Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

@bierdop

ik hoop dat je al enige ervaring hebt met vliegtuigen, want zo'n funjet gaat knap hard hoor!

verschil tussen een 6*4 en een 6*6 is de spoed (verdraaiing) van de prop, des te meer spoed, de te hoger de snelheid (bij hetzelfde toerental.)
 
Heb zeker al wat ervaring hoor! Ik vlieg al een tijdje een Clouds Fly, die heb ik perfect onder controle. Maar dus, kan je niet beter 1 6s nemen ipv 2x 3s?? Ik dacht aanvankelijk aan een 5s omdat je daarmee nog wat langer kan vliegen en zó hard hoeft het nou ook weer niet...
 
Maakt niets uit, 2x 3s of 1x 6s. Voor de cellen die ik wilde hebben, was 2x 3s goedkoper. Lang vliegen heeft niet te maken met met 5s of 6s, maar met de stroom die de setup trekt (bij een vergelijkbaar aantal Mah uiteraard). Sterker nog, op 6s zou je langer kunnen vliegen, omdat je dan de stroom lager kunt houden, bij een vergelijkbaar vermogen (aantal Watts)
 
Heb zeker al wat ervaring hoor! Ik vlieg al een tijdje een Clouds Fly, die heb ik perfect onder controle. Maar dus, kan je niet beter 1 6s nemen ipv 2x 3s?? Ik dacht aanvankelijk aan een 5s omdat je daarmee nog wat langer kan vliegen en zó hard hoeft het nou ook weer niet...


Een clouds fly of een funjet ultra is een erg groot verschil! Je kunt de funjet wel nemen als 2e kist, maar dan raad ik je aan er een setup van enkel 3 of 4 cellen te nemen. Ga je naar 5 of 6S komen er serieuze snelheden uit en als dit je 2e kist is boor je hem alsnog gegarandeerd de grond in.

Het slimste is om eerst eens de gewone funjet met de standaard setup te pakken. dit gaat ook al hard zat en kun je er aan wennen, deze funjet kun je na verloop van tijd ook sneller maken, en als je dat goed onder de knie hebt kun je gaan kijken naar een ultra.
 
Dat niet nee, maar de ultra met 5 of 6s is binnen 10sec weg :p

Ik zou gewoon rustig opbouwen, clouds fly is een echt beginnerstoestel, zou nu eerder gaan kijken naar een sports toestel (laagdekker GEEN 3D!!!). Maar dat is aan hem.

Als die echt een funjet wilt, zou ik zeggen de gewone funjet met standaard setup, dat zou met veeeel pijn en moeite mischien lukken :p
 
Funjet op 3S is goed te vliegen. Zou wel iemand met Funjet ervaring vragen je te assisteren bij de eerste vluchten. Na een aantal vluchten heb je m door en is het een superleuk ding om mee te stoeien.

Ik heb evt een Funjet met powersetup van MPX voor je, 3S.
 
Is dat een Funjet Ultra? Kan ik anders niet de volledige Hobbyking setup nemen, maar dan eerst alleen maar met 3s?
Verstandig ben ik, he ;)

Maar aan de andere kant: je kan toch met 6s vliegen, maar dan niet volgas?
 
Laatst bewerkt:
Kan ik anders niet de volledige Hobbyking setup nemen, maar dan eerst alleen maar met 3s?
Verstandig ben ik, he ;)

Die specifieke setup is voor 6s, als je die op 3s vliegt, gaat het niet echt werken......

Maar aan de andere kant: je kan toch met 6s vliegen, maar dan niet volgas?

Het heeft niet alleen te maken met de gasstand, maar op 6s met die setup wordt het toestel ook loodzwaar, en vliegt het alleen nog leuk met flink wat snelheid. Mijn Ultra is een draak qua vliegen op lage snelheden.....
 
Ok, En 4s als compromis?? Welke hobbyking shit heb ik dan daarbij nodig, plz?
@Erik1980: make me an offer I can't refuse...
 
Ok, En 4s als compromis?? Welke hobbyking shit heb ik dan daarbij nodig, plz?

Zelf heb ik ook een normale Funjet op 4s met;

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 4S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)

Met een APC 4.7x4.7.........

Mijn beide Funjets samen;

EMCRzondag8mei2011_49_.jpg
 
Top! En deze 4s setup kan ook in een Funjet Ultra? En met deze setup is de 1450kV motor dus niet 'compatibel'?

Dat kan wel in een Ultra, maar als beginnende modelvlieger zou ik dat niet doen, omdat de Ultra alleen qua schuim al 200 gram zwaarder is, en dus lastiger vliegt door een hogere vleugelbelasting.

de 1450KV zou ik niet met 4s vliegen, dan wordt de prop veel te groot.
 
Bierdop als je dan toch onderdelen ga bestellen bestel dan gelijk wat lijm,kan je hem weer lijmen als hij in 100 stukjes licht.
 
:) ik houd wel van wat sarcasme. Maar je boodschap komt aan. Ik heb de Funjet Ultra al wel zien vliegen met 3s, en dat leek me niet heel lastig. Vandaar dat ik voorzichtig probeer met 4s in de setup van Alex...
 
Waardoor je dus harder moet vliegen...?

Hogere vleugelbelasting=inderdaad harder vliegen om het toestel goed controleerbaar te houden. V.w.b. Funjets: vlieg je op max. 3s of 4s, dan zou ik geen Ultra nemen, dat maakt 'm alleen maar onnodig zwaar en dus moeilijker te besturen voor de gemiddelde/beginnende piloot. Vanaf 5s zou ik (i.v.m. de stevigheid) een Ultra nemen, ik vlieg zelf op 6s en als je nu al af en toe de vleugeltjes ziet buigen............:p
Binnenkort maar eens op 7s gaan proberen:mrgreen::yes::cool:
 
Back
Top