Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

k heb net een oude (GRP based) ninja ingereden. heb nog niet echt de goesting om een andere te halen :P

Dat hoeft ook niet, zelfs de oude ninja is een net motoertje :D.

Ik heb net de OS ingereden, al gaat dat met een OS pokkesnel :p.
Heeft nu 2 litertjes gehad en rijdt geweldig goed...
 
Die Ninja voldoet wel. Laatste keer dat ik ermee gereden was de buggycup in mach one. Smorgens wat motor problemen gehad, maar ik kon blijven rijden. Motor sloeg niet af dusja. Voor de 3e quali de motor goed gekregen en toen heeft ie de hele dag goed gereden. Kon zelfs safe tanken op 8min denk ik, al heb ik het bij 7 - 7:30 gehouden die dag.
Ik was met die motor eerste in de hobby classe. De 2 andere rijders reden met een OS speed en een OS max .21.
Ik had dus zeker geen klachten met die motor op mach one.

Ondertussen ligt er een OS speed klaar voor mij die ik na de examens ga ophalen :D De ninja ga ik dan gebruiken als reserve motor.
 
Hij is std plastic. En ja die is uitwisselbaar met de brandstof versie. Alles is exact hetzelfde kwa afmetingen.

Bij de eco zit een 44T en 46T plastic spur
 
Waarom wil je het plastic spur op een brandstof wagen Leonardo? Je kunt het proberen, maar ik heb al ergens anders gelezen dat het sneller zou stuk gaan op een brandstofwagen door de hete temperatuur van de clutch en flex in het chassis.
 
Nee ik wil juist een stalen spur op m'n (nog te ontvangen) Eco. Ik ging gisteren nog een bestelling plaatsen maar tijwfelde of dit ging passen.
 
ha goed om te weten, thanks.

Zijn er nog meer dingetjes die ik gelijk mee kan bestellen? Het lijkt er op dat veel onderdelen van Mugen uitwisselbaar zijn he?
Op mijn RC8 zat al een stalen spur en sindsdien heb ik nog niks hoeven vervangen behalve de verroeste schroefjes voor RVS schroefjes. De lagers zijn ook nog goed.

Hebben jullie al een mooie lagerset gevonden behalve die gruwelijk dure keramische set van ACER? Ik heb ze het liefst van RVS aangezien ik meer een basher ben.
 
Omdat ik niet op circuits rij. Ik vraag iets meer van de auto dan gemiddeld (althans, blijkbaar). Ik Bash ermee en met behoorlijk wat vermogen ook. Dus dan strip je nog wel ens wat. Al mijn auto's hebben stalen tandwielen. mod 1 of 32P. Maar die plastic spurs van Mugen zijn wel sterk dus?
 
Laatst bewerkt:
Of ben je gewoon beter gaan rijden? :rolleyes:
Nou we gaan het zien. Die Mugen stalen spur is precies 2x zo duur als die van Associated dus ik sta niet te springen om 'm te kopen eigenlijk.
Ze lijken trouwens wel verdomd veel op elkaar qua pasvorm. Je zou bijna denken dat ze uitwisselbaar zijn....

Asso spur
ascc68091.jpg

Mugen spur
mugc41161.jpg
 
ik heb nog geen enkele plastic spur zien terugkomen hoor ... en er zijn er toch een behoorlijk aantal in de omgang :cool:

Laat ons zeggen dat er met sommige tegenwoordig bitter weinig mee gereden wordt om bekende redenen ;).

Maar idd, mijne eco heeft er toch al de nodige kilometertjes opzitten. Bij no-nitro alleen was dit al 40km en daar is eigenlijk nog niks aan te zien...
Dus in totaal is dat toch al een paar honderd kilometers.

Het nadeel aan de plastic spur is dat die zo gruwelijk stil is :p.
Maar zelfs met stalen spur op een knalgele truggy horen/zien ze hem nog niet afkomen, he Bjorn :cool:.

Volgens mij gaat de spur ook lang mee omdat je de motor gewoon niet scheef kan zetten, deze staat namelijk op een soort rail. Erg makkelijk systeem om de gearmesh af te regelen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top