EMCR Rozenburg, verzameltopic.

@Paul: dat is goed nieuws!:p

@Eric: LOL, inderdaad, die 34inch cfk prop kan wel wat hebben, hahahaha:mrgreen:
 
Vandaag maar kort plezier gehad van het mooie weer.

De lanceerstellage van Roop deed het prima. Een vlucht lekker de Funjet in lucht gehad, geen probleem.
Tweede vlucht duurde aanzienlijk korter. Ergens rechts van het veld, leek het of de wind er grip op kreeg. Vervolgens dacht ik dat er optisch bedrog in spel was want de funjet dook recht de op de bramenstruik op de heuvels naast het veld in.

Na even zoeken was hij gevonden, er zat alleen tussen mij en de Funjet ruim 30 meter bramenstruik van ongeveer 2,5 meter hoog.

Voor mijn gevoel ben ik ruim een uur met een broodmes en een schop bezig geweest een pad te banen. De eerste twee paden zaten er ruim naast, dus kon zelfs een derde keer opnieuw beginnen. Ik heb hem weer en lelijke schade: twee happen uit de vleugels, maar de tiptanks zitten er nog op.

Nog steeds mezelf de schuldgevend, constateerde ik later dat een van de pushrods losgetrild was. Je kent het wel clevis en M2draad. Was idd nog van plan locktite erop te doen... Zucht, toch eigen schuld, maar lag niet aan stuurvaardigheden. Gelukkig.

Grtz

b
 
Pfoe, volgens mij rust er een vloek op die Funjets.............

Ik weet wat voor een vervelende bramenstruiken er staan, is nooit prettig als er een toestel in terecht komt, maar gelukkig is hij terecht:) Maarum, dat optisch bedrog is soms naar ja, wit onder en wit boven is niet echt aan te raden.
 
Die van mij is rood/wit boven en zwart/wit onder.
Het optische bedrag leek alsof ik nog ruim voor die berg met bramen zat.
Ik dacht dat ik te laat stuurde, maar hij stuurde helemaal niet meer :rolleyes:

Blame the builder, not the pilot :banana:

Grtz

b


Pfoe, volgens mij rust er een vloek op die Funjets.............

Ik weet wat voor een vervelende bramenstruiken er staan, is nooit prettig als er een toestel in terecht komt, maar gelukkig is hij terecht:) Maarum, dat optisch bedrog is soms naar ja, wit onder en wit boven is niet echt aan te raden.
 
Mooi dat je hem weer terug hebt Bram. Ik ging naar huis met een rotgevoel toen ik je daar bezig zag met het broodmes. Denk je dat je hem nog vliegklaar krijgt? In ieder geval heb je de inhoud ook terug! En loctite moet je niet denken maar doen ;)

In ieder geval gaat de take off nu zo makkelijk dat je nu aan vliegen toe komt!

Verder weer twee uur echte vliegtijd met de heli. Moeilijk dat helivliegen maar ik maak vorderingen. Erwin hoeft niet meer de hele tijd in te grijpen. Zonder kabel waren er al minstens 20 heli's plat gegaan tijdens het lessen!

Gr. Robert
 
Ik lig iets voor op schema op deze vroege zondagmorgen; ik zal al rond 10.00 aanwezig zijn...... (dus dan is ook de keet open)

Het belooft wel een schitterende dag te worden:p (3.30 meter Yak en Funjets gaan mee)
 
Mooi dat je hem weer terug hebt Bram. Ik ging naar huis met een rotgevoel toen ik je daar bezig zag met het broodmes. Denk je dat je hem nog vliegklaar krijgt? In ieder geval heb je de inhoud ook terug! En loctite moet je niet denken maar doen ;)

Hij zal zeker weer vliegen. Moet wel wat repareren, maar is geen groot probleem. De verf is er overigens wel af op veel plekken :mrgreen:

b
 
Net terug van een schitterende vliegdag, iedereen heeft naar hartelust kunnen vliegen. Even de boel opruimen, en dan aan de slag met de foto's.......
 
En ik ben net terug van een familie weekend. :evil:

Ger ( ps woensdag nog gegadigden? )
 
Back
Top