wisselen is er een vaste slede gemaakt met de accu's erop die in een "aanslagje" vastklikt. Het ziet er uit alsof het van meest standaard parts gemaakt is. Vanwege copyright ga ik uiteraard hier geen scan oid plaatsen.:D
ja ben ik ook wel benieuwd naar effe bij de boekhandel gaan halen dan
 
Back
Top