BO-105 600 size KLPD dienst Luchtvaart

Mooi hoor, ga je ook nog iets aan de kleur van de ramen doen, veel ruimte voor een scale cockpit is er zeker niet.

Aan de kleur van de ramen is nog niet veel te doen aangezien alleen de voorruiten erin zitten. De zijruiten blijven sowieso open ivm koeling van de motor/ regelaar. Van de week werd de regelaar max 35 graden tijdens een vlucht dus dat is prima.

Vanuit Heliartist wordt er een cockpit aangeboden alleen is die niet passend te maken met de manier waarop ik mijn accu geplaatst heb. Dan zal je met lood moeten gaan werken en dat is iets waar ik niet zo'n voorstander van ben.
Een cockpit zal dus custom moeten zijn.

Hier zie je de cockpit die te koop is:
HAPBO-600_LRG.jpg

Erg mooi is die niet naar mijn mening. Ook de verhoudingen van piloten/ cockpit lijkt me niet helemaal juist en dat dan voor 125 dollar vind ik het erg duur.
 
Die cockpit is idd ronduit lelijk, die piloten lijken nergens naar. Ik zou zelf aan de slag gaan met Depron ofzo en een mooi setje piloten.
 
mooi man, en snel gedaan zo vanaf januari.
ben zelf bezig met een bo romp vanuit het niets. heb nu alleen de plug dus gaat nog wel een paar jaar duren haha.
kom zelf uit papendrecht, waar vlieg jij normaal, bij een club of wild.
wat heeft de heli romp in totaal gekost, ben wel heel benieuwd.
succes gr Arno
 
mooi man, en snel gedaan zo vanaf januari.
ben zelf bezig met een bo romp vanuit het niets. heb nu alleen de plug dus gaat nog wel een paar jaar duren haha.
kom zelf uit papendrecht, waar vlieg jij normaal, bij een club of wild.
wat heeft de heli romp in totaal gekost, ben wel heel benieuwd.
succes gr Arno

Ook leuk om hem helemaal zelf te maken! Voor welk mechaniek ga je hem maken. Grootte?
Ik vlieg bij de Red Egles in Dordrecht en heel soms op Kil3 of langs de A15 bij de oud-alblas bij de oude witte brug daar waar de betuwelijn de grond induikt.

Ik heb 299$ betaald voor de romp bij flying-hobby.com ex verzenden en douane gedoe...
http://www.flying-hobby.com/shop/heliartist-bo105-police-scale-body-600-size-p-7409.html
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een paar vluchten gemaakt. Ben tevreden met de resultaten.

Na 6 minuten vliegen op 6S ging er 2700 mah bij van de 4400
Regelaar werd max 50 graden aan de koelplaat dus dat zal ook geen probleem opleveren.
Voor het vliegen gaf die 20 graden aan omdat ie in de zon had gestaan.

Hoofdrotor draait 1780 toeren. Onder de 1700 (wanneer de spanning aan het zakken is) krijg ik wat trillingen op de staart. Moet dus boven die 1700 blijven.


Heeft iemand ervaring met halfsymetrische bladen van bv spinblades?
Levert dat veel winst op?
 
Ook leuk om hem helemaal zelf te maken! Voor welk mechaniek ga je hem maken. Grootte?
Ik vlieg bij de Red Egles in Dordrecht en heel soms op Kil3 of langs de A15 bij de oud-alblas bij de oude witte brug daar waar de betuwelijn de grond induikt.


ik maak hem voor de moskito sport van robbe een .50 heli
zelf vlieg ik nog niet bij een club, als het mooi weer is en ik heb er de tijd voor ga ik eigenlijk altijd naar de kil3, jammer dat ik je er nog nooit heb gezien, ben erg benieuwd hoe de heli er in reallive uitziet.
heb je bij de a15 (in neem aan parkeerterrein alblasserbos) ruimte genoeg.
lijkt me zo klein.
wie weet tot ziens, gr Arno
 
Toch even opletten voor je iets koopt, halfsymetrische bladen geven idd meer lift, maar ik had spinblades gekocht voor mijn mini titan cobra, maar die bleken een pak breder te zijn dan de standaard symetrische bladen die ik er had opzitten, plus dubbel zo zwaar.. Door de extra breedte kreeg ik meer drag ( weerstand) en ging de vliegtijd dus niet omhoog. Je voelde wel dat'ie vlotter van de grond kwam, maar geen extra vliegtijd in mijn geval. Effe goed meten is de boodschap..

Didier
 
Bedankt voor je info Didier! Voorlopig ga ik hem eerst maar goed laten vliegen met de originele bladen.


Heb een nieuwe flexdrive gekregen vanuit hong-Kong daar degene die bijgeleverd was blijkbaar door een chinese huisvrouw in elkaar gespuugd was en het eindstuk los kwam.
Geen staartaandrijving meer.

Nu de nieuwe eerst maar opnieuw laten hardsolderen.
Dan de romp nog spuiten, verlichting regelen dus werk zat :-)
 
Vervolgens is er door John (NEOMAN) een verschrikkelijk mooi stukje spuitwerk gemaakt!!

Hier zie je een aantal foto's tijdens het spuitproces:

waterproof schuren
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php


Vervolgens kon de primer erop gespoten worden:
attachment.php

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Toen de heli in de juiste witte kleur stond konden de blauwe strepen uitgemeten worden waarna deze gespoten konden worden:
attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Daarna heeft John de rooster met airbrush op de heli gespoten:
attachment.php


en konden de logos erop geplakt worden:
attachment.php


Met als eindresultaat een laag 2K blanke lak
attachment.php
 
Nu is het wachten op de verlichting die ik nog in ga bouwen.
Heb gekozen om deze set te kopen:
DELight Starter Kit
Heel gemakkelijk te programmeren en te bedienen van je zender!

Ondertussen heeft John zelfs nog mooie ruitenwissers gemaakt die ook niet zullen misstaan:
attachment.php
 
Alle lof is voor John! Ik vind het erg knap wat ie voor me gemaakt heeft.

Hij is in ieder geval in kleur voor de meeting in Hulten!!!!
Vliegend nog niet maar er komt vast een 4e keer Hulten :-)
 
Laatst bewerkt:
Bootjes

Heej Richard,

Je snapt dat ik het alleen maar kan waarderen. En idd een fraai stukje spuitwerk. Die John is ook een tovenaar als je zo eens naar die ruitenwissers kijkt.

En ja, we zullen nog een jaartje moeten wachten ben ik bang. Gisteren Martin aan de lijn gehad. Die heeft problemen met z'n mechaniek waardoor zijn BO niet vliegt zondag. De mijne is bijna klaar maar ik kan op dit moment nog geen schroevendraaier vasthouden en moet energie verzamelen voor zondag. Ik breng hem echter wel mee, volledig opgebouwd met 4-blads maar helaas ook weer static dus:nosmile::nosmile::-(:cry::oops:. Enfin, we maken wel wat mooie plaatjes.

Grz. Bone
 
Laatst bewerkt:
Back
Top